Un conducator auto roman de TIR a trait socul vietii lui, in conditiile in care a tras pe dreapta pentru a se odihni, peste noapte, intr-o parcare de pe autostrada A39, din Franta. In zorii zilei, acesta a constatat faptul ca tot combustibilul din cele doua rezervoare disparuse.
Potrivit celor de la ziare.com, in filmuletul realizat de un coleg de-al sau, tot roman, se poate vedea cum ambele rezervoare sunt gaurite la propriu, prin orificiul creat fiind sustras combustibilul, in timpul noptii.
Cantitatea de combustibil sustrasa este de nici mai mult, nici mai putin de 1300 litri. Astfel, in dimineata celei de-a doua zile s-au observat urme de carburant chiar pe asfalt. Se pare ca furtul a avut loc in prima parcare de pe A39.
Potrivit sursei citate, colegul conducatorului auto roman a declarat urmatoarele: „Mai dormiti pe Franta. Asta inseamna sa faci pauza noaptea pe Franta. Cine zice ca e usoara meseria de sofer si sigura si frumoasa, uite, treci si prin lucruri din astea. Si nu a dormit colegul nici in capatul parcarii, undeva pe la jumatate a dormit“.
Problema jafurilor din parcarile de TIR-uri nu este o noutate
Referitor la riscul furturilor din parcari cu care se confrunta soferii de TIR romani, cei de la vice.com au dedicat un intreg articol. Astfel, acestia amintesc situatiile grele in fata carora sunt pusi conducatorii auto in exercitarea meseriei pe care o practica. In cele ce urmeaza, punem la dispozitia cititorilor nostri extras din articolul cu pricina.
„Unul dintre motivele pentru care șoferii de camion sunt adesea obosiți la volan e că nu prea au unde să se odihnească. Există puține parcări pentru tiruri în România, multe dintre ele neiluminate, iar riscul să fii prădat de hoți e ridicat. Șoferii abia închid un ochi noaptea și tresar de spaimă la orice mișcare sau adiere de vânt. Uneori, ca să tragă un pui de somn, ajung să oprească pe marginea drumului.
„Se întâmplă să mergi și ore întregi ca să găsești o parcare unde să tragi camionul. Odată, într-o parcare pentru tiruri, hoții i-au furat motorina celui din fața mea. Omul i-a văzut și, speriat, i-a rugat doar să-i lase un pic în rezervor, cât să ajungă la benzinărie. Mie au vrut să-mi fure până și pulpele de pui pe care le transportam“, mi-a povestit Cristian, un șofer de tir din Baia Mare.
„Altădată, la Teiuș, a venit o mașină de poliție, dar agenții au spus că n-au cum să oprească, că le e teamă de hoții din zonă. Bine, nici în străinătate nu e mereu sigur. La Bari, în Italia, câțiva hoți m-au amenințat cu pistolul, norocul meu că am reușit să demarez“, mi-a mai spus Cristian.
Călin din Oradea, care e angajat al unei firme din Germania, dar circulă prin toată Europa, mi-a explicat cum tiriștii români trebuie să fie și paznici, nu doar să învârtă volanul. „În Germania, unde oricum găsești parcări cu camere de supraveghere și cu toalete la fiecare 10-15 kilometri, dacă hoții îți fură marfa sau motorina, tu nu ești considerat responsabil. Există asigurări care acoperă paguba. În schimb, la noi în țară, șoferul e penalizat la salariu în caz că e jefuit“.“
sursa foto: https://cluj24.ro/
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!