Bobina este un mecanism simplu, ea este practic un transformator de inalta tensiune compus din doua bobine. Prima bobina este numita principala si este infasurata in jurul celei de-a doua. Bobina secundara are de sute de ori mai mult fir decat cea principala.
Citeste si despre: sfaturi de intretinere corecta a bateriei masinii
Curentul de la baterie trece prin firele bobinei principale
{{{ad-code}}}
Daca credeti ca bobina de inductie este ca un electromagnet, aveti dreptate. Pe langa asta, bobina este si inductor. Cheia functionarii bobinei este atunci cand circuitul electric este intrerupt in anumite puncte cheie.
Bobina de inductie functioneaza pe principiul unui autotransformator, avand rolul de a transforma curentul de joasa tensiune, primit de la baterie, in curent de inalta tensiune, capabil sa strapunga spatiul dintre electrozii bujiei pentru a obtine scanteia electrica.
Bobina de inductie necesita operatii de intretinere simple, verificarea fixarii papucilor de legatura de la conductoarele de joasa tensiune, a piesei terminale si a mansonului de cauciuc pentru fisa centrala, verificarea starii de fixare a bobinei pe motor ( departe de sursa de caldura ), verificarea functionarii ei cu testerul electronic sau prin proba scanteii.
{{{ad-code}}}
Citeste si despre: pareri Skoda Rapid I
Sursa foto: liveabout.com, xlraceparts.com