Ce trebuie sa faci dupa ce dai cu masina intr-o groapa mare?

Ce trebuie sa faci dupa ce dai cu masina intr-o groapa mare?

In cazul in care conduceti in conditii meteorologice complicate, cum ar fi o ploaie abundenta sau ninsoare puternica, de cele mai multe ori gropile mari vor fi complet acoperite si nu vom putea anticipa cat de mare este adancitura din asfalt, motiv pentru care in aceasta perioada ar trebui sa acordam o atentie sporita felului in care conducem pentru a evita aceste situatii neplacute.

Fiecare sofer a patit cel putin o data sa treaca in viteza peste o groapa pe care o considera o mica balta si apoi s-a trezit ca aproape a ramas fara roata pe parte cu care a lovit adancitura. In acest articol va vom explica cum sa procedati atunci cand loviti o groapa mare cu autoturismul dumneavoastra.

In situatia nefericita in care ati lovit o groapa mare cu multa putere, ar trebui sa opriti imediat autovehiculul pe marginea drumului si sa verificati daca anvelopele au suferit vreo defectiune si daca janta rotii este intacta. In acest caz este foarte posibil ca anvelopa noastra sa sufere anumite defectiuni, care pot incepe de la dereglarea alinierii acesteia, aparitia unor bolfe exterioare, taierea cauciucului pe o parte sau chiar explozia acestuia. In cel mai rau caz, o groapa mare ne poate da peste cap intreg sistemul de directie al masinii, asa incat ar fi indicat sa facem o vizita de urgenta la cel mai apropiat service auto.

In cazul in care nu sesizam nicio problema pe moment, dupa o perioada este posibil sa realizam ca anvelopele autoturismului nu sunt uzate in mod uniform, ceea ce ne va indica in mod direct o uzura la nivelul alinierii rotilor sau ca masina trage intr-o parte atunci cand tinem volanul drept, ceea ce inseamna ca una dintre roti este dezumflata sau sistemul de directie al masinii a fost afectat.

Indiferent de situatia in care va aflati, ar fi indicat sa contactati un service auto inainte ca problemele sa devina mai grave si sa afecteze si alte componente ale masinii si inainte ca siguranta dumneavoastra si a celor din trafic sa fie pusa in pericol.

Nu in ultimul rand, daca am observat ca rotile si anvelopele masinii nu au suferit nici o defectiune, ar trebui sa efectuam o verificare si in ceea ce priveste partea inferioara a masinii noastre. In acest situatii, piese ca baia de ulei pot fi afectate, iar in cazul in care aceasta este sparta, uleiul va curge in mers si va creea probleme grave asupra motorului nostru.

Citeste si...
De ce este volanul masinii slabit?
De ce este volanul masinii slabit?

De la a negocia un viraj, la a tine masina in linie dreapta pana la a iesi din parcare, volanul masinii tale este un element foart...

De ce culoarea masinii este mata in loc sa fie lucioasa?
De ce culoarea masinii este mata in loc sa fie lucioasa?

Este cat se poate de firesc ca atunci cand va cumparati o masina, intentionati sa o pastrati frumoasa pentru foarte mult timp, mai...

Top 6 semne ca bateria masinii este pe moarte
Top 6 semne ca bateria masinii este pe moarte

Majoritatea autoturismelor sunt construite cu martori de bord care sa ne indice ca bateria acestuia este descarcata sau nu mai fun...

Cum iti dai seama ca motorul masinii este pe moarte?
Cum iti dai seama ca motorul masinii este pe moarte?

In termeni simpli putem considera ca motorul este inima oricarui autovehicul, iar ca si in cazul persoanelor, in momentul in care...