Majoritatea masinilor au in componenta sistemului de alimentare cu combustibil un senzor de presiune. Senzorul de presiune combustibil transmite informatii catre ECU legate de presiunea din rampa de inalta presiune (rampa de combustibil).
Rampa de inalta presiune pregateste combustibil (il tine la o presiune mai mare) pentru injectoare. Atunci cand presiunea din rampa scade, senzorul anunta ECU si presiunea este reglata cu ajutorul pompei de inalta presiune.
ECU controleaza cantitatea de combustibil pe care pompa o trimite in rampa folosind o supapa de control combustibil. Daca senzorul se defecteaza check-engine se aprinde in bord.
Senzorul de presiune combustibil este o veriga slaba a sistemului de alimentare cu combustibil si multi se plang ca au avut probleme cu el. El poate ceda de la temperaturi inalte.
Multi se intreaba daca trebuie sa schimbe si rampa de inalta presiune odata cu senzorul. Raspunsul este nu. Se schimba doar senzorul si reparatia dureaza mai putin de 15 minute.
Cum se comporta motorul cand senzorul de presiune combustibil este defect?
- masina taie alimentarea;
- probleme la pornirea motorului;
- masina nu se mai accelereaza;
- motorul merge in “suturi”;
- simti ca ai pierdut o mare parte din puterea motorului.
Cum afli daca senzorul de presiune combustibil este defect?
Odata ce pui un tester pe masina, un cod care reprezinta acest senzor va aparea pe ecranul testerului. Dupa ce inlocuiesti senzorul, scoate si eroarea veche din memorie.
Sursa foto: cartreatments.com, audiworld.com