Comisia Europeana faciliteaza producatorilor auto accesul la resursele de litiu si cupru din Chile

Comisia Europeana faciliteaza producatorilor auto accesul la resursele de litiu si cupru din Chile

Comisia Europeana faciliteaza producatorilor auto accesul la resursele de litiu si cupru din Chile, in acest mod contribuind la inlesnirea productiei de baterii pentru automobilele electrice

Zacamintele de litiu si cupru sunt vitale pentru procesul de productie a acumulatorilor din dotarea masinilor electrice, Uniunea Europeana intervenind pentru asigurarea accesului la aceste resurse, in acest mod incercandu-se inclusiv scaderea dependentei fata de China, in contextul international din ce in ce mai tulbure.

Astfel, parteneriatul dintre Uniunea Europeana si Chile se anunta benefic de ambele parti, industria masinilor electrice urmand sa se dezvolte semnificativ in perioada urmatoare.

Viitorul in domeniul auto il constituie, asa cum bine putem observa de o lunga perioada de timp, autovehiculele electrice. Piata auto trece printr-o transformare clara, tendintele fiind de-a dreptul evidente.

Astfel, masinile electrice au intrat destul de puternic pe piata vanzarilor auto, existand producatori in piata care au procedat deja la asamblarea de autoutilitare electrice, tehnologie acceptata incet incet de mare parte dintre consumatori.

De exemplu, anul 2021 a adus, pana la finalul lunii noiembrie, vanzarea a 1 milion de masini electrice in partea de vest a Europei, Norvegia, Marea Britanie, Islanda si Elvetia. Astfel, pentru o imagine de ansamblu specificam faptul ca fiecare un autovehicul din zece inmatriculate pana in luna noiembrie 2021 a fost electric.

Raportandu-ne la anul 2020, observam o dublare a cotei de piata in ceea ce priveste achizitionarea de masini electrice. Anul 2021 a adus cu sine si un numar de premiere in ceea ce priveste autovehiculele electrice.

Ca si celelalte tari din spatiul european si tara noastra trebuie sa ajunga la etapa la care nu se vor mai comercializa autovehicule care polueaza mediul. Acest lucru se datoreaza faptului ca delegatii Comisiei Europene se ghideaza dupa un calendar care se impune a fi respectat in vederea reducerii noxelor la nivel international. Astfel, pactul Green Deal a stabilit faptul ca noxele din domeniul transporturilor trebuie sa fie reduse cu pana la 90 de procente pana in anul 2050.

Anul 2035 reprezinta termenul limita de indeplinire a dezideratului privind stoparea liniilor de productie pentru vehiculele care realizeaza emisii de dioxid de carbon. In situatia in care acest termen va fi respectat, atunci in urmatorii 13 ani se va face usor tranzitia inspre autovehicule cu zero emisii in transporturi, in acest mod fiind vizata cresterea independentei in domeniul energiei.

Potrivit Politico, acordul in discutie, cu rol de inlesnire a accesului la zacaminte, care include atat imbunatatiri comerciale, cat si politice, va permite UE sa beneficieze de cele mai mari rezerve de litiu din lume, regasite in salina Atacama din Chile; in aceste conditii, procesul de tranzitie mai sus amintit va fi facilitat.

Astfel, in baza declaratiilor date publicitatii de cei de la Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile, „aceasta este o veste pozitiva, deoarece revigoreaza agenda comerciala a UE. De asemenea, este deosebit de importanta pentru sectorul nostru, deoarece va imbunatati accesul la materiile prime de care avem mare nevoie pentru e-mobilitate“.

Noua guvernare a statului Chile, avandu-l in frunte pe presedintele de stanga Gabriel Boric, a dus o politica de dezvoltare a propriei industrii a materiilor prime, dupa cum declara anumiti oficiali UE.

Acordul in discutie ii ofera statului Chile posibilitatea de a tranzactiona litiul sau cuprul la preturi mai mici pentru companiile din Uniunea Europeana, care folosesc procesarea chiliana.

De asemenea, potrivit g4media.ro, „tot vineri (09.12.2022), negociatorii UE negociaza un acord cu privire la cele mai stricte standarde din lume pentru baterii durabile. Bruxelles pregateste, de asemenea, o lege privind materiile prime critice.

Bruxelles-ul are in vedere legaturi mai stranse cu America Latina si spera sa isi incheie inca acordurile cu Mexicul si blocul Mercosur inainte de alegerile pentru Parlamentul European din 2024.“

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Reticenta in eliminarea motoarelor pe combustie interna din anul 2035
Reticenta in eliminarea motoarelor pe combustie interna din anul 2035

Producatorii de automobile se opun deciziei Uniunii Europene de restrictionare a autovehiculelor care functioneaza pe baza de carb...

Top Gear a realizat topul masinilor electrice pentru anul 2022
Top Gear a realizat topul masinilor electrice pentru anul 2022

Potrivit celor de la ziare.com, autoturismele electrice au devenit deja foarte populare in randul conducatorilor auto la nivel int...

Romania a detinut, in anul 1857, prima sonda petroliera din lume, cu doi ani inainte de americani
Romania a detinut, in anul 1857, prima sonda petroliera din lume, cu doi ani inainte de americani

Romania a detinut, in anul 1857, prima sonda petroliera din lume, cu doi ani inainte de americani, ajungand la o productie de 275...

Vrei o masina SH? Anul asta scoti din buzunar cu 46% mai mult
Vrei o masina SH? Anul asta scoti din buzunar cu 46% mai mult

_ STATISTICA A EVOLUTIEI VANZARILOR DE AUTOTURISME SECOND-HAND, IN INTERVALUL 2019 – 2022 _ Crestere de pret inregistrata in cazul...