Top Gear a realizat topul masinilor electrice pentru anul 2022

Top Gear a realizat topul masinilor electrice pentru anul 2022

Potrivit celor de la ziare.com, autoturismele electrice au devenit deja foarte populare in randul conducatorilor auto la nivel international, domeniul auto din Romania inregistrand, la ora actuala, un numar de 30 de astfel de reprezentanti.

Dupa cum bine cunoastem, tendinta la nivel gobal este aceea de renuntare la motoarele pe combustie interna, viitorul fiind reprezentat de zona de electric, Uniunea Europeana stabilind, incepand cu anul 2035, interzicerea comercializarii masinilor care functioneaza cu benzina si motorina.

Specialistii de la Top Gear au iesit in spatiul public cu un top de interes pentru pasionatii domeniului auto, respectiv topul autovehiculelor electrice pentru anul 2022, care ofera informatii interesante referitoare la tendinte si clasamentul dezvoltatorilor.

In cele ce urmeaza, ne vom raporta la clasamentul in discutie, amintind si cateva informatii referitoare la beneficiile achizitionarii autoturismelor electrice, ramanand la latitudinea conducatorilor auto daca este justificata sau nu o astfel de achizitie in ceea ce ii priveste.

Potrivit publicitatii, autovehiculele electrice castiga teren in piata vanzarilor auto, existand producatori auto care au procedat deja la asamblarea de autoutilitare electrice, tehnologie acceptata incet incet de mare parte dintre consumatori.

In aceste conditii, potrivit celor de la Top Gear, citati de ziare.com, punem la dispozitia cititorilor nostri clasamentul autovehiculelor electrice pentru anul 2022:

Porsche Taycan

Aceasta este prima masina complet electrica produsa de Porsche.

Taycan este esenta pura a unei masini sport electrice Porsche. Proportii uimitoare, design atemporal si usor de recunoscut si o combinatie perfecta de performanta cu utilizarea de zi cu zi. Pentru Taycan, chiar si destinatii indepartate sunt la indemana. Performanta

Battery Plus ofera Taycan-ului o autonomie WLTP de pana la 512 kilometri. De asemenea, arhitectura de 800 V permite o putere de incarcare de pana la 270 kW.

Tesla Model 3

Tesla Model 3 este considerata masina viitorului. Prinde 100 de kilometri la ora in 3,3 secunde si are o autonomie de 602 kilometri. Siguranta este cea mai importanta parte a designului general Model 3. Structura metalica este o combinatie de aluminiu si otel, pentru rezistenta maxima in orice zona. Intr-un test de zdrobire a acoperisului, Model 3 a rezistat de patru ori greutatea sa, chiar si cu un plafon din sticla: aceeasi greutate cat doi elefanti africani ajunsi la maturitate.

Hyundai Ioniq 5

IONIQ 5 redefineste mobilitatea electrica datorita designului progresist, performantelor remarcabile, precum si datorita sistemului de incarcare ultra-rapid. Ofera o autonomie de 481 de kilometri si ajunge la 100 de kilometri in doar 5,2 secunde.

Audi e-tron GT

Cu o autonomie de 472 de kilometri, o putere de 440 kw si un sistem de incarcare de 800 de volti, modelul este fascinant pentru pasionatii de masini electrice. De asemenea, atinge 100 de kilometri in 3,3 secunde. Timpul de incarcare pentru a parcurge 100 de kilometri este de 5 minute, iar pentru o incarcare de 80% din capacitate este de 22,5 minute.

Honda e

Honda e are o autonomie de 282 kilometri, se incarca la o capacitate de 80% in 30 de minute, iar motorul are o putere de 154 cp. De asemenea, are tehnologii inovatoare precum camere video retrovizoare, parcare automata, 2 touch screen-uri de 12.3“ si manere usi integrate. In plus, este considerata o alegere ideala ca masina de oras.

BMW iX

Versiunea de baza este denumita iX xDrive40 si cele doua motoare electrice dezvolta peste 300 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h in putin peste 6 secunde. Masina este echipata cu un acumulator de 70 kWh, astfel ca autonomia maxima este de peste 400 de kilometri. Acesta poate fi incarcat la statii rapide cu puteri de pana la 150 kW, caz in care o asteptare de 10 minute inseamna o autonomie de minim 90 kilometri.

Skoda Enyaq iV

Primul SUV electric Skoda are o autonomie de pana la 510 kilometri, motorul are o putere de pana la 204 cp, iar modelul poate fi incarcat in curent alternativ pana la 11 kW (putere de incarcare) sau in curent continuu pana la 125 kW.

Tesla Model Y

Acest model are o autonomie de 533 de kilometri, atinge 100 de kilometri in 3,7 secunde, prinde pana la 250 de kilometri la ora si se manevreaza perfect in conditii de ploaie, zapada, noroi si in afara carosabilului, fiind considerata o masina foarte sigura.

Ford Mustang Mach-E

Acest model are o autonomie extinsa de 610 kilometri, puterea motorului este de 294 cp si are tractiune spate. De asemenea, ajunge la 100 de kilometri in 3,7 secunde. In plus, dureaza 10 minute sa se incarce pana la 117 kilometri.

Renault Megane E-Tech

Masina are o autonomie de 450 de kilometri si o baterie de 40 kWh. De asemenea, este unul dintre cele mai usoare autovehicule din categoria sa (1620 kg). In plus, atinge 100 de kilometri in 7,4 secunde“.

Informatii generale cu privire la beneficiile detinerii unui autoturism electric

Noxele

Asa cum am mentionat anterior, anul 2035 reprezinta termenul limita de indeplinire a dezideratului privind stoparea liniilor de productie pentru vehiculele care realizeaza emisii de dioxid de carbon. In situatia in care acest termen va fi respectat, atunci in urmatorii 13 ani se va face usor tranzitia inspre autovehicule cu zero emisii in transporturi, in acest mod fiind vizata cresterea independentei in domeniul energiei.

Facem mentiunea faptului ca Uniunea Europeana este dependenta cam 97% de titeiul din Federatia Rusa si Orientul Mijlociu, comercializarea de masini electrice conducand la eliminarea acestei dependente sau cel putin la scaderea ei.

Conform Acordului de clima de la Paris, emisiile trebuie restrictionate serios in scopul respectarii prevederilor stabilite la reuniunea ce a avut loc in capitala Frantei, in acest mod ajungandu-se la o mai buna calitate a vietii si a aerului respirabil, implicit la o mai buna sanatate a fiecaruia dintre noi.

Conform declaratiilor lui Vlad Radu Zamfira pentru Infoclima „noi standarde in privinta emisiilor pot accelera tranzitia catre vehicule electrice, care la randul lor vor necesita o infrastructura upgradata a punctelor de incarcare si a retelelor energetice.“

Poluarea este un fenomen care, de ceva ani incoace, pune sub semnul intrebarii insasi existenta umanitatii pe termen lung, efectele ei incepand sa se faca resimtite din ce in ce mai mult in ultima perioada. Fie ca vorbim de efectul de sera, de subtierea stratului de ozon sau de incidenta tot mai mare a bolilor de plamani, noxele emise in atmosfera lucreaza, din pacate, in defavoarea noastra a tuturor.

Acesta este si motivul pentru care, la nivel international, se cauta solutii urgente si radicale in ceea ce priveste sfarsitul epocii motoarele cu combustie interna, viitorul fiind reprezentat de motoarele electrice.

In ceea ce priveste fenomenul poluant, incarcarea acumulatorilor este o actiune foarte putin poluanta comparativ cu efectele arderii carburantului, pentru aceeasi distanta parcursa cu autoturismul.

Astfel, autovehiculele electrice nu dauneaza in aceeasi masura mediului inconjurator, efectele marilor initiative, precum European Green Deal si Acordul de la Paris, oferind rezultatele mult asteptate si impunand producatorilor de automobile identificarea de solutii ingenioase pentru diminuarea continua a efectului poluant, inclusiv in perioada de fabricatie.

Acumulatorul

Daca masinile obisnuite au in dotare motoare cu combustie interna, acestea functionand pe baza de benzina si motorina, autovehiculele electrice ruleaza cu ajutorul energiei electrice de la nivelul acumulatorului.

Bateriile Li-Ion din dotarea autoturismelor sunt baterii care pot fi reincarcate prin conectare la prize, conducatorii auto apeland, in acest sens, la ajutorul punctelor de incarcare sau al statiilor de incarcare comerciale.

Potrivit ziare.com, autonomia bateriilor depinde de modelul, marca masinii si puterea motorului. Astfel, exista in piata auto masini electrice avand o autonomie de 200 km. , dar si autoturisme cu autonomie mai mare de 500 km.

Este adevarat ca, odata cu avansul tehnologic in domeniul autovehiculelor electrice, distantele parcurse cu aceasta categorie de masini tind sa creasca. Astfel, se incearca atingerea de distante mari de rulare, raportate la timpi de incarcare cat mai redusi.

Mentionam faptul ca exista numeroase aplicatii la care conducatorii auto au acces, aplicatii care sunt folositoare in vederea localizarii cu succes a statiilor de incarcare comerciale; mentionam faptul ca inclusiv numarul statiilor de incarcare este intr-o usoara crestere, desi trebuie sa recunoastem ca mai este mult pana departe.

Costurile intretinerii autovehiculelor electrice

Din start, costul de achizitie a unei masini electrice este superior pretului unei masini dotate cu motor termic, aici intervenind efectul subventiei acordate de stat. Referitor la costurile de intretinere, trebuie mentionat faptul ca acestea sunt mai mari daca ne raportam la autoturismele care ruleaza cu ajutorul combustibililor fosili.

Astfel, daca autovehiculele obisnuite obliga la intretinerea motorului prin schimbarea uleiului de motor, a lichidului de racire, a lichidului de transmisie sau a distributiei, in cazul autoturismelor electrice aceste costuri dispar subit.

Potrivit ziare.com, „O cheltuiala semnificativa de intretinere posibila pentru acestea are loc la inlocuirea unui pachet de baterii sau doar a anumitor celule afectate, operatiune care se face mult mai rar. Cu toate acestea, garantia bateriei de la producator acopera costul in majoritatea cazurilor. In plus, cumparatorii si proprietarii de vehicule electrice din intreaga lume pot beneficia de subventii de la stat in momentul achizitionarii unui autoturism electric, ceea ce inseamna ca putem cumpara masini electrice ieftine, la un pret echivalent cu cel al masinilor pe combustie interna, ori chiar mai accesibile.“

sursa foto:

Citeste si...
VIDEO: Care este amenda în cazul în care ești prins cu suporturi de numere auto electrici?
VIDEO: Care este amenda în cazul în care ești prins cu suporturi de numere auto electrici?

Pe diverse platforme de socializare sunt postate anunțuri privind vânzarea de suporturi de numere auto electrice, care ascund nume...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...