Cum poti verifica daca o bobina de inductie este arsa sau nu?

Cum poti verifica daca o bobina de inductie este arsa sau nu?

In cazul in care una dintre bobinele de inductie ale motorului tau este defecta, aceasta poate produce o scanteie mult mai slaba decat in mod normal sau poate afecta complet buna functionare a cilindrului din care face parte. Trebuie sa stim ca bobinele sunt sensibile la caldura si pot produce o problema intermitenta daca componentele lor se uzeaza si devin slabe. In situatia in care cablul metalic din interior slabeste sau se rupe, problema este ireversibila si nu se mai poate repara. Este foarte usor sa testati bobinele de pe masina dumneavoastra cu ajutorul unui voltmetru. In cele ce urmeaza va vom explica pasii pe ca trebuie sa ii parcurgeti pentru a verifica bobinele masinii dumneavoastra.

Pasul 1

Parcati masina intr-un loc drept si deschideti capota

Pasul 2

Locatilizati pozitia exacta a bobinelor de la motorul dumneavoastra, urmand firele bujiilor care ies din acestea si duc catre bobine. In functie de tipul autoturismului, bobinele vor fi montate pe lateralul sau pe spatele blocului motor.

Pasul 3

Deconectati pe rand firele de la bujii si etichetatile intr-un mod in care sa va fie usor sa le recunoasteti atunci cand le instalati inapoi, pentru a le lega la bujiile corecte.

Pasul 4

Deconectati bujiile de la unitatea electrica a acestora si indepartati-le din locul in care sunt amplasate, folosind o cheie sau un clichet. In cazul in care bobinele se afla in partea din spate a motorului se poate ca accesul sa fie mai dificil.

Pasul 5

Cu ajutorul unui multimetru, setati aparatul la 20.000 de ohmi, porniti contorul acestuia si atingeti bornele firelor bujiilor pe rand pentru fiecare bobina cu cablurile contorului. In mod normal, ar trebui sa obtine o citire intre 5000 si 15000 ohmi in functie de tipul motorului dumneavoastra. Aceasta cifra reprezentand rezistenta secundara a bobinelor.

Pasul 6

Dupa ce am facut prima verificare, setam ohmetrul la intervalul de 10 ohmi si atingem borna + cu unul dintre cablurile de testare a contorului si stiftul bobinei corespunzator de pe conectorul electric cu celalalt cablu de testare. In acest caz ar trebui sa obtineti o citire intre 0,3 si 1 ohmi in functie de tipul dumneavoastra de motor. In acest fel se verifica rezistenta primara a bobinei.

Pasii 5 si 6 vor trebui repetati pentru fiecare bobina pe rand pana cand le verificam pe toate din ansamblului pachetului si trebuie sa comparam citirile de rezistenta cu specificatiile din manualul de service al vehiculului nostru. In cazul in care citirile nu sunt in interval, bobina este defecta si necesita inlocuire. Va recomandam sa inlocuiti toate bobinele atunci cand una este defecta.