Cutia automata schimba greu? Uite de ce

Cutia automata schimba greu? Uite de ce

O situatie mai rar abordata este atunci cand o cutie automata de viteze schimba mai greu viteze. Avand in vedere ca schimbatul vitezelor este un proces asupra caruia soferul nu intervine deloc in cazul cutiilor de viteze automate, cel mai probabil ne-am astepta ca acesta sa nu prezinte defectiuni sau probleme. Cu toate acestea, in unele situatii ne putem confrunta cu dificultati in schimbatul vitezelor si in cazul cutiilor automata, iar in cadrul acestui articol vom discuta despre cum trebuie sa procedati in aceasta situatie.

Orice sofer care conduce o masina automata stie ca cutia de viteze este una dintre cele mai scumpe componente ale unui astfel de autoturism si ca atunci cand aceasta se defecteaza problemele pot fi foarte serioase si trebuie identificate si reparate de urgenta, inainte sa devina mai grave. Nu inseamna ca schimbatul greu al vitezelor indica in mod direct o problema grava, dar va recomandam sa o remediati in timp util, inainte de a fi nevoie sa cheltuiti sume mari de bani pentru repararea acesteia.

Cele mai comune probleme care pot conduce la schimbarea dificila a vitezelor in cadrul unei transmisii automate sunt urmatoarele: calitatea sau cantitate insuficienta a lichidului de transmisie, modulator de vid al transmisiei defect, un senzor care nu functioneaza corespunzator, un cablu de schimbator defect sau in unele cazuri chiar si vremea nefavorabila, foarte rece.

In acest articol va vom prezenta semnele celor mai comune defectiuni si va vom invata modul in care puteti interveni pentru a le remedia.

Probleme la nivelul lichidului de transmisie

Cel mai des intalnit motiv pentru care cutia de viteze a masinii dumneavoastra prezinta dificultati atunci cand schimba vitezele se datoreaza problemelor la nivelul lichidului de transmisie. Atunci cand nivelul uleiului de transmisie este prea scazut sau acesta este uzat, lubrifierea componentelor din interiorul cutiei nu va mai avea loc corespunzator si transmisia nu va mai functiona corect. Problemele la nivelul lichidului de racire apar atunci cand in circuit exista o scurgere pe unde se pierde lichid sau daca acesta a fost contaminat.

Senzor sau solenoid defect

In cazul transmisiilor automate exista anumiti senzori care monitorizeaza schimbarea treptelor de viteza pentru a realiza procesul in momentul optim. In cazul in care modulul de control al motorului detecteaza o problema la nivelul senzorului care monitorizeaza pozitia sau viteza, acesta ne va avertiza imediat prin aparitia unui martor de bord asupra defectiunii.

In cazul in care semnalele care sunt transmise catre computer sunt gresite sau intarziate, cutia de viteze nu va mai schimba corect treptele sau chiar va avea probleme in a accesa unele trepte de viteza. In aceasta situatie, recomandam o interventie de specialitate pentru a identifica cu exactitate problema.

Vremea foarte rece

In cazul in care temperaturile exterioare sunt foarte scazute si nu permiteti cateva minute pentru ca intregul angrenaj sa ajunga la temperatura optima de functionare, o schimbare dura sau mai dificila a vitezelor este foarte normala. In momentul in care motorul autoturismului si implicit transmisia ajunge la temperatura normala de functionare, aceste probleme ar trebui sa dispara. Cu cat temperatura exterioara este mai scazuta, cu atat lichidul de transmisie va lubrifia mai greu componentele angrenajului ceea ce va produce aceasta dificultate la schimbare vitezelor.

Transmisia adaptativa

Unele autoturisme sunt echipate cu sisteme denumite transmisii adaptative, ceea ce inseamna ca acestea sunt proiectate sa se adapteze la stilul de condus propriu al soferului. Computerul intern va regla turatiile motorului pentru a se asigura ca transmisia functioneaza corespuznator, in corelatie cu modul in care alegeti sa conduceti.

In cazul in care exista o defectiune la nivelul sistemului electric sau bateria a fost deconectata, autoturismul nu va mai fi capabil sa utilizeze setarile memorat, ca urmare aceasta va incepe sa schimbe vitezele diferit, dar asta nu inseamna neaparat ca exista o defectiune.

Modulatorul de vid al transmisiei este defect

Orice transmisie automata este echipata cu un modulator de vid care este responsabil de masurarea sarcinii de la motor pentru a putea schimba vitezele intr-un mod ideal. In cazul in care aceasta componenta nu mai functioneaza corespunzator, este foarte probabil sa va confruntati cu probleme la schimbarea vitezelor. In timp, conducta de vacuum a masinii se poate rasuci, deconecta, infundata sau chiar deteriora, ceea ce va cauza in mod direct un nivel de presiune suplimentar asupra transmisiei.

Defectiuni la nivelul cablului de la schimbatorul de viteze

In cazul autovehiculelor cu transmisie automata, acestea prezinta un cablu sau o legatura care are rolul de a conecta transmisia de schimbatorul de viteze. Atunci cand acest cablu cedeaza sau nu mai functioneaza in parametri optimi, vor exista probleme in ceea ce priveste schimbul de viteze. Cel mai des vom observa aceasta dificultate la plecare de pe loc cand se realizeaza schimbul intre primele doua viteze. In functie de defectiune, acest cablu se poate recalibra sau va necesita inlocuire.

Convertizorul de cuplu

Nu in ultimul rand, convertizorul de cuplu poate cauza probleme atunci cand vine vorba despre schimbarea vitezelor. Aceasta piesa este situata intre transmisie si motor si are rolul de a transfera puterea de la motor la roti. In cazul in care lichidul de transmisie este uzat sau nu ajunge suficient lichid la aceasta componenta, convertizorul va prezenta un comportament atipic si va impiedica schimbarea corecta a vitezelor. Pe de alta parte, fiind o componenta consumabila, aceasta poate ceda pur si simplu in timp.

Citeste si...
Incercati aceasta metoda ingenioasa pentru a pune din nou masina in miscare daca este blocata in gheata sau zapada
Incercati aceasta metoda ingenioasa pentru a pune din nou masina in miscare daca este blocata in gheata sau zapada

O data cu iarna, vin si multe alte probleme din diverse domenii. Frigul neplacut, zapada care ingreuneaza traficul sau gheata care...

Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?

Producatorii de automobile continua sa inoveze, ceea ce a condus la aparitia unui sistem de care probabil nu foarte multi soferi a...

Acesta este judetul cu cei mai periculosi soferi din Romania!
Acesta este judetul cu cei mai periculosi soferi din Romania!

Atunci cand vine vorba despre sofat, fiecare sofer considera ca el este cel mai bun. Nu stim daca este vorba despre o chestie de m...

Este necesara detinerea de procura pentru autoturismul care nu este proprietate personala, in conditiile intrarii cu acesta in Grecia?
Este necesara detinerea de procura pentru autoturismul care nu este proprietate personala, in conditiile intrarii cu acesta in Grecia?

In grupurile de profil se remarca, in repetate randuri, o intrebare legata de modalitatea intrarii in Grecia cu un autoturism care...