Inconstienta unui conducator auto a intrecut orice limite: autovehicul adus pentru omologare, la RAR, desi era modificat cu burghiul si ceva … coltare pentru polite

Inconstienta unui conducator auto a intrecut orice limite: autovehicul adus pentru omologare, la RAR, desi era modificat cu burghiul si ceva … coltare pentru polite

Inconstienta unui conducator auto a intrecut orice limite: autovehicul adus pentru omologare, la RAR, desi era modificat cu burghiul si ceva … coltare pentru polite

Un conducator auto a reusit, cu siguranta, sa intre in istoria Registrului Auto Roman, in conditiile in care s-a prezentat, la RAR Tulcea, in vederea omologarii unui autovehicul, modificat in prealabil cu materiale rudimentare.

Potrivit adevarul.ro, Registrul Auto Roman nu a apreciat deloc „initiativa“ proprietarului si a venit cu o postare, in spatiul public, inspre prevenirea unor astfel de inventii si initiative ilegale si deosebit de periculoase pentru participantii la trafic.

Registrul Auto Român (R.A.R) este institutia de specialitate numita de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii drept organismul competent privind vehiculele rutiere, siguranta in trafic, protectia mediului, respectiv asigurarea calitatii.

Registrul Auto Roman a fost infiintat in anul 1991, de atunci exercitandu-si atributiile in domeniul rutier pe teritoriul Romaniei. Daca la inceput institutia numara un numar foarte mic de angajati, la ora actuala isi desfasoara activitatea aproximativ 1600 de specialisti in domeniu.

In baza legii, orice modificare intervenita la un autovehicul care circula pe drumurile publice trebuie omologata la RAR, astfel ca proprietarii de autoturisme care au efectuat astfel de interventii la masini trebuie sa se prezinte la institutia cu pricina pentru a intra in legalitate.

Nu mica le-a fost mirarea specialistilor de la RAR Tulcea atunci cand, vineri, 23 septembrie 2022, s-au trezit, in curtea institutiei, cu un autovehicul plin de improvizatii.

Astfe, potrivit postarii institutiei, de pe platforma de socializare Facebook, conducatorul auto s-a folosit de urmatoarele: „Materiale necesare pentru confectionare: burghiu pentru metal, cornier metalic si coltare pentru polite din magazinele de bricolaj, improvizatii, cateva suruburi cu piulita si multa inconstienta“.

C:\Users\Marilena\Desktop\Untitled1.jpg

Sursa foto: Registrul Auto Roman

C:\Users\Marilena\Desktop\Untitled.png

Sursa foto: Registrul Auto Roman

Este de la sine inteles faptul ca aspectul masinii a generat un numar foarte mare de comentarii in mediul online, care mai de care mai amuzante, insa problema de baza ramane siguranta, toate aceste adaptari confectionate artizanal nefacand altceva decat sa constituie un real pericol pentru conducatorul auto, pietoni, dar si participantii la trafic.

Mai mult, aceste modificari nu au absolut niciun rol in cresterea performantelor masinii, astfel ca intreaga situatie se dovedeste a fi de-a dreptul ridicola.

C:\Users\Marilena\Desktop\Untitled2.jpg

Sursa foto: Registrul Auto Roman

Potrivit Registrului Auto Roman, „Despre sanctiunile pe care le riscati nici nu mai vorbim… Un astfel de element nu indeplineste, din punct de vedere tehnic, normele pentru certificarea produselor si nici nu a fost supus verificarilor necesare pentru omologarea de tip a produsului, iar colegii nostri au decis ca aceasta improvizatie nu intruneste conditiile care stau la baza omologarii“.

Aducem la cunostinta cititorilor nostri faptul ca omologarea individuala se efectueaza pentru urmatoarele vehicule rutiere aduse la RAR:

„a) vehicule rutiere utilizate, care nu au mai fost inmatriculate in Romania. Sunt exceptate vehiculele care detin omologare europeana de tip, au fost ultima data inmatriculate intr-un stat membru al Uniunii Europene si a caror configuratie nu a fost modificata;

b) vehicule rutiere inmatriculate in Romania, dar la care s-au modificat caracteristicile constructive mentionate in CIV“.

De asemenea, trebuie stiut faptul ca omologarea individuala se acorda unui vehicul care prezinta „un numar de identificare valid, indeplineste conditiile constructive precizate in RNTR-7 si a fost declarat admis la verificarea starii tehnice efectuata in baza planului de operatii din RNTR-1.“

Astfel, trecerea omologarii RAR conduce la primirea cartii de identitate a vehiculului.

Amintim cititorilor nostri un alt caz care a facut deliciul opiniei publice, din iunie 2022 - un sofer din Cluj a surprins inspectorii RAR in momentul in care s-a prezentat la sediul institutiei, in vederea recuperarii talonului masinii, in conditiile in care roata autovehiculului era legata cu franghie.

Gandul.ro relateaza faptul ca soferul in discutie fusese deposedat de talonul autovehiculului de teren ca urmare a depistarii unor avarii foarte grave la ansamblurile cu rol de maxima importanta ale autovehiculului, respectiv ca urmare a lipsei ITP-ului. Acesta trebuia sa procedeze la repararea sistemelor cu probleme, urmand ca ulterior interventiei sa revina la RAR pentru recuperarea talonului masinii sale.

Sursa foto: Registrul Auto Roman

Potrivit unei postari din mediul online a Registrului Auto Roman „Este pacat sa pui surub acolo unde poti lega cu sarma, spune o gluma celebra printre soferi. Sarma sau funie, am putea completa noi, dupa ce am vazut autovehiculul care s-a prezentat la RAR Cluj pentru redobandirea talonului retinut in trafic, culmea, pentru lipsa ITP.

Din pacate, aceasta gluma a fost luata in serios de un barbat care a legat cu cativa metri de funie componente ale sistemelor vitale ale vehiculului.

Pe lista neconformitatilor se adauga: nefunctionarea farurilor si luminilor pentru franare, bara fata compusa din bucati prinse cu sarma, joc in articulatii si suspensii, anvelope de alte dimensiuni.

Le multumim colegilor de la Cluj care au scos de doua ori din circulatie aceasta masina, atat in urma controalelor in trafic, cat si dupa prezentarea la RAR.

Am putea spune ca soferul acestui autovehicul nu a primit nici macar un capat de ata de la colegii nostri…“

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Auto Germania – Numerele zoll (de tranzit) - semnificatie, valabilitate, modalitate de obtinere
Auto Germania – Numerele zoll (de tranzit) - semnificatie, valabilitate, modalitate de obtinere

Potrivit auto-bild.ro, initiativa prezentarii acestor informatii rezida in dorinta sprijinirii celor care aleg sa treaca granita i...

Defectiuni auto pe care nu este bine sa le reparati singur
Defectiuni auto pe care nu este bine sa le reparati singur

Exista anumite probleme sau defectiuni auto pentru a caror rezolvare este bine sa obtineti asistenta din partea unui mecanic autor...

Radiere auto. Cum sa iti radiezi masina?
Radiere auto. Cum sa iti radiezi masina?

Astazi vom vorbi despre un subiect pe care toti conducatorii auto ar trebui sa-l stie. Vom vorbi despre radierea autovehiculelor....

Colantare auto: avantaje si dezavantaje
Colantare auto: avantaje si dezavantaje

In primul rand trebuie sa intelegem ce reprezinta infolierea si ce reprezinta colantarea auto, deoarece sunt doi termeni folositi...