Martorul de bord pentru verificarea motorului este legat de sistemul de diagnosticare al masinii dumneavoastra si este proiectat sa se aprinda (de obicei, in galben) ori de cate ori ceva este in neregula avand o serie complexa de componente si senzori.
Problemele din sistemul de control electronic sunt stocate intr-un "cod de eroare/trouble code" pentru a identifica sursa problemei. Un instrument de scanare electronic sau un computer de diagnosticare este folosit pentru a indica problema.
Citeste si despre: cei mai importanti 5 martori de bord
Acest senzor monitorizeaza cantitatea de oxigen nearsa in sistemul de combustie al masinii. Fara rezolvarea problemei, un senzor defect conduce la un consum crescut de carburant si la o posibila deteriorare a bujiilor si a catalizatorului.
Busonul etanseaza sistemul de alimentare cu combustibil si, daca el lipseste sau este deteriorat, puteti pierde combustibilul prin evaporare si veti fi nevoit sa faceti drumuri suplimentare la benzinarie.
Catalizatorul transforma monoxidul de carbon in dioxid de carbon. Daca este deteriorat, masina dumneavoastra va avea performante slabe in privinta consumului de combustibil si nu va trece testul pentru emisiile de noxe.
Pentru a determina cat de mult combustibil este necesar pentru functionarea economica a motorului, senzorul de debit al aerului urmareste cantitatea de aer care intra in motor. Un senzor de aer defect duce la un consum crescut de combustibil, la performante scazute ale motorului si astfel se pot deteriora bujiile, catalizatorul si chiar sonda lamda.
Bujiile si fisele lor functioneaza impreuna pentru a aprinde amestecul de aer-combustibil din camera de ardere si transfera scanteia de la bobinele de aprindere la capul bujiei.
Bujiile cu scanteie necorespunzatoare conduc la performante slabe ale motorului si la un consum de combustibil mai mare, precum si la deteriorarea bobinelor de aprindere, a sondei lamda si pot bloca catalizatorul.
Chiar daca consideri sigur sau nu, condusul cu martorul de bord "check engine" aprins, depinde de performanta vehiculului in aceasta situatie si de cauza principala pentru care s-a aprins. Indiferent de cauza, ar trebui sa duceti masina la service cat mai repede posibil pentru verificare.
Daca acest martor se aprinde in timpul deplasarii cu masina, urmati urmatorii pasi pentru a va ajuta sa stiti daca puteti sa continuati drumul sau daca trebuie sa opriti imediat.
Pe langa acest martor, tabloul de bord al masinii poate indica, de asemenea, probleme de presiune scazuta a uleiului sau de supraincalzire. Trageti pe dreapta si opriti motorul cat mai repede posibil daca acesti martori sunt aprinsi.
Unele autoturisme pot avea o lumina de culoare rosie a martorului "check engine" pentru a va indica sa opriti imediat, in timp ce o lumina galbena reprezinta doar o atentionare in vederea verificarii.
Daca problemele de performanta ale vehiculului sunt insotite de catre acest martor aprins in bord, reduceti viteza si nu suprasolicitati motorul. Evitati schimburile bruste de viteza. Daca tractati o remorca sau daca transportati un echipament greu, incercati sa il descarcati cat mai curand posibil pentru a preveni posibilele reparatii ulterioare foarte costisitoare.
Daca lumina se aprinde la scurt timp dupa realimentare, trageti pe dreapta si verificati daca capacul de la rezervor este bine fixat.
Acest lucru rezolva adesea problema, desi poate necesita mai multe reporniri ale motorului pentru resetarea martorului de bord. Martorul se aprinde pentru ca detecteaza o pierdere in sistemul de emisii, desi multe modele de autovehicule mai noi includ un martor special pentru busonul rezervorului.
Poate fi deranjant daca martorul se aprinde in timp ce conduceti. Nu va panicati, totusi! Pentru cateva momente urmariti daca masina se comporta diferit sau daca masina se conduce altfel decat in mod obisnuit.
Daca totul pare in regula, va puteti continua drumul. Problema ar putea fi de la senzorul lamda sau de la un senzor de debit de aer defect. De asemenea ar putea indica o problema a catalizatorului.
Aprinderea acestui martor indica o problema undeva in sistemul de emisii. In orice caz, puteti conduce in siguranta o perioada, atata timp cat masina nu functioneaza necorespunzator. Trebuie doar sa verificati motivul aprinderii acestui martor si sa remediati problema. Nerezolvarea problemei poate duce la deteriorari mai grave si mai costisitoare odata cu trecerea timpului.
Citeste si despre: care sunt cele mai comune sisteme de siguranta ale masinii
Sursa foto: leithcars.com, youtube.com, knowyourparts.com, digitaltrends.com, farrishdodgejeep.net
S-a aprins in bord martorul airbag-ului si nu se mai stinge? Afla ce probleme are masina si cum poti remedia situatia. Este periculos sa mergi asa?
S-a aprins martorul luminos al ABS-ului in bord? Ce trebuie sa faci? Este bine sa conduci mai departe sau trebuie sa mergi cu masina in service? Afla aici.
Indiferent care este problema aparuta la DSG, te sfatuim sa o tratezi la timp. Orice amanare te poate costa atat bani, cat si deteriorari grave ale masinii.
Modelele mai noi de la Ford, mai ales cele cu tractiune AWD sau 4WD au un martor de avertizare care are forma unei chei (wrench light).
Cum se comporta masina cand senzorul de impulsuri aprindere ( senzorul pozitie ax cu came ) este defect? Ce trebuie sa faci? Cum sa il cureti?
Costul mediu de inlocuire a senzorilor de viteza este intre 100 lei si 200 lei, uneori exista senzori la 70-80 lei, dar si la 400 lei.
Modulul de comanda a sistemului ABS, lucreaza pentru a preveni blocarea rotilor in timp ce conduceti.
Pentru a porni cu succes un motor diesel, va avea nevoie de o componenta speciala de incalzire numita bujie incandescenta.
Aplicabilitate: Ford S-Max, Ford C-Max Mk I, Ford Mondeo Mk III and Mk IV, Ford Focus Mk II, Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6, Ford Galaxy Mk III.
Senzorul galvanit de oxigen, denumit si sonda lambda are rolul de a determina nivelul de oxigen din gazele de evacuare emise si a transmite catre ECU.
Injectoarele pot ceda cu timpul de aceea o sa enumaram cateva simptome ale unui injector care nu functioneaza corespunzator.
Cauzele aprinderii martorului airbag pot fi multe, insa cele mai comune ar fi din cauza cablajului sistemului sau a spiralei airbag.
Martorul TPMS ( Tire Pressure Monitoring System ) te alerteaza atunci cand presiunea din pneu ( sau pneuri ) este prea mica.
Exista varianta in care poti repara singur masina. Daca ai mai facut mici reparatii si problema nu este una atat de grava poti incerca sa o repari singur
Senzorul coloana de directie are rolul de a evalua stabilitatea si tractiunea autoturismului.
Ce face galeria de admisie? Simptomele unei garnituri de galerie de admisie pe cale sa se defecteze?
Ai probleme cu masina? Afla care sunt cele mai comune probleme care pot aparea.
Probabil ati vazut in bordul masinii un martor luminos aprins. Acest lucru va informeaza ca exista o problema. Daca mergeti la un mecanic, acesta va folosi un scaner OBD2.
Nu e intotdeauna posibil sau practic sa cumperi sau sa inchiriezi o masina noua. Uneori esti in situatia in care trebuie sa cumperi o masina folosita.
P0218 - Acest cod de eroare OBD2 se refera la o temperatura a transmisiei depasita.
Senzorul de pozitie al arborelui cotit este o componenta de gestionare a motorului gasita pe aproape toate vehiculele cu motoare cu combustie interna.
Efectuarea unei revizii si vizita la un service din cand in cand, este vitala pentru a mentine vehiculul in stare de functionare.
Pentru siguranta dumneavoastra si a celor din jur ar fi bine sa diagnosticati problema atunci cand un martor lumineaza in tabloul de bord al masinii.
A fost pentru prima data introdus in anul 2003 model al Mazda3. Acest motor are si alte versiuni mai vechi - LF-VE si LF-VD.
Am scris mult despre PCM si ECM si probabil ati auzit si in alta parte despre cele doua componente care sunt vitale intr-un vehicul.
Astazi vom vorbi despre mecatronic. Vom afla ce este el, ce rol are si cum se poate defecta el.
vMajoritatea masinilor moderne sunt dotate cu 2 senzori de viteza ai transmisiei, unul la arborele de intrare si altul la arborele de iesire.
In timp, filtrul de aer se poate murdari si infunda, iar lipsa aerului poate afecta starea generala de functionare a masinii.
Atunci cand senzorii trimit informatii diferite si care nu sunt in parametrii, check-engine-ul se va aprinde si in calculatorul masinii va fi memorat codul P0008.
Atunci cand senzorii trimit informatii diferite si care nu sunt in parametrii, check-engine-ul se va aprinde si in calculatorul masinii va fi memorat codul P0009.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login