Cum iti dai seama ca motorul masinii este pe moarte?

Cum iti dai seama ca motorul masinii este pe moarte?

In termeni simpli putem considera ca motorul este inima oricarui autovehicul, iar ca si in cazul persoanelor, in momentul in care sursa principala de putere este defecta si masina dumneavoastra este pe cale sa “moara”. In acest articol va vom vorbi despre semnalele pe care le transmite un motor care urmeaza sa se strice, asa incat sa le puteti identifica in timp util si sa nu va treziti in situatia neplacuta in care nu mai puteti utiliza masina.

Deoarece este o componenta vitala a unei masini fara de care aceasta nu poate functiona, un motor defect ne poate da batai mari de cap si ne poate lasa in drum cand ne e lumea mai draga. Va recomandam sa nu treceti cu vederea nici cele mai mici probleme care apar la motorul dumneavoastra pentru a le putea identifica si repara in timp util, asa incat acestea sa nu se agraveze si sa puteti folosi masina in siguranta.

Sunetele de ciocanit

In cazul in care auziti sunete sub forma unor batai de la motor in timp ce utilizati autoturismul, cel mai probabil exista o defectiune la nivelul internelor motorului. Veti observa ca acest zgomot este mai puternic cand pornim masina, dar persista si in timpul mersului, dupa ce motorul s-a incalzit. Acesta este un prim indiciu clar care ne face sa ne gandim ca avem o problema la motor si ar trebui sa facem o vizita la service-ul auto cat de curand.

Sunete ale unui rulment de tija defect

Atunci cand motorul autoturismului nostru are un rulment de tija defect, cel mai probabil veti auzi un tip de zgomot care seamana foarte mult cu lovirea unei bucati de tabla cu o alta piesa metalica, iar acest sunet va aparea mai ales atunci cand acceleram.

Avertisment de presiune scazuta a uleiului

Uleiul de motor este cel mai important lichid din angrenajul motorului, fara de care acesta nu poate functiona in parametrii optimi. Atunci cand la nivelul circuitului exista o scurgere sau o pierdere de presiune, veti observa ca martorul de bord ne va indica aceasta defectiuni si o vom putea verifica utilizand un manometru. Un nivel de presiune scazut al uleiului va crea o proasta lubrifiere intre piesele motorului, care se vor freca intre ele si se vor deteriora rapid, iar in acelasi timp motorul se va supraincalzi, ceea ce va uza si mai repede componentele acestuia si va reduce considerabil performantele autoturismului.

Prezenta fumului

Prezenta fumului este una dintre cele mai simple, dar grave, modalitati prin care putem identifica faptul ca la nivelul motorului nostru exista o defectiune. Fumul de la motor vine in general in mai multe culori, in functie de cauza care sta la baza acestuia, fiind negru, albastru inchis sau gri.

In cazul in care fumul este alb, cel mai probabil garnitura de chiulasa este arsa, fapt care produce scurgeri pe langa aceasta si in acelasi timp scade semnificativ performantele motorului. Fumul negru apare atunci cand motorul nostru consuma prea mult combustibil, ceea ce inseamna ca undeva la nivelul de admisie exista o defectiune sau in interiorul motorului cilindrii sau injectoarele nu functioneaza corect, iar in camera de ardere nu ajunge combinatia corecta de aer-combustibil.

Nu in ultimul rand, fumul albastru apare atunci cand exista o scurgere a uleiului de motor si acesta ajunge intr-o zona foarte fierbinte unde se arde. Nu numai ca motorul va ramane fara ulei, dar in urma arderii vor exista o gramada de depuneri de carbon care dauneaza pieselor angrenajului.

Pierderea brusca de putere

In cazul in care va aflati in trafic, iar la schimbarea vitezei sau pe accelerare masina dumneavoastra pierde brusc din putere sau nu te mai lasa sa depasesti un nivel de turatie, cel mai probabil majoritatea componentelor motorului sunt uzate sau exista o defectiune grava a unei componente. Indiferent de situatie, ar trebui sa interveniti de urgenta, inainte ca aceasta problema sa devina mai grava.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...