Cod eroare OBD 2 P0008

Cod eroare OBD 2 P0008

Pozitiile motorului/Performanta sistemului de pozitionare a motorului 1 ( se refera la partea motorului cu cilindrul 1 )

Indicator

Un cod de eroate P0008 indica faptul ca PCM a detectat o aliniere necorespunzatoare intre arborele cu came si arborele cotit.

Setarea parametrilor de cod

Variatiile de sincronizare dintre arborele cu came si arborele cotit care depasesc 10 grade fata de valoarea de referinta vor initia un cod PCM stocat.

Simptome cod eroare OBD 2 P0008

Simptomele includ aprinderea la bord a indicatorului luminos, reducerea consumului de combustibil si a performantelor motorului.

Cauze comune cod eroare OBD 2 P0008

Cauzele tipice sunt lantul/cureaua de distributie defecta. Defectiunea oricareia dintre aceste componente poate provoca o aliniere necorespunzatoare intre arborele cu came si arborele cotit. Semnele de natura defectuoasa a arborelui cu came si arborelui cotit, cablurile electrice si conectorii electrici sunt, de asemenea, o posibilitate, dar mai putin probabile. Cele mai frecvente aparitii ale acestui cod au loc dupa o inlocuire a curelei sau a lantului de distributie.

Diagnoza incorecta comuna

Senzorii de pozitie ai arborelui cotit si a PCM sunt probleme frecvente atunci cand sunt diagnosticate in mod eronat ori de cate ori apare acest cod. Verificati semnele de aliniere ale distributiei inainte de a inlocui componentele electrice, mai ales daca a fost efectuata recent o schimbare a curelei de distributie sau o inlocuire a lantului.

Diagnostic cod eroare OBD 2 P0008

Arborele cotit si pozitiile arborelui cu came sunt monitorizate cu ajutorul senzorilor electromagnetici.

Acesti senzori prezinta gauri in arborele cu came si arborele cotit pentru a asigura intreruperea semnalului in campul electromagnetic.

Unii producatori folosesc mai multi senzori de arbori cotiti pentru a alimenta intrari separate de date catre PCM.

In mod obisnuit, aceste intrari de date furnizeaza informatii de cartografiere pentru aprinderea motorului si temporizarea injectarii combustibilului.

Motoarele echipate cu arbori cu came multipli folosesc in general un senzor pentru fiecare arbore cu came in parte.

Alti producatori de automobile folosesc crestaturi taiate in arbori sau noduli care sunt atasati permanent pentru a intrerupe campul electromagnetic.

Adesea, aceste crestaturi sau noduli sunt situate in apropierea spatelui sau mijlocului arborelui, in functie de amplasarea senzorului.

Incepeti diagnosticarea prin verificarea vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Cautati cablurile arse si inlocuiti circuitele si conectorii conform cerintelor.

Daca cablurile, conectorii si componentele sistemului par a fi in stare normala de functionare, conectati scanerul la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile de eroare stocate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti autovehiculul pentru a vedea daca codul reapare.

Daca codul nu reapare imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare destul de mare pentru a pune un diagnostic si, in cazuri extreme, ar putea sa se agraveze inainte de a se putea pune un diagnostic corect.

Daca alinierile sunt corespunzatoare, testati cantitatea de praf care este prezenta in cureaua de distributie sau in lantul de distributie.

In cazul in care toate componentele de temporizare se dovedesc a fi aliniate corect si in buna functionare, atunci verificati cablajul electric a sistemului si integritatea conectorului.

Tehnicienii recomanda izolarea cablajelor electrice in apropierea senzorilor arborelui cu came si a arborelui cotit.