Compresor A/C - simptome ale defectiunii

Compresor A/C - simptome ale defectiunii

Fiecare sistem de aer conditionat al unui vehicul depinde de un flux constant de agent frigorific care sa circule prin el.

Acest agent frigorific permite aparatului de aer conditionat sa produca aerul racoros care iese prin orificiile de aerisire din bord.

Singurul mod prin care agentul frigorific continua sa curga intr-un mod corespunzator este datorita unei componente numita compresor al sistemului A/C.

Compresorul creaza o presiune care impinge agentul frigorific si ii permite sa curga lin. Atat timp cat compresorul A/C ramane functional, ar trebui sa aveti un flux stabil de aer rece.

Compresoarele A/C suporta mult “stres”. Sistemele de climatizare ale vehiculelor se activeaza si se dezactiveaza in mod repetat, aceasta operatiune pune foarte multa presiune asupra compresorului.

De-a lungul anilor acest lucru poate duce la defectarea compresorului sau la functionarea slaba a acestuia. Soferii care vor folosi sistemul de aer conditionat mult mai des, se vor confrunta adesea cu aceasta problema.

Exista semne de avertizare care vor fi prezente cand compresorul A/C va incepe sa cedeze. In continuare va vom prezenta 4 simptome.

Zgomote ciudate

Daca porniti aerul conditionat si se aud multe zgomote ciudate, compresorul A/C este posibil sa cedeze. Compresorul se bazeaza pe un rulment si pe numeroase alte componente care se rotesc.

Daca rulmentii sau componentele interne sunt deteriorate, atunci va fi dificil pentru compresor sa functioneze normal. Zgomotele ciudate vor fi doar inceputul problemei. De aceea ar trebui sa luati acest simptom ca pe un indicator timpuriu al inlocuirii compresorului A/C.

Aer cald

Daca porniti aparatul de aer conditionat si acesta baga doar aer cald prin ventilatie, este un indicator clar ca este defect compresorul A/C.

Daca agentul frigorific nu poate circula prin sistemul aerului conditionat din cauza unui compresor defect, atunci nu va crea aerul rece dorit. Ca urmare, veti avea doar aer cald.

Acesta ar putea fi un proces treptat in care veti simti mai intai ca aerul rece devine usor mai cald, dupa care va ajunge in punctul cand nu va mai fi deloc rece.

Scurgeri de lichid

Compresorul A/C are proprii sai rulmenti interiori care impiedica scurgerea lichidului in timpul presurizarii agentului frigorific.

Cu toate acestea, daca rulmentii sunt deteriorati, atunci vor avea loc scurgeri de lichid. Rulmentii vor trebui inlocuiti.

Ambreiajul este blocat

Compresorul A/C are propriul ambreiaj care este conectat la motor printr-o roata de transmisie. Aceasta permite compresorului sa utilizeze puterea motorului doar atunci cand este necesar.

In cazul in care ambreiajul este blocat, acesta nu ar fi capabil sa transfere puterea de la motor catre compresor. In astfel de situatie nu veti putea repara ambreiajul, singura optiune este inlocuirea acestuia.

Costul de inlocuire al unui compresor A/C

Un compresor A/C este o componenta foarte importanta a oricarui vehicul. Nu va fi ieftin sa inlocuiti compresorul. Componenta in sine poate costa intre 1000-2000 lei plus manopera.

Sursa foto: completeautosp.com, cargurus.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...