De ce fierbe apa in vasul de la antigel?

De ce fierbe apa in vasul de la antigel?

Intregul sistem de racire al unui autoturism ar trebui sa functioneze perfect etans si sa nu permita patrunderea aerului din mediul inconjurator in mod necontrolat. In cazul in care in vasul de atingel ajunge aer din diferite motive, pot sa apara foarte usor blocaje si barbotare, iar acest fapt va conduce rapid la supraincalzirea motorului, care va produce alte defectiuni. In cele ce urmeaza, va vom prezenta care sunt cauzele care pot permite ca aerul sa ajunga in vasul cu lichid de racire si cum trebuie sa procedam in aceasta situatie pentru a evita daunele.

De ce se barboteaza lichidul de racire al autoturismului?

Asa cum am mentionat si anterior, sistemul de racire al unui autoturism functioneaza perfect etans, sub un nivel de presiune ridicat si se bazeaza pe un circuit care nu permite scurgeri pentru a putea pompa si recircula in mod corespunzator lichidul de racire. In momentul in care aerul ajunge in sistemul de racire, se vor forma pungi de aer din cauza densitatii diferite a lichidelor si acestea vor cauza blocaje, care intr-un final vor duce la barotarea si la supraincalzirea motorului.

Din punct de vedere explicativ, barotarea este procesul prin care un gaz trece fortat printr-un lichid, in cazul de fata aerul care se infiltreaza prin lichidul de racire. Prin barbotare va creste nivelul de presiune din sistemul de racire, ceea ce ne va indica ca fluxul de lichid este blocat de o punga de aer. De cele mai mult ori aceasa defetiune apare atunci cand exista o problema a garniturii de chiulasa.

Deoarece garnitura este o consumabila, cu timpul aceasta se uzeaza si nu va mai acoperi etans blocul motor. In acel moment aerul patrunde in sistemul de racire si barboteaza lichidul. Practic, vom avea impresia ca temperatura antigelului a crescut puternic si ca acesta fierbe, cand defapt are loc un proces de barbotare.

Care este punctul de fierbere al antigelului?

Din acest punct de vedere nu exista un standard care sa se aplice la toate lichidele de racire, iar punctul de fierbere depinde de calitatea lichidului utilizat si de presiunea pe care o mentine sistemul in interiorul circuitului de racire. La presiune normala de functionare, un lichid de racire de calitate are un punct de fierbere la aproximativ 120 de grade Celsius si un punct de inghet la aproximativ -35 de grade celsius.

Cu toate acestea, indiferent de cat de performant este lichidul de racire pe care il utilizam, daca in cadrul sistemului exista o scurgere care va provoca modificari de presiune, cu cat presiunea din sistem va fi mai joasa cu atat si punctul de fierbere va fi mai mic. Acestea fiind spuse, in momentul in care observati ca exista o defectiune la nivelul sistemului de racire, va recomandam sa o verificati imediat pentru a o putea remedia in timp util, inainte de a se produce pagube suplimentare.