Probleme ale transmisiei manuale

Probleme ale transmisiei manuale

Daca detineti un vehicul cu o transmisie manuala cu siguranta sunteti interesat care sunt problemele ce pot aparea. In general par a fi destul de simple aceste probleme ale transmisiei manuale si cu certitudine exista o rezolvare pentru fiecare dintre ele.

Ne gandim ca toata lumea stie cat este de important sa schimbi uleiul de motor insa foarte putini se gandesc la transmisia masinii.

Desi importanta intretinerii transmisiei nu este atat de recunoscuta, multi dintre posesorii vehiculelor o considera la fel de importanta ca si schimbul regulat al uleiului de motor.

Este foarte important sa fii atent la semnele care prevestesc problemele cu transmisia. Puteti lua in calcul si varianta in care aceste probleme apar iar dumneavoastra va trebui sa fiti pregatit pentru a ramane fara masina o perioada de timp.

Trebuie sa fim atenti la orice schimbare care nu pare a fi normala in caracteristicile masinii tale. Daca auzim zgomote ciudate, schimbari tarzii sau prea devreme cu siguranta avem parte de niste probleme. 

Citeste si despre: cutie de viteze manuala sau automata

In acelasi timp evita sa iti supraincarci masina cu o greutate mai mare decat poate aceasta sa duca si nu condu masina cu lichidul de transmisie sub nivelurile normale. Este foarte important sa tineti cont de toate aceste sfaturi

Una dintre cele mai des intalnite probleme este cea a scurgerii de ulei. Daca observam ca uleiul de transmisie se scurge pe sub masina atunci cu siguranta ceva nu este in regula. Insa acest fapt nu se datoreaza 100% cutiei de viteze, poate fi si doar un caz singular.

In cazul in care aceasta problema persista trebuie sa ajungeti la un service specializat. Nu uitati sa verificati intotdeauna lichidul de transmisie atunci cand mergeti sa schimbati uleiul de motor. 

La masinile cu transmisie manuala multi ne spun faptul ca transmisia se poate lasa cu uleiul venit din fabrica pe intreaga durata de viata a masinii. Destul de gresit. Ca si alte fluide vitale ale autovehiculului, uleiul de transmisie se deterioreaza in timp si isi pierde complet din proprietati. Acest proces de uzura se accentueaza atunci cand conducem in mediul urban, in special in cazul masinilor care tracteaza remorci.

Se spune ca un ulei de cutie incepe sa isi piarda din proprietati doar atunci cand este supus unui stres termic. Acest lucru se intampla atunci cand cutia de viteze incepe sa aiba o temperatura foarte mare fie ca exista o frecare fie din cauza motorului incins.

Daca totul decurge asa cum trebuie o cutie manuala va merge mereu la o temperatura joasa de 60-70 grade Celsius, insa in cazuri extreme poate sa ajunga si la 80-90 de grade. Chiar si in acest caz este cu mult sub limita la care uleiul isi pierde din proprietati. 

Lichidul de transmisie are de cele mai multe ori culoarea rosie, o nuanta clara de rosu aprins iar pe masura ce se deterioreaza tinde sa devina mai inchis la culoare. De asemenea mirosul trebuie sa fie unul usor dulceag.

Acesta poate sa dobandeasca un miros de ars fapt ce ne indica ca trebuie schimbat sau ca transmisia dezvolta probleme mecanice. Insa daca temerile sunt confirmate nu te grabi sa cumperi prima cutie de viteze pe care o gasesti. Intotdeauna este important sa gasesti cea mai buna piesa de schimb pentru masina ta. 

Putem intalni diverse semne care ne arata ca uleiul cutiei de transmisie trebuie sa fie inlocuit si anume, transmisia va produce zgomot in mers si la schimbarea treptelor de viteza. Cu siguranta un sofer experimentat va sesiza imediat orice sunet care in mod normal nu se aude.

In cazul in care cutia de viteze este defecta vom avea parte de anumite zgomote nefiresti atunci cand se face mutarea intr-o treapta superioara sau inferioara. Sunetele pot varia de la unele intense pana la altele sacadate. 

De asemenea daca se aude un zgomot foarte puternic atunci cand schimbatorul se afla in punctul mort puteti avea inca o banuiala legata de faptul ca ceva se intampla cu transmisia masinii.

Daca atunci cand vei dori sa schimbi vitezele vei observa ca o simpla cuplare intr-o pozitie superioara sau inferioara iti da mari batai de cap acesta este cel mai sesizabil semnal ca exista o problema cu trecerea dintr-o treapta in alta.

Insa se poate intampla ca atunci cand esti in trafic sa ai parte de un lucru destul de neplacut si anume schimbatorul poate sari automat din viteza. In situatia in care vi se intampla ca acesta sa cada nu aveti alta solutie decat sa opriti masina pe avarii.

Citeste si despre: sfaturi pentru intretinerea cutiei de viteze

Spre norocul nostru si al masinii pe care o detinem cutia de viteze ne ofera suficiente semnale pentru a ne transmite din timp ca ceva nu functioneza asa cum trebuie. 

O atentionare in ceea ce priveste schimbatorul de viteze este aceea de a nu tine mainile pe el decat atunci cand este nevoie. Precizam acest lucru deoarece avem un element fix reprezentat de furca schimbatorului care se atinge de un element mobil al cutiei de viteze, reprezentat de pinion.

Astfel ca exercitarea unei presiuni cat de mici asupra schimbatorului de viteze va duce in timp la uzura acestor componente. 

In cazul in care nu dorim sa avem parte de o alta uzura prematura a componentelor actionarea inutila a pedalei de ambreiaj nu isi are rostul. Se poate intampla ca atunci cand ne aflam la semafor, din graba, sa introducem masina in viteza cu mult timp inainte de aparitia culorii verde pentru a pleca mai repede.

Aceasta manevra se poate face foarte repede asadar nu avem nevoie sa o facem inainte cu un minut de a porni.

Se va intampla ca la un moment dat sa intampinam probleme cu cutia de viteze iar ca la orice piesa a masinii tale cu cat observi mai din timp problema cu atat o poti remedia mai rapid.

Sa nu uitati faptul ca de multe ori componetele auto sunt interconectate. Astfel starea precara a unei piese poate influenta eficienta altor sisteme de sub capota. Atunci cand ceva nu functioneaza bine trebuie sa stii sa interpretezi aceste semnale pe care masina ti le arata.

O alta problema pe care o putem intampina este aceea cand observam ca ceva miroase a "ars". Atunci cand simtim un miros specific, componentele cutiei de viteze se supraincalzesc din cauza frecarii excesive. Dar sa nu uitam faptul ca mirosul de "ars" poate fi si din cauza uleiului de transmisie. In acest caz verificati-l imediat.

Nu uita sa faci verificarea masinii conform manualului acesteia. Daca vom tine cont de aceste sfaturi, avand grija de masina noastra  si aceasta ne va servi la drumuri bune.

Sursa foto: lucruri interzise pentru o masina cu transmisie manuala

Sursa foto: msn.com, qrstyler.com, cartreatments.com

Articole similare
Simptome ale unei casete de directie cu probleme

Simptome ale unei casete de directie cu probleme

Astfel, fiecare denivelare pe care o resimte masina, se transmite ulterior suspensiilor, bieletelor de directie si mai apoi casetei de directie.

Probleme comune la DSG-ul in 6 trepte

Probleme comune la DSG-ul in 6 trepte

Indiferent care este problema aparuta la DSG, te sfatuim sa o tratezi la timp. Orice amanare te poate costa atat bani, cat si deteriorari grave ale masinii.

Probleme ale instalatiei de alimentare si simptome

Probleme ale instalatiei de alimentare si simptome

Cu timpul, instalatia de alimentare cu combustibil poate suferi defectiuni. In articol o sa detaliem defectiunile si cauzele lor.

Simptome ale senzorilor de viteza defecti

Simptome ale senzorilor de viteza defecti

Costul mediu de inlocuire a senzorilor de viteza este intre 100 lei si 200 lei, uneori exista senzori la 70-80 lei, dar si la 400 lei.

Probleme la cutie automata cu comutatorul N sau Neutru

Probleme la cutie automata cu comutatorul N sau Neutru

Probleme sau oscilatii pot aparea in momentul in care stationezi si pui masina in ralanti, pozitia neutru a schimbatorului de viteze.

Cele mai frecvente probleme ale motorului pe care sa nu le ignori

Cele mai frecvente probleme ale motorului pe care sa nu le ignori

Dupa cum bine stii, motorul este esential pentru buna functionare a masinii tale. De aceea este bine sa il intretii pentru o perioada cat mai lunga.

Volvo V50 (2004 – 2012) pareri si probleme comune

Volvo V50 (2004 – 2012) pareri si probleme comune

Volvo Cars a prezentat Volvo V50 la Salonul Auto de la Bologna in 2003 ca ​​versiune break a masinii de familie mici Volvo S40.

Semne ale unei garnituri ale colectorului de admisie uzate

Semne ale unei garnituri ale colectorului de admisie uzate

O scurgere de vacuum din cauza unei garnituri defecte poate schimba proportia amestecului de aer-combustibil si cauza probleme de performanta a motorului.

Renault Scenic II (2003 – 2009) pareri si probleme comune

Renault Scenic II (2003 – 2009) pareri si probleme comune

Renault Scenic este un vehicul monovolum produs de producatorul auto francez Renault, primul care a fost etichetat ca atare in Europa.

Mituri privind transmisia automata vs transmisia manuala

Mituri privind transmisia automata vs transmisia manuala

Putem spune ca masinile cu o cutie automata au devenit mult mai performante ca cele manuale, schimba treptele mai repede, sunt mai rezistente.

Probleme care au legatura cu transmisia masinii

Probleme care au legatura cu transmisia masinii

Orice problema legata de transmisie face parte din acea categorie de probleme care se vor vedea la functionarea corecta a masinii tale.

De ce curge ulei din cutia de viteze?

De ce curge ulei din cutia de viteze?

Daca transmisia pierde ulei inseamna ca exista o spartura sau o garnitura care permit uleiului sa iasa.

Ce inseamna cand turometrul masinii ajunge pe rosu?

Ce inseamna cand turometrul masinii ajunge pe rosu?

Fie ca alegi sa conduci o masina diesel sau una pe benzina, toate masinile au o limita de turatie. Dupa linia rosie motorul va exploda.

Masina nu mai schimba treptele corect

Masina nu mai schimba treptele corect

Cele mai uzuale probleme care au legatura cu transmisia si cu cutia de viteze despre care trebuie sa stii. Vezi simptomele unei cutii de viteze cu probleme.

Simptomele unei cutii de viteze automata cu probleme

Simptomele unei cutii de viteze automata cu probleme

In principiu, acestea sunt cauzele prin care va puteti da seama ca exista o problema cu transmisia automata a masinii dumneavoastra.

Cand trebuie schimbat uleiul cutiei de viteze?

Cand trebuie schimbat uleiul cutiei de viteze?

Care sunt simptomele care te anunta ca trebuie sa schimbi uleiul din cutia de viteze? Vezi daca trebuie sa schimbi lichidul sau ai probleme cu cutia.

Cand trebuie sa schimbi uleiul din cutia de transmisie?

Cand trebuie sa schimbi uleiul din cutia de transmisie?

Cautand un kilometraj exact in urma caruia sa fie necesar un schimb de ulei de transmisie, probabil vei gasi raspunsuri diferite de la fiecare mecanic.

Simptome ale rulmentilor rotilor defecti

Simptome ale rulmentilor rotilor defecti

Stiti deja ca masina dumneavoastra nu poate functiona in siguranta sau in mod corespunzator fara roti bune si rezistente.

Audi A6 C6 (2004 – 2011) pareri si probleme comune

Audi A6 C6 (2004 – 2011) pareri si probleme comune

Toate generatiile A6 au oferit fie tractiune fata, fie tractiune integrala pe baza de Torsen, comercializate de Audi ca sistemul lor quattro.

Top cauze ale accidentelor

Top cauze ale accidentelor

Invatarea conducerii unei masini dureaza multe ore de instruire la volan, mai ales daca soferul respectiv doreste sa evite pe cat posibil sa fie implicat intr-un accident auto.

Cauzele comune ale detonatiei motorului

Cauzele comune ale detonatiei motorului

Aceasta cauzeaza explozii si interfereaza cu ciclul motorului cand combustibilul nu se aprinde corect, producand sunetul de detonare in motor.

Simptome ale unui electromotor defect

Simptome ale unui electromotor defect

In continuare va vom prezenta 5 simptome pe care le puteti observa si care indica faptul ca electromotorul dumneavoastra este defect.

Informatii folositoare despre uleiul cutiei de viteze

Informatii folositoare despre uleiul cutiei de viteze

De unde stii ce ulei trebuie sa pui in cutia de viteze? Cate tipuri de ulei exista, care este rolul uleiului in cutia de viteze si cand trebuie schimbat.

Cauze ale unei baterii auto descarcate

Cauze ale unei baterii auto descarcate

Exista o multime de motive pentru ca bateria unei masini sa fie descarcata. In continuare va vom prezenta 5 cauze.

Top simptome ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignorati

Top simptome ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignorati

Ignorarea problemelor masinii va poate costa ceva mai mult decat remedierea imediata a acestora. Nu ignorati niciodata simptomele autoturismului!

Lucruri interzise pentru o masina  cu cutie manuala

Lucruri interzise pentru o masina cu cutie manuala

In articol avem pregatite pentru dumneavoastra cateva obiceiuri proaste pe care ar trebui sa le evitati atunci cand conduceti vehicule care au cutie de viteze manuala.

Care sunt cele mai dese simptome ale unui cardan defect?

Care sunt cele mai dese simptome ale unui cardan defect?

E mai bine sa intervii din timp, cu cheltuieli mici decat sa astepti pana la o deteriorare completa a cardanului si a arborelui cardanic.

Ford Kuga II (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Ford Kuga II (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Ford Kuga este un SUV produs de Ford din 2008. Se bazeaza pe platforma C1, care formeaza si baza Ford Focus si Ford C-Max.

Compresor A/C - simptome ale defectiunii

Compresor A/C - simptome ale defectiunii

Atat timp cat compresorul A/C ramane functional, ar trebui sa aveti un flux stabil de aer rece.

Solutiile de etansare ale scurgerilor AC

Solutiile de etansare ale scurgerilor AC

Agentii de etansare sunt de doua tipuri (pulbere sau pe baza de compusi chimici) si pot sa fie foarte utili atunci cand exista fisuri mici.