Sistem de aer conditionat auto: principiu functionare

Sistem de aer conditionat auto: principiu functionare

Aerul conditionat este foarte important atunci cand vine vorba de alegerea unei masini noi sau second hand. In prezent, toate masinile noi sunt echipate cu sisteme de aer conditionat ce sunt de mare ajutor in zilele toride de vara. Sistemul de aer conditionat auto raceste aerul si reduce nivelul ridicat de umiditate din masina. 

Cum vremea este foarte schimbatoare in ultimii ani, este ideal ca masina sa fie echipata cu un sistem de aer conditionat eficient.

In special pe timpul verii, atunci cand temperaturile sunt ridicate, se creaza un disconfort termic care se poate intinde pe perioada mai multor luni, chiar si in timpul toamnei, atunci cand in mod normal, vremea ar trebui sa fie mai rece.

Deci, in concluzie, odata cu venirea anotimpului cald, vine si caldura insuportabila de cele mai multe ori. Zilele toride de vara iti poate face condusul o misiune imposibila daca nu esti echipat cu aer conditionat.

Sistemul de aer conditionat pentru masini a fost inventat in anul 1939, de catre Packard. In primii ani, doar masinile de lux beneficiau de aer conditionat pe timpul verii.

Citeste si despre: aerul conditionat nu mai functioneaza

Care este rolul aerului conditionat?

In primul rand, cel mai important rol al sistemului de aer conditionat auto este de racire in interiorul vehiculului. De asemenea, aerul conditionat elimina umiditatea in exces din interiorul vehiculului si creeaza o stare de bine atat soferului, cat si celorlalti pasageri. 

De regula, la modelele mai noi, aerul conditionat este automat atunci cand se seteaza starea pentru dezghetare. Acesta ajuta la absorbirea umiditatii de pe parbriz si reda vizibilitatea.

Nu in toate cazurile este necesar sa pornesti aerul conditionat atunci cand setarile pentru dezghetarea parbrizului sunt activate. Aerul conditionat este pus in functiune si atunci cand sistemul de incalzire este pornit.

Din ce componente este compus un sistem de aer conditionat?

Sistemele de aer conditionat pentru masini sunt compuse aproape din aceleasi componente, indiferent de producator.

Componentele comune pe care le regasim in aceste sisteme sunt: compresorul, condensatorul, vaporizatorul, recipient, uscator/colector, supapa de expansiune sau un tub de orificiu.

Cum functioneaza aerul conditionat?

Un gaz refrigerent (freon) presurizeaza sistemul de aer conditionat. Pentru fiecare masina se specifica cantitatea necesara de freon pentru a functiona sistemul de aer conditionat fara intrerupere. De regula, sunt indicati 1-2 litri de freon care se schimba la o anumita perioada de timp.

Compresorul transforma freonul in stare lichida din stare gazoasa. In condensator, freonul curge intr-un gratar, acolo unde aerul trece prin condensator si elimina caldura din freon.

Drumul freonului continua prin valva de expansiune sau la tub. Supapa reduce presiunea, iar freonul revine la starea sa gazoasa. Cu ajutorul unei substante care absoarbe umiditatea (desicant), in recipientul de uscare/colector, freonul trece mai departe eliminandu-se umiditatea. 

Aflat in stare gazoasa in vaporizator, freonul ajuta la racirea aerului care ajunge in masina.

Vaporizatorul este amplasat in compartimentul pasagerilor, iar aerul suflat prin acesta devine rece cu ajutorul freonului, care se roteste in compresor, din nou, iar intreg procesul se reia de fiecare data atunci cand este nevoie.

Citeste si despre: pareri Renault Scenic II

Sursa foto: holidayservicecenter.net, carlease.ae

Articole similare
Cum sa folosesti vara aerul conditionat al masinii?

Cum sa folosesti vara aerul conditionat al masinii?

In continuare va prezentam cateva sfaturi care va vor ajuta sa raciti aerul din interiorul masinii mult mai rapid.

Aerul conditionat scade puterea motorului?

Aerul conditionat scade puterea motorului?

Afla tot ce trebuie sa stii despre cum iti poate afecta aerul conditionat motorul.

Sistem de control pentru croaziera adaptabil (ACC)

Sistem de control pentru croaziera adaptabil (ACC)

Sistemul de control pentru croaziera adaptabil – tempomat – contribuie la evitarea accidentelor, mentinand permanent autovehiculul la o distanta sigura.

Aerul conditionat/AC-ul masinii nu functioneaza - cauze

Aerul conditionat/AC-ul masinii nu functioneaza - cauze

Daca o componenta a sistemului aerului conditionat este defecta, atunci intreg sistemul nu va functiona.

Probleme cu aerul conditionat al masinii?

Probleme cu aerul conditionat al masinii?

In acest articol vei afla care sunt cauzele obisnuite ale intreruperii in functionare ale incalzirii sau aerului conditionat.

Ce face senzorul pentru fluxul de aer

Ce face senzorul pentru fluxul de aer

Senzorii pentru fluxul de aer nu au data de expirare si nu sunt inlcusi in lista de mentenanta a producatorului.

Care sunt componentele sistemului de aer conditonat al masinii tale?

Care sunt componentele sistemului de aer conditonat al masinii tale?

Cum functioneaza aerul conditionat? Afla detalii despre principalele sale componente si despre functionarea acestora.

Nu mai functioneaza aerul conditionat al masinii?

Nu mai functioneaza aerul conditionat al masinii?

Ai probleme cu aerul conditionat al masinii? Nu mai porneste sau nu mai baga aer rece? Vezi ce trebuie sa verifici.

Cum sa curatati filtrul aerului conditionat

Cum sa curatati filtrul aerului conditionat

Majoritatea recomanda sa inlocuiti filtrul cand acesta este murdar sau putin infundat. Ce trebuie sa stiti este ca filtrul nu este infundat in totalitate.

Releu ventilator auto defect

Releu ventilator auto defect

Daca motorul ventilatorului nu porneste, sigurantele sunt arse sau releele sunt topite, s-ar putea sa fie nevoie sa schimbi releul ventilatorului.

Totul despre alarma auto

Totul despre alarma auto

Te-ai gandit vreodata cum functioneaza acest dispozitiv? In acest articol vom analiza componentele si modul de functionare a unei alarme auto.

Despre pompa de aer secundar de pe evacuare

Despre pompa de aer secundar de pe evacuare

Pompa de aer este o componenta esentiala a sistemului de injectie a aerului. De asemenea, este cunoscuta ca o pompa de smog.

Ce filtru de aer sa aleg?

Ce filtru de aer sa aleg?

Ce rol are filtrul de aer? Ce inseamna un filtru de aer bun? Ce filtru de aer trebuie sa cumpar?

Semne ca filtrul de aer trebuie inlocuit

Semne ca filtrul de aer trebuie inlocuit

In timp, filtrul de aer se poate murdari si infunda, iar lipsa aerului poate afecta starea generala de functionare a masinii.

Ce durata de viata are un alternator auto?

Ce durata de viata are un alternator auto?

Alternatorul este cel care se ocupa cu alimentarea principalelor accesorii si caracteristici electrice ale unui vehicul. Afla ce durata de viata are.

De ce este aer in sistemul de franare?

De ce este aer in sistemul de franare?

Ai simtit in ultima perioada ca pedala de frana este mai moale?Atunci cand stai la semafor cu piciorul pe frana pedala se apasa din ce in ce mai mult?

Diferenta dintre un motor racit cu apa si unul racit cu aer?

Diferenta dintre un motor racit cu apa si unul racit cu aer?

Avantajul motoarelor racite cu apa este ca se incalzesc rapid si mentin temperature motorului mai bine decat cele racite cu aer.

Totul despre suspensiile pe aer

Totul despre suspensiile pe aer

Suspensiile pe aer au fost folosite timp de multi ani la camioane, autobuze si alte vehicule de mare tonaj, dar in ultimii ani au devenit extrem de populare

Ce face functia auto hold?

Ce face functia auto hold?

Afla ce face auto hold-ul si la ce masini il gasesti. Care este principiul de functionare din spatele acestui sistem?

Cat rezista un filtru de aer?

Cat rezista un filtru de aer?

Filtrele de aer se pot uza in mod diferit, ar trebui sa cunosti simptomele care indica faptul ca filtrul de aer a ajuns la finalul vietii sale.

Sistem alimentare cu combustibil, verificare periodica

Sistem alimentare cu combustibil, verificare periodica

Cand trebuie sa verifici conductele de alimentare cu combustibil, rezervorul, injectoarele si pompa de combustibil? Cum afli cand se strica?

Sistem servodirectie: cat de des trebuie servisat?

Sistem servodirectie: cat de des trebuie servisat?

Afla de la Dailydriven cat de trebuie sa inspectezi sistemul de servodirectie? Din ce este compusa directia masinii?

Scaune incalzite si ventilate

Scaune incalzite si ventilate

La unele modele, scaunele vor avea chiar si propriul sistem de aer conditionat si de incalzire.

Cum recunosti un senzor de masa de aer (MAF) defect?

Cum recunosti un senzor de masa de aer (MAF) defect?

Senzorul de masa de aer are un rol esential in functionarea motoarelor pe benzina si diesel.

Cauze ale unei baterii auto descarcate

Cauze ale unei baterii auto descarcate

Exista o multime de motive pentru ca bateria unei masini sa fie descarcata. In continuare va vom prezenta 5 cauze.

Cand trebuie sa schimbi filtrul de aer?

Cand trebuie sa schimbi filtrul de aer?

Cum se comporta masina cand filtrul de aer este infundat? Cel mai bine este sa il verifici cand faci revizia masinii si daca este cazul sa il schimbi atunci

Cum functioneaza sistemul de alimentare cu combustibil?

Cum functioneaza sistemul de alimentare cu combustibil?

Indiferent de constructor, sistemele de alimentare cu combustibil au cam acelasi principiu de functionare.

De ce intra uleiul de motor in filtrul de aer?

De ce intra uleiul de motor in filtrul de aer?

Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.

Scut auto metalic vs scut auto de plastic

Scut auto metalic vs scut auto de plastic

Montarea unui scut auto poate fi o activitate simplu de realizat, mai ales daca esti pasionat de tot ce inseamna partea mecanica a unei masini.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.