Multi oameni fac greseala de a considera ca din momentul achizitionarii unei masini treaba lor este terminata. Insa adevarul sta putin altfel. Oricine spera ca masina pe care a ales-o, fie ea noua sau second hand, sa prezinte urme de uzura si probleme dupa multi, multi kilometri.
Insa uneori problemele pot aparea mai curand si atunci trebuie sa stii, in functie de simptomele pe care le prezinta masina, de unde se pot trage.
Orice problema legata de transmisie face parte din acea categorie de probleme care se vor reflecta in functionarea corecta a masinii tale. Adica, in cazul in care masina ta sufera de o boala de transmisie, vei simti acest lucru prin mai multe simptome pe care le va arata.
Insa pentru acest lucru e bine sa ai habar despre cum se pot prezenta semnele timpurii are problemelor la transmisie, pentru a le recunoaste mai usor si a putea interveni din timp, inainte de reparatii mai costisitoare.
In momentul in care incepi sa auzi sunete ciudate la masina, incepand din momentul pornirii ei si la schimbarile de viteza, poti automat asocia acestea cu probleme legate de transmisia masinii.
Problemele de aceasta natura sunt printre cele mai populare. Vestea buna e ca este o problema minora, insa daca o lasi netratata o perioada lunga de timp, poate duce la probleme mult mai grave.
Acesta este un simptom pe care cu siguranta nu ai cum sa il ratezi. In momentul in care incerci sa schimbi treapta de viteze masina efectiv nu mai poate intra in viteza corespunzatoare.
Este clar ca acest aspect e legat de partea de transmisie insa poate fi o chestiune simpla (legata de uleiul de transmisie care poate ar necesita un schimb) sau poate fi semnalul unei probleme mai grave. Astfel, nu te poti juca conducand masina in aceste circumstante, ci trebuie sa apelezi la un mecanic.
Citeste si despre: probleme cu transmisia, reparatii ale cutiei de viteze automate
La fel, o problema de transmisie destul de comuna si des intalnita poate surveni sau de la un nivel scazut al lichidului de transmisie sau de la o anumita scurgere. Acest tip de scurgere poate aparea in momentul in care sunt probleme la cutia de viteze. In general, problema se poate rezolva cu o simpla schimbare a garniturilor.
Insa de multe ori se poate intampla ca si agentii de racire sa joace un rol in contaminarea lichidelor de transmisie. Aceste probleme le poti observa in cazul in care masina ta are intarzieri in momentul in care schimbi viteza sau nu intra corespunzator in treapta de viteza. Ideal ar fi sa realizezi schimbul uleiului de transmisie.
Probleme legate de hidrotransformator isi vor face simtita prezenta de obicei prin diferite sunete (care in general provin de la rulmentii uzati). In general sunetele cauzate de rulmenti nu se aud, insa in momentul in care sunt prea vechi, la orice schimbare de viteza vei auzi sunete ascutite.
Trebuie sa tii minte ca procesul de transmisie si functionarea corecta a lichidelor este controlat de valva solenoida. Orice probleme aparute la lichide, fie impuritati sau un nivel incorect pot duce la stricarea acestei supape. Simptomele pe care le vei observa sunt asemanatoare cu cele provocate de scurgerile de ulei.
Problemele legate de transmisie se vor manifesta diferit de la o masina cu o cutie de viteza automata la o masina cu o cutie de viteze manuala. In cazul unei cutii de viteze manuale, poti observa un scrasnet in momentul in care schimbi vitezele. Acest lucru te poate duce cu gandul sau la un ambreiaj ce necesita schimbare sau la probleme de transmisie.
In cazul unei cutii automate insa aceasta problema poti sa o resimti in cazul in care masina ta face un salt brusc la schimbarea vitezei, in loc sa treaca neobservata schimbarea. In acest caz trebuie sa treci pe la un mecanic. Ai impresia ca masina cu cutie automata prinde sau inteapa ceva, in orice caz o sa simti schimbarea greoaie, uneori ca o pocnitura care te va pune sigur pe ganduri.
Citeste si despre: probleme ale transmisiei manuale
Una dintre cele mai comune simptome pe care le prezinta problemele de transmisie este mirosul de ars. Este clar ca orice miros ai incepe sa simti ceva nu este in regula si ar trebui sa duci masina la o verificare. Exista mai multe elemente care pot duce la un astfel de miros ars.
Insa cea mai des intalnita problema este o supraincalzire la nivelul lichidului de transmisie. In cazul in care intampini aceasta problema trebuie neaparat sa apelezi la un profesionist in domeniu.
De multe ori problemele ce apar la transmisie nu le vei putea rezolva de unul singur fara ajutorul unui mecanic priceput. Insa cunoscand simptomele in cazul in care intampini asa ceva pe drum macar poti asocia comportamentul masinii cu o anumita problema si apoi sa ii cauti rezolvarea.
Pentru a clarifica si mai mult lucrurile, sa aruncam o privire asupra celor mai des intalnite intrebari legate de transmisie.
Cele mai mari probleme sunt si printre cele mai evidente si enervante. Conducand o masina ce are probleme la transmisie, vei avea mereu dificultati in schimbarea treptelor de viteza si in cazul in care ai probleme cu lichidul de transmisie, vei observa ca masina nu va mai accelera ca inainte.
In cel mai rau caz nu vei putea sa pornesti deloc masina si va trebui sa chemi pe cineva sa te ajute, sa te tracteze. Insa asta inseamna ca masina ar avea nevoie de un schimb total al sistemului de transmisie, o misiune extrem de costisitoare.
Evident ca nu este recomandat sa conduci o masina care reprezinta orice fel de probleme, nu doar de transmisie. Insa in special cele legate de transmisie pot face din masina ta un bun nesigur, pe care nu te poti baza. Cea mai buna varianta ar fi sa repari problemele inainte ca acestea sa cauzeze daune si mai mari.
Incearca sa acorzi atentie din timp simptomelor si sa apelezi la un mecanic la primele semne pe care le arata masina ta pentru a avea drumuri cat mai sigure si o masina pe care sa te poti baza!
Citeste si despre: mituri privind transmisia automata vs transmisia manuala
Sursa foto: youtube.com, bluestar.com, nothermotherrunner.com, procarmechanics.com
De multe ori spalarea masinii este o sarcina plictisitoare si care dureaza mult timp. Cu spalatoarele sub presiune timpul nu va mai fi o problema.
In cazul in care cheia in sine este problema, si nu o alta avarie tehnica, trebuie sa inlocuiesti cheia cu una noua.
In momentul in care pui cheia in masina cu scopul de a porni masina, ce se intampla este ca se ajunge la un cilindru de blocare al aprinderii.
Efectuarea unei revizii si vizita la un service din cand in cand, este vitala pentru a mentine vehiculul in stare de functionare.
Aceste sapte modalitati inedite te vor ajuta sa te bucuri de o experienta de condus mai buna si mult mai placuta.
Vremea rece si umeda din Romania pe timp de iarna poate provoca mari daune asupra bateriilor, alternatoarelor, electromotoarelor etc.
Ignorarea problemelor masinii va poate costa ceva mai mult decat remedierea imediata a acestora. Nu ignorati niciodata simptomele autoturismului!
Desi un sunet de clic poate poate avea mai multe cauze, cum ar fi suspensia, cea mai frecventa cauza este atunci dupa ce rotim cheia in contact pentru a porni masina.
Masinile stationate o perioada lunga de timp pot suferi o gramada de probleme, la nivelul sistemul de pornire, la baterie, furtunuri rupte sau infundate.
Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.
In urmatorul articol vom vorbi despre „plecarea din rampa”, mai exact despre cum se face. Dar sa o luam cu usor cu inceputul.
In toate articolele noastre precizam sa apelati mereu la un service autorizat care sa va ajute la realizarea unei reparatii mai complicate.
Ce sunt si ce rol au placutele de frana? Ce inseamna o placuta de frana de calitate? Ce tipuri de placute de frana exista?
In acest articol vom raspunde la urmatoarele intrebari: Ce este? La ce ne ajuta? Ce costuri are aceasta operatiune? Avantaje si dezavantaje.
Ai probleme cu masina? Afla care sunt cele mai comune probleme care pot aparea.
Ti-am pregatit cateva sfaturi utile care sa te ghideze atunci cand alegi masina potrivita, astfel incat sa fii sigur ca faci o alegere cat mai buna.
Incarcatoarele de baterii auto sunt de toate formele, dimensiunile, au diferite preturi si multe optiuni.
vMajoritatea masinilor moderne sunt dotate cu 2 senzori de viteza ai transmisiei, unul la arborele de intrare si altul la arborele de iesire.
In articolul de astazi vom vorbi despre geamurile fumurii. Acum a inceput sa fie din ce in ce mai la moda sa ai geamuri fumurii pe masina.
Mirosul de ars poate aparea din varii motive si de obicei este un semn ca trebuie sa duci masina la o verificare, inainte sa se ajunga la defecte mai grave.
Daca cumperi o masina noua de la noi din tara si nu numai, atunci aceasta se va devaloriza in primii 2 ani foarte mult (unori scade pretul si cu 50%).
Manualul sau cartea masinii va ofera cele mai multe informatii despre masina. Unele dintre aceste beneficii fac referire la configurarea masinii.
Primaria Capitalei vine cu o propunere pentru diminuarea poluarii din Bucuresti.
Principalele cauze ale acestei probleme sunt placutele de frana, etrierele si discurile de frana dar astea nu sunt singurele cauze.
Verifica antigelul, verifica uzura pneurilor, verifica franele, verifica starea bateriei de acumulatori, verifica starea stergatoarelor.
De cate ori resimtim un miros ciudat sau neplacut in masina este cazul sa ne gandim la aparitia unei posibile defectiuni.
Stergatoarele de parbriz sunt raspunzatoare de vizibilitatea soferului si scopul lor este sa curete o zona cat mai mare de parbriz pentru o vizibilitate buna.
Exista o multime de masini noi pentru a fi lansate intr-un viitor nu prea indepartat, in ciuda complicatiilor care au avut loc in acest an 2020.
Pompa de combustibil este responsabila pentru circularea combustibilului din rezervor pana la motor. Pompa este localizata in interiorul rezervorului.
In acest articol am decis sa va prezentam cei mai importanti si comuni 13 martori de bord pentru a sti cu ce va confruntati cand se aprind.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login