Pozitiile motorului/Performanta sistemului de pozitionare a motorului 1 ( se refera la partea motorului cu cilindrul 1 )
Un cod de eroate P0008 indica faptul ca PCM a detectat o aliniere necorespunzatoare intre arborele cu came si arborele cotit.
Variatiile de sincronizare dintre arborele cu came si arborele cotit care depasesc 10 grade fata de valoarea de referinta vor initia un cod PCM stocat.
Simptomele includ aprinderea la bord a indicatorului luminos, reducerea consumului de combustibil si a performantelor motorului.
Cauzele tipice sunt lantul/cureaua de distributie defecta. Defectiunea oricareia dintre aceste componente poate provoca o aliniere necorespunzatoare intre arborele cu came si arborele cotit. Semnele de natura defectuoasa a arborelui cu came si arborelui cotit, cablurile electrice si conectorii electrici sunt, de asemenea, o posibilitate, dar mai putin probabile. Cele mai frecvente aparitii ale acestui cod au loc dupa o inlocuire a curelei sau a lantului de distributie.
Senzorii de pozitie ai arborelui cotit si a PCM sunt probleme frecvente atunci cand sunt diagnosticate in mod eronat ori de cate ori apare acest cod. Verificati semnele de aliniere ale distributiei inainte de a inlocui componentele electrice, mai ales daca a fost efectuata recent o schimbare a curelei de distributie sau o inlocuire a lantului.
Arborele cotit si pozitiile arborelui cu came sunt monitorizate cu ajutorul senzorilor electromagnetici.
Acesti senzori prezinta gauri in arborele cu came si arborele cotit pentru a asigura intreruperea semnalului in campul electromagnetic.
Unii producatori folosesc mai multi senzori de arbori cotiti pentru a alimenta intrari separate de date catre PCM.
In mod obisnuit, aceste intrari de date furnizeaza informatii de cartografiere pentru aprinderea motorului si temporizarea injectarii combustibilului.
Motoarele echipate cu arbori cu came multipli folosesc in general un senzor pentru fiecare arbore cu came in parte.
Alti producatori de automobile folosesc crestaturi taiate in arbori sau noduli care sunt atasati permanent pentru a intrerupe campul electromagnetic.
Adesea, aceste crestaturi sau noduli sunt situate in apropierea spatelui sau mijlocului arborelui, in functie de amplasarea senzorului.
Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.
Cautati cablurile arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor.
Daca cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in stare normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate.
Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.
Dupa ce codurile sunt sterse, porniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare.
Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.
Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect.
Daca alinierile sunt corespunzatoare, testati cantitatea de praf care este prezenta in cureaua de distributie sau in lantul de distributie.
In cazul in care toate componentele de temporizare se dovedesc a fi aliniate corect si in buna functionare, atunci verificati cablajul electric a sistemului si integritatea conectorului.
Tehnicienii recomanda izolarea cablajelor electrice in apropierea senzorilor arborelui cu came si a arborelui cotit.
Atunci cand senzorii trimit informatii diferite si care nu sunt in parametrii, check-engine-ul se va aprinde si in calculatorul masinii va fi memorat codul P0009.
Acest cod se refera eroarea circuitului senzorului transmisiei - tensiunea de intrare ridicata.
PCM a detectat o tensiune in circuitul injector de combustibil (pentru injectorul de combustibil din cilindrul 2) care nu e in conformitate cu valoarea de referinta a producatorului.
Codul rutier 2020 - Anexa nr. 2 (indicatoare rutiere) este acum disponibil gratuit pe DailyDriven.ro! Actul este actualizat la zi!
Numarul de tipi, de fapt, defineste numarul de etape facute de piston in cadrul cilindrului, pentru a se forma un ciclu complet al motorului.
Acest cod se refera la eroarea tensiunii circuitului senzorului de oxigen ( cilindrul 1 – senzorul 2 ).
Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului ( cilindrul 2 – senzor 2 ).
Acest cod se refera la eroarea rezistentei HO2S la incalzire (senzorul 2 al cilindrului 2).
Acest cod se refera la defectiunea circuitului incalzitorului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).
Acest cod se refera la defectiunea circuitului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).
Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de oxigen, tensiunea scazuta a acestuia, ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).
Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de oxigen, tensiunea marita a acestuia, ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).
Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de oxigen, raspunsul lent al acestuia, ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).
Acest cod se refera la inactivitatea circuitului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).
Acest cod se refera la defectiunea circuitului incalzitorului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 2 ).
Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului – cilindru 2 – senzor 2 (nivel ridicat).
Acest cod se refera la eroarea circuitului incalzitorului senzorului de oxigen ( cilindrul 1 – senzorul 2 ).
Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului ( cilindrul 2 – senzor 1 ).
Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului – cilindru 2 – senzor 1 (nivel scazut).
Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului – cilindru 2 – senzor 1 (nivel ridicat).
Acest cod se refera la eroarea rezistentei HO2S la incalzire (senzorul 2 al cilindrului 1).
Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului ( cilindrul 2 – senzor 1 ).
Acest cod se refera la eroarea cilindrului 2, rateul acestuia.
Acest cod se refera la eroarea rezistentei HO2S la incalzire (senzorul 3 al cilindrului 2).
Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului HO2S (cilindrului 2 – senzorul 3).
Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de oxigen ( cilindrul 1 – senzorul 1 ).
Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de oxigen, raspunsul lent al acestuia, ( cilindrul 2 – senzorul 3 ).
Acest cod se refera la inactivitatea circuitului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 3 ).
Acest cod se refera la defectiunea circuitului incalzitorului senzorului de oxigen ( cilindrul 2 – senzorul 3 ).
Acest cod se refera la o eroare a circuitul de control al incalzitorului – cilindrul 1 – senzorul 2 (nivel scazut).
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login