Oficialitatile din Bucuresti decreteaza „Revolutia din parcare”

Oficialitatile din Bucuresti decreteaza „Revolutia din parcare”

Problema parcarilor din Bucuresti nu mai este demult o enigma pentru niciun sofer al capitalei, nemaiamintind aici de conducatorii auto care sunt de-a dreptul exasperati de imposibilitatea gasirii unui loc de parcare in momentul tranzitarii Bucurestiului.

Aceasta problema s-a acutizat in ultimii ani, gasirea unui loc de parcare fiind o adevarata aventura pentru soferii care utilizeaza autoturismul in Municipiul Bucuresti, acesta fiind si motivul pentru care se impune gasirea unei solutii urgente care sa dea rezultate imediate.

Trebuie cunoscut faptul ca proportia locurilor de parcare raportate la numarul de autovehicule inregistrate in capitala este de aproximativ 1:4, valoare clar disproportionata, identificarea unui spatiu liber in vederea stationarii consumand timp si nervi seriosi conducatorilor auto aflati in trafic.

Acesta este si motivul pentru care se impune o revolutie in domeniul parcarilor capitalei. La inceputul mandatului sau, Nicusor Dan facea promisiunea identificarii unei strategii vizand locurile de parcare din capitala, strategie care acum, dupa aproximativ 2 ani si ceva, se afla tot in stadiul de proiect.

Eliminarea parcarii gratuite din Bucuresti

La momentul actual, Primaria Municipiului Bucuresti a declarat faptul ca intentioneaza sa creasca de trei ori in urmatorii doi ani numarul locurilor de parcare cu taxa din zona 0 a Bucurestiului; de asemenea, se intentioneaza lasarea libera a trotuarelor, masinile stationate pe acestea devenind, conform celor declarate, istorie.

Anuntul privind „Revolutia din parcare“ a fost facut de Stelian Bujduveanu, in timpul unei conferinte de presa a PNL Bucuresti: „Desfiintam parcarea gratuita. Dorim sa facem ordine pe strazile din Bucuresti. Avem parcari publice goale si langa trotuare pline de masini.“

De asemenea, viceprimarul Stelian Bujduveanu a atras atentia asupra faptului ca rata de ocupare a parcarilor cu plata este sub 20%: „astazi exploatam maxim 12.000 de parcari publice, impartite pe 3 zone. Este regretabil si rusinos cum au fost exploatate, ele genereaza acum venituri de 60.000 lei/zi venituri. Gradul de ocupare este sub 20%. Ne-am propus sa triplam numarul de parcari in urmatorii 2 ani. Se avizeaza noi locuri de parcare in fiecare zi.“

Oficialul a mai mentionat faptul ca ulterior darii in folosinta si a acestor noi locuri de parcare, veniturile din parcari ale municipalitatii vor creste la 1 milion de lei pe zi. De asemenea, discursul sau a punctat necesitatea eliberarii trotuarelor Municipiului Bucuresti: „vom elibera trotuarele de masini“.

Mai mult, viceprimarul Capitalei a mentionat faptul ca organizarea noilor spatii destinate parcarii autovehiculelor se va face odata cu profesionalizarea si digitalizarea serviciului de parcare; de asemenea, se va apela la modalitati de sanctionare a tuturor celor care nu se subordoneaza regulilor: „Prin programul de investitii vom digitaliza serviciul, vom proteja traficul pietonal si interzicem parcarile pe trotuare. Facem ordine in aceasta activitate, crestem capacitatea de parcare in zona centrala si aducem venituri suplimentare pentru oras.(…) Vom elibera trotuarele de masini. Nu vom permite ca masinile sa parcheze pe trotuare.“

Mentionam faptul ca la ora actuala, in Municipiul Bucuresti, exista aproximativ un milion si jumatate de autoturisme inmatriculate, in raport cu numai 300 sute de mii de spatii destinate pentru parcare.

Strategia locurilor de parcare, in conformitate cu afirmatiile primarului Nicusor Dan

La sediul PNL din capitala a avut loc conferinta de presa care a cuprins, printre altele, si informatii referitoare la noua strategie de parcare a Municipiului Bucuresti. Astfel, primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu, actual Presedinte al PNL Bucuresti a adus in discutie strategia de parcare de la inceputul mandatului primarului general al Municipiului Bucuresti, care pe teren nu a inregistrat niciun progres in ultimii doi ani: „Suntem cu strategia de parcare unde eram si acum un an si jumatate. Am fost chemati sa discutam principii si principiile PNL au fost niciun loc de parcare gratis si fara masini pe trotuar. Fiindca nu este dreptul universal al omului la locul de parcare. Orice loc de parcare trebuie sa coste ceva. PNL si USR au fost de acord cu aceste principii. Aici este rolul primarului general sa dea drumul la strategia de parcare“.

Acesta a mai precizat faptul ca in momentul de fata exista propuneri ca Primaria Municipiului Bucuresti sa fie institutia care sa aiba in subordine locurile de parcare din centrul capitalei, in ceea ce priveste celelalte locuri de parcare sarcina fiind a Primariilor de Sector; mentionam faptul ca la ora actuala Primariile de Sector au in subordine strict parcarile de resedinta.

sursa foto: https://www.hotnews.ro/

Citeste si...
Au aparut sanctiunile pentru parcare necorespunzatoare in Bucuresti
Au aparut sanctiunile pentru parcare necorespunzatoare in Bucuresti

Au aparut sanctiunile pentru parcare necorespunzatoare in Bucuresti - mai mult de 100 de conducatori auto care au stationat in zon...

Ai loc de parcare de la Primarie in Sectorul 6? Foloseste codul QR pentru a nu fi amendat!
Ai loc de parcare de la Primarie in Sectorul 6? Foloseste codul QR pentru a nu fi amendat!

Pana la finalul lunii august, bucurestenii din Sectorul 6 care au loc de parcare de la Primarie trebuie sa foloseasca codul QR pro...

Noile reguli de parcare din Bucuresti au intrat in vigoare din data de 15 august
Noile reguli de parcare din Bucuresti au intrat in vigoare din data de 15 august

Potrivit digi24.ro, din data de 15 august a.c., conducatorii auto risca amenzi consistente in trafic si blocarea rotilor autoturis...

Parcarea cu spatele: pasi siguri pentru o parcare reusita
Parcarea cu spatele: pasi siguri pentru o parcare reusita

Gararea sau parcarea cu spatele. Pasi siguri pentru o parcare reusita Parcarea cu spatele sau gararea masinii este o manevra pe ca...