Defectiuni auto pe care nu este bine sa le reparati singur
Exista anumite probleme sau defectiuni auto pentru a caror rezolvare este bine sa obtineti asistenta din partea unui mecanic autorizat.
In functie de momentul in care problema survine, s-ar putea sa fie nevoie sa apelati la un service situat in imediata vecinatate sau puteti programa din timp o revizie in cadrul unui service auto pe care il cunoasteti, autorizat RAR.
Citeste si despre: probleme la transmisie
5 defectiuni auto pe care nu este bine sa le reparati singur
De cele mai multe ori, atunci cand achizitionati o masina noua nu va asteptati sa aveti prea curand probleme de natura tehnica. In cazul in care masina este second hand, aceste probleme sunt iminente.
In continuare va prezentam cele mai importante probleme pentru a caror rezolvare veti avea nevoie de asistenta de specialitate.
1. Inlocuirea curelei de distributie
Inlocuirea acestei piese este o manopera deosebit de importanta. Functionarea normala a acestei curele este esentiala pentru motor.
Cureaua de distributie asigura sincronizarea arborelui cotit, cu capetele de cilindru, cu valvele dar si cu pistoanele.
Pe masura ce timpul trece, aceasta componenta se uzeaza. In momentul in care nu mai functioneaza corespunzator este indicat ca aceasta sa fie inlocuita cu o piesa noua, la fiecare 100.000 de km sau la cinci ani.
Datorita faptului ca schimbarea acestei piese presupune dezmembrarea motorului intr-o anumita masura, este indicat sa schimbati cureaua de distributie in cadrul unui service autorizat.
Citeste si despre: s-a rupt furtunul de la radiator
2. Repararea radiatorului
Rolul radiatorului este de a tine sub control temperatura dezvoltata la nivelul motorului dar si de a impiedica aparitia de disfunctii la nivelul motorului.
Sistemul de racire al autoturismului dumneavoastra nu poate functiona in absenta unui radiator. In cazul in care acesta nu mai functioneaza corespunzator vor fi necesare anumite reparatii destul de costisitoare.
Nu este indicat sa incercati sa il reparati acasa de unul singur, datorita faptului ca exista foarte multe cabluri si furtune care ajung la nivelul acestuia. De multe ori, acestea se pot desprinde si pot cauza probleme. In cazul in care nu efectuati corect repararea radiatorului, puteti sa distrugeti motorul.
3. Repararea sistemului de transmisie
In cazul in care apare o problema la nivelul sistemului de transmisie, cu siguranta veti avea nevoie de ajutor specializat. Repararea sistemului de transmisie reprezinta o sarcina numai pentru profesionistii din domeniu.
In cazul in care acest sistem se defecteaza, autoturismul dumneavoastra nu va mai raspunde la comenzi. Aceasta manopera este una deosebit de costisitoare, cu toate acestea insa nu este recomandat sa incercati de unul singur pentru a scuti niste costuri. In cazul in care nu detineti fondurile necesare acestei reparatii, puteti sa alegeti sa vindeti masina pentru partile componente sau la fier vechi.
4. Diagnosticarea problemelor de la nivelul motorului
In ziua de azi autoturismele au devenit din ce in ce mai complicate si acelasi lucru putem afirma despre metodele de diagnosticare a unor eventuale probleme. In momentul in care martorii luminosi de la bord se aprind, suntem cu totii tentati sa ridicam capota si sa incercam sa ne dam seama de problema.
Singura problema ar fi aceea ca avand in vedere sistemele moderne de diagnostic nu vom face decat sa agravam problema deja existenta.
Cauzele care pot determina aprinderea martorilor la bord variaza in limite foarte largi de la probleme minore cum ar fi desprinderea unui capac pana la probleme de importanta maxima, legate de functionarea sau supraincalzirea motorului.
Numai un mecanic specializat care detine instrumente de diagnostic modern va poate ajuta in acest sens.
5. Repararea parbrizului
Desi ar putea parea la prima vedere o manopera destul de usoara, repararea parbrizului poate sa ridice anumite probleme.
Reclamele pentru produsele cu aceasta destinatie fac ca totul sa para extrem de usor. In realitate veti constata ca acest lucru nu este adevarat. Cel mai indicat ar fi sa va adresati unor specialisti in domeniu pentru a evita riscul spargerii parbrizului si necesitatea inlocuirii acestuia.
Aceste probleme expuse reprezinta situatii in care este necesar sa apelati la personal specializat in acest domeniu. Nu incercati sa le faceti pe toate pentru ca s-ar putea sa ajungeti la costuri de reparatie mult mai mari.
Citeste si despre: pareri BMW E60
Sursa foto: rffisherauto.com, youtube.com, shutterstock.com
- Ce trebuie sa faceti atunci cand servodirectia se opreste la Alfa Romeo 159?
- Ce trebuie sa faceti atunci cand servodirectia se opreste la Alfa Romeo Giulia?
- Ce trebuie sa faceti atunci cand servodirectia se opreste la Alfa Romeo Stelvio?
- Ce trebuie sa faceti atunci cand servodirectia se opreste la Audi A3?
- Ce trebuie sa faceti atunci cand servodirectia se opreste la Audi A6?
- Ce trebuie sa faceti atunci cand servodirectia se opreste la Audi Q1?
- Ce trebuie sa faceti atunci cand servodirectia se opreste la Audi Q4?
- Ce trebuie sa faceti atunci cand servodirectia se opreste la Audi Q7?
- Ce trebuie sa faceti atunci cand servodirectia se opreste la Audi RS2?
- Ce trebuie sa faceti atunci cand servodirectia se opreste la Audi RS5?
- Ce trebuie sa faceti atunci cand servodirectia se opreste la Audi RS8?
- Ce trebuie sa faceti atunci cand servodirectia se opreste la Audi S1?