Dacia Spring castiga titlul de „cel mai eficient autovehicul electric” la nivel european, in baza testelor de consum realizate de cei de la GreenNCAP

Dacia Spring castiga titlul de „cel mai eficient autovehicul electric” la nivel european, in baza testelor de consum realizate de cei de la GreenNCAP

Potrivit ziare.com, testele de consum ale celor de la GreenNCAP au propulsat modelul Dacia Spring pe prima pozitie la toate criteriile, cel mai important fiind cel al consumului de energie.

Dupa cum bine cunosc pasionatii din domeniul auto, Dacia Spring este prima masina electrica sub brandul Dacia, autoturism de talie mica avand in dotare un motor de 45 de cai putere si un acumulator avand o putere de 27.4 kW/h.

Indiferent ca modelul in sine nu este un exemplu al dinamicii auto printre autoturismele electrice, mica masina Dacia Spring se dovedeste a avea un mare succes printre soferii romani. Astfel, in conditiile in care pretul de achizitie este relativ mai mic, mai ales in conditiile deducerilor acordate de catre stat, multe persoane aleg acest model electric drept masina de oras.

Mai nou, toate testele de consum ale celor de la GreenNCAP au propulsat modelul Dacia Spring in fruntea topului in ceea ce priveste consumul de energie, masina fiind si cel mai ieftin model de autoturism electric din Europa.

Astfel, potrivit sursei citate, „Dacia Spring a obtinut valori de consum care coboara la 16,2 kWh/100 km, in testele la rece si la cald, cu niveluri mai ridicate pentru autostrada, respectiv 23 kWh/100 km, dar si la temperaturi scazute, cand a consumat 22,5 kWh/100 km“.

Valoarea consumului mediu raportat

In baza testelor efectuate, consumul mediu inregistrat a fost de 18,5 kWh/100 km, autonomia medie calculata fiind de 180 km. , net inferioara celei de 230 km. promisi de catre producator. In varianta cea mai nefavorabila, Dacia Spring a oferit o autonomie de 141 km, ca urmare a consumului de 23 kWh.

In ceea ce priveste notele obtinute, autoturismul a primit 9,8 pentru eficienta, cel mai mare punctaj dintre toate testele pe anul 2022, respectiv 10 la indexul de aer curat si la cel pentru emisii de gaze de sera, punctajul final general fiind de 9,9.

Este interesant faptul ca, potrivit sursei citate, „Principalul rival al Dacia Spring, in testele de eficienta, a fost anul acesta Tesla Model 3, masina care costa de cinci ori mai mult si ofera tehnologii cu mult mai avansate si mai mult confort, inclusiv o autonomie dubla, datorita bateriei cu o capacitate mult mai mare fata de cea a lui Spring, dar si unui consum aproape la fel de mic precum cel al modelului Dacia.

In testele realizate de GreenNCAP, consumul la pornirea la rece si la cald ale Tesla Model 3 au adus un consum de 16,5 kWh si, respectiv, 15,9 kWh/100 km, acesta din urma fiind si cel mai bun din 2022“.

Punctajul general al Tesla Model 3 a fost de 9,6, pozitia a treia a clasamentului fiind ocupata de modelul NIO ET7 (China), urmat de Renault Megance E-Tech, Cupra Born si Hyundai Ioniq 5.

Costurile unui autoturism Dacia Spring, potrivit declaratiei unui posesor al masinii, citat de promotor.ro

Foarte multi conducatori auto sunt interesati de costurile pe care le implica un astfel de autoturism, acesta fiind si cazul unui barbat, mediatizat de promotor.ro, proprietar de Dacia Spring, care a oferit cateva informatii utile cu privire la masina.

Astfel, acesta a scos din buzunar pentru achizitia masinii, in octombrie 2021, suma de 8026 euro, valoare de piata redusa dupa aplicarea deducerilor acordate de catre statul roman.

Pe langa acesti bani, potrivit celor declarate de proprietar, asigurarea RCA se ridica la suma de 446 ron, asigurarea facultativa CASCO ajunge la 509 ron, iar extra garantia costa 2842.68 ron.

In ceea ce priveste reviziile, mentionam faptul ca acestea sunt minime in cazul autoturismelor electrice. Astfel, vorbim despre o revizie la atingerea pragului de 30000 km. , care s-a ridicat la suma de 200 ron.

Este de la sine inteles faptul ca, pe langa toate acestea, este nevoie si de achizitia unui set de cauciucuri pentru iarna, care ajung la pretul de 760 ron, in baza celor declarate de catre proprietar.

Ratiunea achizitiei unei masini electrice este aceea de a limita fenomenul poluant, in acelasi timp oferind o varianta de condus economic. Astfel, in cei 46753 km. parcursi, proprietarul de Dacia Spring a scos din buzunar, pentru energie electrica, suma de 2099.57 ron; aceasta presupune ca s-au cheltuit aproximativ 5.09 ron la suta de kilometri rulati.

Potrivit propriilor declaratii, proprietarul a folosit masina frecvent, acesta ruland inclusiv pe Transalpina si pe Transfagarasan. Cu toate acestea, proprietarul mentioneaza faptul ca acumulatorul din dotarea autoturismului are capacitate destul de mica, ceea ce obliga soferul la incarcari frecvente, ceea ce nu este placut in cazul parcurgerii unor distante prea mari.

Conducatorul auto incheie cele declarate cu o nota de umor, afirmand faptul ca „pauzele lungi si dese (sunt), cheia marilor succese!“

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Cum se verifica daca servofrana este defecta?
Cum se verifica daca servofrana este defecta?

3 simptome ale unei servofrane defecte: Depui mai mult efort cand apesi pe pedala de frana (pedala intarita); Pedala de frana nu...

Cum sa verificati daca releul este bun?
Cum sa verificati daca releul este bun?

Daca ceva nu este in regula cu sistemul electric al masinii dumneavoastra, sunt sanse mari ca releul sa fie de vina. Orice vehicul...

Este necesar să folosesc semnalizarea, chiar dacă nu este nimeni în jur?
Este necesar să folosesc semnalizarea, chiar dacă nu este nimeni în jur?

Semnalizarea în trafic este una dintre regulile de bază pentru conducătorii auto și are un scop esențial - să asigure siguranța în...

Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?
Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?

Cum trebuie sa procedez? Este bine sa semnalizez chiar daca nu mai este nicio masina pe langa mine? Trebuie sa tin semnalizarea po...