Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, resturile de pe drum aruncate de celelalte vehicule te-ar putea lovi si ai fi incomodat de zapada si ploaie, de insecte sau pasari.
Interiorul masinii ar fi foarte murdar – sa nu uitam sa mentionam de cat de dureros ar fi sa te loveasca resturile de pe strada aruncate in directia ta la viteza mare.
Parbrizul este o componenta importanta a masinii, contribuind la siguranta ta si din alte motive, precum:
- imbunatateste rigiditatea sasiului;
- previne miscarile de ruliu in curbe;
- serveste ca suport pentru plafonul masinii;
- previne prabusirea brusca a plafonului;
- protejeaza pasagerii in cazul unui accident frontal.
Cea mai importanta functie a parbrizului este protejarea pasagerilor intr-un accident. Cand accidentul se intampla din partea frontala, zonele incretite atenueaza mare parte din impact.
Cand energia dintr-un accident ajunge in compartimentul pasagerilor, parbrizul ajuta la mentinerea integritatii structurale a caroseriei. Asemanatoare cu duritatea unei coji de ou, forma curbata a parbrizului previne prabusirea acestuia asupra pasagerilor.
Acelasi lucru se intampla si la rostogolirea masinii. Cand masina se rostologeste pe plafon, duritatea parbrizului ofera protectie in plus semnificativa impotriva prabusirii plafonului asupra pasagerilor, deci l-am putea cataloga mai multe sau mai putin un sistem de siguranta al masinii.
O crapatura in parbriz este o slabiciune. In ambele situatii mentionate mai sus, parbrizul e posibil sa nu mai functioneze corect, el nu va mai asigura integritatea structurala necesara sigurantei pasagerilor. Daca ai o crapatura in parbriz, ea trebuie reparata nu doar din motive de aspect, ci mai ales din motive de siguranta.
Sursa foto: allstate.com