Martorul de bord al sistemului de control al tractiunii

Martorul de bord al sistemului de control al tractiunii

Majoritatea masinilor moderne sunt dotate cu un sistem de control al tractiunii. Rolul principal al acestui sistem este de a urmari performanta de directie si de stabilitate a masinii.

In cazul in care masina isi pierde tractiunea la sol, sistemul de control al tractiunii va detecta aceasta problema din timp si va reactiona corespunzator pentru a rezolva avaria. Trebuie sa constientizezi insa ca martorul de bord ce indica sistemul de tractiune nu se va aprinde atat timp cat sistemul functioneaza corect si nu exista vreo avarie la una dintre componente.

Daca totusi apare vreo problema la sistemul de tractiune, atunci masina nu va putea sa ramana stabila pe sosea si te poti astepta ca martorul de bord sa inceapa sa lumineze, aratand o avarie.

Cele mai populare 5 cauze

Daca incepe sa lumineze martorul de bord ce indica probleme la sistemul de tractiune, acest lucru se va intampla de cele mai multe ori in momentul in care accelerezi.

Primul sfat este sa nu te panichezi daca se intampla acest lucru deoarece va trebui sa incerci sa tii volanul cat mai stabil cu putinta.

Sistemul de tractiune nu iti va mai fi de folos asa cum a fost inainte de avarie, astfel ca va trebui sa fii cat mai precaut. Cel mai intelept lucru pe care l-ai putea face este sa incetinesti si sa gasesti cel mai apropiat service pentru a remedia problema.

Mai jos am enumerat topul 5 al celor mai populare motive care pot declansa martorul de bord responsabil de sistemul de tractiune, in momentul accelerarii.

Senzorii de viteza ai rotii sunt stricati – senzorii de viteza de la roti sunt conectati cu sistemul de tractiune si cu unitatea de control a motorului. Acesti senzori sunt responsabili in mare parte pentru a detecta viteza la care rotile masinii tale se invart.

Fiecare roata are cate un senzor separat. In momentul in care viteza de rotatie de la oricare dintre roti se schimba neasteptat sau da o valoare iesita din comun in momentul acceleratiei, senzorul de viteza de la roti va detecta acest lucru si va transmite mai departe la sistemul de tractiune.

Insa in momentul in care senzorii de viteza de la roti s-au stricat, sistemul de tractiune nu va mai fi notificat de astfel de schimbari. In acest moment masina ta isi va pierde tractiunea si martorul de bord de la sistem se va declansa si va incepe sa lumineze.

Citeste si despre: sistemul de control al stabilitatii

Senzor defect la unghiul de directie – senzorul unghiului de directie are ca rol principal acela de a calcula unghiul volanului si rata la care este invartit volanul.

Senzorul este pozitionat strategic chiar pe coloana de directie astfel incat sa poata transmite informatii precise despre unghi si rata. Insa in cazul in care senzorul in sine se defecteaza, te poti astepta ca martorul de bord ce semnaleaza sistemul de tractiune sa se aprinda si sa sugereze o avarie.

Conditii de drum precare – in cazul in care conditiile de pe sosea sunt nefavorabile, sistemul tau de tractiune poate fi in totalitate depasit de situatie, moment in care va incepe sa produca erori.

De exemplu, in cazul in care locuiesti intr-o zona in care pe perioada anotimpului rece zapada si gheata acopera constant soselele pe care circuli, atunci acestea incep sa prezinte provocari pentru intreg sistemul de tractiune.

In cazul in care sistemul de tractiune sesizeaza o provocare sau simte ca nu mai poate faca conditiilor de drum, poate transmite mai departe acest lucru si sa duca la iluminarea martorului de la bord. Din pacate insa nu ai foarte multe lucruri pe care le-ai putea face pentru a remedia situatia decat sa te asiguri ca drumurile sunt curatate mai des sau sa cauti o zona cu o clima mai prietenoasa.

Probleme la raftul de directie – acest raft de directie este direct atasat la volanul masinii tale si reprezinta un element vital in sistemul de servodirectie. Acesta primeste lichidul hidraulic de presiune inalta care este necesar in a face volanul sa se miste usor, rapid si fara dificultati. Un rol important in a avea un sistem de tractiune functional este acela de a dispune de un volan ce poate fi invartit la nevoie fara mari dificultati.

Astfel, in cazul in care ai un raft de directie avariat sau cu probleme, va fi mult mai dificil sa invarti de volan pe un drum cu probleme. Pe langa faptul ca astfel riscul de accidente este mai ridicat, cu siguranta se va ilumina si martorul de bord de la sistemul de tractiune.

Probleme de soft – nu este o noutate ca masinile moderne au des probleme de soft care sa transmita semnale aiurea mai departe catre conducatori.

Astfel, pot aparea situatii in care intreg sistemul de tractiune va avea nevoie de o reprogramare completa, din simplul motiv ca au aparut probleme cu softul actual. Uneori aceste probleme la partea de soft pot sa apara pur si simplu o data cu trecerea timpului, fara vreun motiv anume.

In cazul in care apare vreodata aceasta problema la sistemul de tractiune de pe masina ta, cu siguranta ca martorul de bord se va ilumina si te va indemna sa apelezi la un service cat mai curand.

Trebuie sa stii insa ca pentru a reprograma softul ce are legatura cu sistemul de tractiune, va trebui sa apelezi la un mecanic specializat in modelul masinii tale pentru a avea acces la elementele necesare.

Acestea sunt doar cateva dintre motivele cele mai uzuale care pot fi intalnite in momentul in care martorul de bord de la sistemul de tractiune se ilumineaza la bordul masinii tale.

Un lucru e cert insa: nu vrei sa astepti prea mult inainte de a apela la un service de specialitate pentru a face o constatare mai exacta, altfel pot aparea riscul de accidente.

Sursa foto: ricksfreeautorepairadvice.com, justanswer.com

Citeste si...
Despre sistemul de control al stabilitatii
Despre sistemul de control al stabilitatii

Computerele si electronica preiau toate vehiculele in ziua de azi. Sistemul de control al stabilitatii, este singura piesa de tehn...

Despre sistemul VANOS de la Bmw
Despre sistemul VANOS de la Bmw

In materialul de astazi vom incerca sa vorbim despre ceva putin mai interesant, mai exact despre sistemul “vanos” intalnit la renu...

Despre sistemul cu dubla evacuare
Despre sistemul cu dubla evacuare

Motorul masinii, care este ca o pompa imensa de vid, aspira aer si combustibil. Majoritatea vehiculelor au un motor in 4 timpi: ad...

Ce este sistemul de spalare faruri si ce face?
Ce este sistemul de spalare faruri si ce face?

Cred ca e de la sine inteles ce reprezinta, insa nu toate autoturismele sunt dotate cu un astfel de sistem. Sistemul de spalare fa...