Ford Kuga II (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Ford Kuga II (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Ford Kuga este un SUV produs de Ford din 2008. Se bazeaza pe platforma C1, care formeaza si baza Ford Focus si Ford C-Max. Sunt oferite atat tractiunea fata, cat si tractiunea integrala.

[[ad number=“1”]]

Kuga a fost initial proiectat in Europa si vandut in Europa si pe alte cateva piete, dar incepand din 2012 pentru anul 2013, a fost comercializat in America de Nord sub numele de Ford Escape. Numele vehiculului, Kuga, aminteste puternic de puma, care era numele unei alte automobile din divizia Ford, Mercury Cougar. Kuga inseamna ciuma in croata si slovena, se pare ca vanzarile sale sunt mai mici in regiune din cauza alegerii nefericite de nume.

Aa doua generatie Kuga a fost dezvoltata in primul rand de Ford of Europe, dezvoltata sub ideea „One Ford“, care stipuleaza ca Ford proiecteaza un singur model in fiecare segment pentru a fi vandut la nivel global.

[[ad number=“2”]]

Kuga urmareste conceptul Vertrek, dezvoltat de-a lungul a noua luni la studioul de design Ford Koln. Pentru modelul de productie, designerii si inginerii din Koln au fost responsabili pentru designul caroseriei si platforma C1, corpul superior si interiorul provin din Detroit, iar grupurile de propulsie sunt fabricate de Ford Dagenham. Asamblarea finala a modelelor europene se realizeaza la uzina Ford Valencia din Spania.

Pentru a ne face o idee cat mai buna despre acest Kuga, noi, cei de la Dailydriven, am strans mai multe raspunsuri direct de la posesori pe care acestia le-au lasat in review-urile lor la noi pe site.

[[ad number=“3”]]

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Ford Kuga 2.0 TDCi (140 Hp) 4x4 Automatic?”:

Andrei Balaban a raspuns: “Datorita faptului ca motorul este fiabil, este o masina 4x4 cu un sistem AWD extraordinar, este solida si ofera siguranta si confort.”

Madalin Cojocaru a raspuns: “Aspectul interior, exterior, masina mare de familie.”

Sa trecem la alt model, la intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Ford Kuga 1.5 EcoBoost (150 Hp)?”:

[[ad number=“4”]]

Petrescu Gheorghe a raspuns: “Am dorit o motorizare pe benzina deoarece este mult mai silentioasa. Totodata este economica ca si intretinere, costuri asigurare, impozit etc.”

In timp ce Cristian Ando ne spune despre Ford Kuga 2.0 TDCI (150 Hp) 4x4 PowerShift ca l-a ales pentru ca: “Am facut mai multe test drive-uri si asta mi-a placut cel mai mult la bord, ca si senzatie in timpul condusului si ca si confort.”

Citeste si despre: Mercedes A Class W168 (1997 – 2004) pareri si probleme comune

Probleme comune Ford Kuga II (2013 – 2019)

[[ad number=“5”]]

Am cautat pe internet sa vedem care sunt cele mai des intalnite probleme la aceasta masina. La prima vedere pare o masina fiabila, insa unii posesori s-au plans ca ar avea probleme cu:

  • filtrul de particule, DPF;
  • cutia de viteze, in special la cea automata;
  • volanta;
  • suspensia.

Motorizari disponibile

In cele ce urmeaza va prezentam cateva motorizari care sunt disponibile la Ford Kuga:

  • 1.5 L EcoBoost turbo I4 - acest motor are o putere de 148 CP;
  • 1.6 L EcoBoost turbo I4 - acest motor are o putere de 148 CP;
  • 2.0 L EcoBoost turbo I4 - acest motor are o putere de 249 CP;
  • 2.0 L Duratorq - acest motor are o putere de 138 CP;

Cum se conduce si ce consum are Ford Kuga II?

[[ad number=“6”]]

Daca sunteti in cautarea unui SUV obisnuit, care este foarte distractiv , Ford Kuga ar trebui sa fie in partea de sus a listei de cumparaturi.

Se simte mai degraba ca un hatchback decat ca un SUV inalt, manevrabilitate ascutita si directie pozitiva. Modul in care se simte inspira atat de multa incredere, dar exista si o mare senzatie de stabilitate la viteze mari. Kuga este genial, indiferent daca va aflati pe o autostrada sau pe un drum de tara.

Exista si un mic dezavantaj: calitatea calatoriei. Kuga nu are suspensia moale favorizata de multi cumparatori de SUV-uri, asa ca ai tendinta de a simti denivelarile drumului. Cu cat jantele din aliaj sunt mai mari, cu atat problema este mai mare.

Ca sa aflam despre experienta de condus, cel mai bine ar fi sa citim ce au spus posesorii de Ford Kuga despre acest lucru. I-am intrebat cum se conduce masina in oras si in afara orasului:

[[ad number=“7”]]

Cristian Ando a raspuns: “In oras foarte usor. Este o placere condusul in oras tinand cont ca are si cutie automata. La drum lung excelent. Este o masina foarte confortabila pentru clasa ei. Directia raspunde foarte bine si se comporta excelent la viraje.”

Petrescu Gheorghe a raspuns: “Este foarte practica in oras datorita simplitatii pe care o confera mersul motorului pe benzina, cat si a dotarilor privind consumul. oarte silentioasa si perfecta la drum lung, se aseaza perfect si are un consum bun.”

Ok, am inteles, se conduce bine, este o placere de a conduce o astfel de masina, este fiabila, numai lucruri bune despre ea. Dar oare ce consum are Ford Kuga II? Am intrebat posesorii despre consumul masinii. La intrebarea “Ce consum are Ford Kuga 2.0 TDCi (140 Hp) 4x4 Automatic?”:

[[ad number=“8”]]

Andrei Balaban a raspuns: “10l/100km mixt.”

Madalin Cojocaru a raspuns: “12% oras, 7% extern.”

La intrebarea “Ce consum are Ford Kuga 2.0 TDCI (150 Hp) 4x4 PowerShift?”:

Cristian Ando a raspuns: “Teoretic are un consum in carte foarte bun. In practica, nici macar nu se apropie. Afara din oras, mers batraneste nu scade sub 7,6 sub nicio forma. Si cum nimeni nu merge batraneste in mod normal, un consum realist este de aproximativ 8l afara. In oras peste 10l.”

Fiabilitate

Sunt disponibile variante cu tractiune fata si tractiune integrala, impreuna cu o varietate de cutii de viteze. Am fi in favoarea cutiei de viteze manuale cu sase trepte, in primul rand pentru ca simti placerea de a conduce, dar si pentru ca transmisia automata scade puterea motoarelor si pune un ghimpe in economia de combustibil.

Apropo de motoare, unitatile pe benzina Ecoboost ar trebui evitate, deoarece acestea nu sunt la fel de eficiente ca si motoarele mici cu turbocompresie.

Chiar si motorul TDCi de 2,0 litri este putin mai greu de intretinut, ceea ce face ca TDCi-ul de 1,5 litri sa fie cea mai buna optiune la cumpararea unui Kuga.

[[ad number=“9”]]

Oare ce spun posesorii despre fiabilitatea masinii. Am intrebat posesorii de Ford Kuga II despre fiabilitate. Asadar la intrebarea: “Cat de fiabil este Ford Kuga 1.5 EcoBoost (150 Hp)? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Petrescu Gheorghe a raspuns: “Masina este foarte fiabila pana in prezent, sper sa nu fiu dezamagit de alegerea facuta.”

Sa vorbim si despre alta motorizare. La intrebarea “Cat de fiabil este Ford Kuga 2.0 TDCI (150 Hp) 4x4 PowerShift? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Cristian Ando a raspuns: “Cu toate ca in momentul vanzarii, dar si a predarii, vanzatorul mi-a precizat ca schimbul de ulei se face la 30k km, in realitate la 9300 a inceput sa imi afiseze mesaje in bord ca trebuie sa schimb uleiul. Aparent nu este ceva singular, cand am fost la reprezentanta au fost si altii cu aceeasi problema. In momentul de fata am pus aceasta problema pe seama faptului ca motorul este nou si probabil a cerut mai repede. Voi vedea urmatorul schimb cand il va cere pentru a avea o parere mai obiectiva.”

Cat costa Ford Kuga II (2013 – 2019) la mana a doua?

[[ad number=“10”]]

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne face o idee despre pretul unui astfel de model si o sa va dam 2 exemple ca sa stiti aproximativ cat trebuie sa scoateti din buzunar daca vreti sa cumparat un Ford Kuga. De exemplu, un Ford Kuga din 2013, 2.0, diesel, 150 CP, cu 172.000 de km in bord, are un pret de 9000 de euro. In timp ce un Ford Kuga Titanium, 4x4, 2.0 tdci, tot din anula 2013, cu 160.000 de km in bord, are un pret de 11.000 de euro.

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii de Ford Kuga ce ne-ar sfatui daca vrem sa cumparam o astfel de masina:

[[ad number=“11”]]

Andrei Balaban a raspuns: “Sa aiba grija ca este o masina ce consuma destul de mult (10l/100km) mixt. Daca nu aveti bani de intretinere, mai bine cautati altceva. Sa fie atenti cutia de viteze sa fie in revizie fixa (schimb de ulei la fiecare 60 000 km), sa se faca test drive cu ea pentru a putea vedea cum schimba cutia, foarte importanta tractiunea AWD, de vazut ce fel se comporta in calculator si sa aiba grija cu loviturile de sub masina. Fiind inalta, uneori te avanti si e posibil sa lovesti fara sa iti dai seama.”

Madalin Cojocaru a raspuns: “Sa aleaga motorizarea 2.0 diesel daca fac multe drumuri afara, daca o folosesc in oras sa evite. Sa fie atenti la motorizare si numarul de km.”

Citeste si despre: Fiat Tipo (2015 – 2018) pareri si probleme comune

Sursa foto: honestjohn.co.uk, carmagazine.co.uk

Citeste si...
Despre martorul "cheie" la Ford
Despre martorul "cheie" la Ford

Modelele mai noi de la Ford, mai ales cele cu tractiune AWD sau 4WD au un martor de avertizare care are forma unei chei (wrench li...

Finalul epocii Ford Fiesta, Ford S-MAX si Ford Galaxy
Finalul epocii Ford Fiesta, Ford S-MAX si Ford Galaxy

Jumatatea anului 2023 aduce finalul epocii Ford Fiesta. Autoturismul produs in Köln, Germania, urmeaza sa iasa de pe piata dupa sa...

Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford
Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Ford 1.0 EcoBoost este un motor cu trei cilindri in linie, de 1.0 litri cu turbocompresor si injectie directa cu combustibil, cel...

Despre motorul TI-VCT de la Ford
Despre motorul TI-VCT de la Ford

Motorul Duratec TI-VCT de 1.6 litri difera de versiunea originala 1.6 Duratec prin urmatoarele caracteristici: motorul este echipa...