Filtru aer sport sau standard? Ce sa alegi.

Filtru aer sport sau standard? Ce sa alegi.

Rolul filtrului de aer este de a proteja motorul de eventualele impuritati ce pot patrunde in interiorul sau, precum praful, murdaria sau diferite insecte si alte resturi, acest filtru gasindu-se la inceputul traseului de admisie.

El creeaza rezistenta la inaintare aerului, dar fara un filtru viata motorului s-ar reduce considerabil. In cazul in care acest filtru nu este schimbat la timp si se infunda, motorul nu va mai avea suflul de altadata, va fi sufocat si va porni mai greu sau chiar deloc.

Filtrul de aer standard se inlocuieste la fiecare revizie, astfel nu este recomandat sa-l curatati, deoarece acesta nu este prevazut sa fie refolosit.

Un filtru de aer deteriorat poate cauza probleme motorului pentru ca va permite impuritatilor de dimensiuni mai mari sa intre in motor.

Citeste si despre: cat rezista un filtru de aer

Tipuri de filtre de aer si materiale utilizate

Exista si filtre de aer sport, acestea sunt realizate din bumbac sau din materiale sintetice in timp ce filtrele standard sunt in general din hartie.

Materialele din care sunt realizate filtrele pot varia destul de mult, de la cele din hartie, la bumbac, fibre asemanatoare bumbacului, fibre sintetice sau pot fi confectionate din spuma.

Din fabrica, masinile standard vin cu filtre de aer din hartie, deoarece pretul de productie este mai redus. Filtrul sport insa, se poate regasi la masini cu valente sportive, desi in general nu ofera o diferenta sesizabila cand vorbim de performante, la motoarele aspirate aducand maxim 1 – 3 cai.

Diferenta consta in performantele de filtrare a impuritatilor din aer, care este mult superioara la filtrele sport in comparatie cu filtrele standard. 

Pentru a mari debitul de aer ce ajunge in motor, recomandat ar fi sa alegi un filtru de aer sport din bumbac.

Avantajul lor major este ca se pot reutiliza dupa ce sunt spalate, asta odata la circa 60.000 de km, desi initial pretul lor este ridicat, in timp prin faptul ca nu mai schimbam filtrul de aer va compensa intr-un final investitia facuta.

Filtrele de aer standard ce sunt confectionate din hartie trebuiesc schimbate odata la 12.000 de kilometri, fiind exclusa reutilizarea lor prin a le scutura sau a le spala.

In general acestea sunt cele mai intalnite deoarece sunt ieftine si usor de inlocuit, dar daca doresti un pic de performanta si sanatate mai indelungata motorului, indicat ar fi sa utilizezi un filtru de aer sport.

Citeste si despre: filtrul de aer curat, secretul unui motor sanatos

Sursa foto: spnewconcept.com

Articole similare

Cum sa pornesti o masina daca nu mai ai baterie? Cum sa legi cablurile corect la baterie. Sfaturi de intretinere auto pentru vremea rece.

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de presiune a sistemului de franare - tensiune ridicata.

Acest cod se refera la eroarea circuitului de comanda a regulatorului de presiune al combustibilului – nivel scazut.

Ori de cate ori masina incepe sa piarda tractiunea pe carosabil, senzorii din roti vor furniza aceasta informatie computerului motorului.