Cum iti dai seama ca ambreiajul masinii tale este pe cale sa cedeze?

Cum iti dai seama ca ambreiajul masinii tale este pe cale sa cedeze?

Pentru multi pasionati auto, nimic nu se compara cu o transmisie manuala. Apasarea ambreiajului si schimbarea rapida a treptelor de viteza este o senzatie pe care nicio cutie automata nu o poate egala. Desi ambreiajul masinii tale este proiectat sa rezista socurilor, este o piesa care se poate uza cu timpul.

Nu exista o durata de viata medie a ambreiajelor, ele pot ceda la 40.000 de km sau te pot ajuta sa schimbi vitezele si 250.000 de km. Conteaza foarte mult stilul tau de condus, dar si materialul din care este facut ambreiajul, dar asta este o cu totul alta poveste.

Semne ca ambreiajul tau este pe cale sa cedeze

1. Pedala moale de ambreiaj

Printre primele semne o sa observi ca pedala de ambreiaj este mai moale decat inainte.

2. Probleme la schimbarea vitezelor

Atunci cand te chinui sa selectezi treapta sau pur si simplu intra mai greu in viteza. Atunci cand ambreiajul este pe cale sa cedeze masina ta va intra cel mai greu in treapta intai sau in marsarier.

3. Ambreiajul patineaza

Discul ambreiajului chiar asta face, patineaza. Ambreiajul trebuie sa stea nemiscat pe corpul volantei atunci cand sunt in contact, un ambreiaj uzat va patina in contact cu volanta.

4. Miroase a ars si masina scoate un fum alb

Mirosul de ambreiaj este de neconfundat, un miros de ars, incins.

5. Masina se tureaza, dar viteza ramane aceeasi

In acest punct, ambreiajul tau poate sa mai tina pana la cel mai apropiat service.

6. Apar sunete pe care pana acum nu le auzeai

Pot fi inclusiv sunete de lovituri sau sunete metalice venite de la rulmentul de presiune al ambreiajului.

7. Pedala de ambreiaj agata

Daca experimentezi una sau mai multe din simptomele de mai sus, trebuie sa iei in calcul un drum spre mecanic.

Cum sa prelungesti viata ambreiajului?

Intr-un final, stilul tau de condus va decide cat de mult ambreiajul va dura sau nu.

Iata cateva sfaturi despre cum sa prelungesti viata ambreiajului: nu abuza ambreiajul, nu trebuie sa il apesi de fiecare data cand franezi. Multi soferi pun intai piciorul pe ambreiaj cand franeaza, dupa pe pedala de frana. Incearca sa folosesti cat mai putin pedala de ambreiaj.

Daca astepti la semafor mai mult de cateva secunde, nu tine piciorul apasat pe pedala de ambreiaj si masina in viteza. Lasa masina pe liber si cupleaza treapta cu 2-3 secunde inainte de verde.

Sursa foto: oards.com, autoguru.com.au, startrescue.co.uk

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...