“Check Engine” aprins in bord?

“Check Engine” aprins in bord?

Martorul de bord pentru verificarea motorului este legat de sistemul de diagnosticare al masinii dumneavoastra si este proiectat sa se aprinda (de obicei, in galben) ori de cate ori ceva este in neregula avand o serie complexa de componente si senzori.

Problemele din sistemul de control electronic sunt stocate intr-un "cod de eroare/trouble code" pentru a identifica sursa problemei. Un instrument de scanare electronic sau un computer de diagnosticare este folosit pentru a indica problema.

Citeste si despre: cei mai importanti 5 martori de bord

Cele mai intalnite motive pentru care martorul "check engine" este aprins in bord

1. Senzorul de aer/sonda lamda

Acest senzor monitorizeaza cantitatea de oxigen nearsa in sistemul de combustie al masinii. Fara rezolvarea problemei, un senzor defect conduce la un consum crescut de carburant si la o posibila deteriorare a bujiilor si a catalizatorului.

2. Busonul de la rezervor rupt, lipsa sau slab strans

Busonul etanseaza sistemul de alimentare cu combustibil si, daca el lipseste sau este deteriorat, puteti pierde combustibilul prin evaporare si veti fi nevoit sa faceti drumuri suplimentare la benzinarie.

3. Catalizatorul nu functioneaza corespunzator

Catalizatorul transforma monoxidul de carbon in dioxid de carbon. Daca este deteriorat, masina dumneavoastra va avea performante slabe in privinta consumului de combustibil si nu va trece testul pentru emisiile de noxe.

4. Senzorul pentru debitul de aer (MAF) trebuie inlocuit

Pentru a determina cat de mult combustibil este necesar pentru functionarea economica a motorului, senzorul de debit al aerului urmareste cantitatea de aer care intra in motor. Un senzor de aer defect duce la un consum crescut de combustibil, la performante scazute ale motorului si astfel se pot deteriora bujiile, catalizatorul si chiar sonda lamda.

5. Bujiile sau fisele lor trebuie inlocuite

Bujiile si fisele lor functioneaza impreuna pentru a aprinde amestecul de aer-combustibil din camera de ardere si transfera scanteia de la bobinele de aprindere la capul bujiei.

Bujiile cu scanteie necorespunzatoare conduc la performante slabe ale motorului si la un consum de combustibil mai mare, precum si la deteriorarea bobinelor de aprindere, a sondei lamda si pot bloca catalizatorul.

Cum determini daca poti conduce in siguranta cu martorul "check engine" aprins?

Chiar daca consideri sigur sau nu, condusul cu martorul de bord "check engine" aprins, depinde de performanta vehiculului in aceasta situatie si de cauza principala pentru care s-a aprins. Indiferent de cauza, ar trebui sa duceti masina la service cat mai repede posibil pentru verificare.

Daca acest martor se aprinde in timpul deplasarii cu masina, urmati urmatorii pasi pentru a va ajuta sa stiti daca puteti sa continuati drumul sau daca trebuie sa opriti imediat.

1. Determinati daca problema necesita o atentie imediata

Pe langa acest martor, tabloul de bord al masinii poate indica, de asemenea, probleme de presiune scazuta a uleiului sau de supraincalzire. Trageti pe dreapta si opriti motorul cat mai repede posibil daca acesti martori sunt aprinsi.

Unele autoturisme pot avea o lumina de culoare rosie a martorului "check engine" pentru a va indica sa opriti imediat, in timp ce o lumina galbena reprezinta doar o atentionare in vederea verificarii. 

2. Reduceti viteza si greutatea care suprasolicita motorul, cat mai mult posibil

Daca problemele de performanta ale vehiculului sunt insotite de catre acest martor aprins in bord, reduceti viteza si nu suprasolicitati motorul. Evitati schimburile bruste de viteza. Daca tractati o remorca sau daca transportati un echipament greu, incercati sa il descarcati cat mai curand posibil pentru a preveni posibilele reparatii ulterioare foarte costisitoare. 

3. Verificati busonul de la rezervor

Daca lumina se aprinde la scurt timp dupa realimentare, trageti pe dreapta si verificati daca capacul de la rezervor este bine fixat.

Acest lucru rezolva adesea problema, desi poate necesita mai multe reporniri ale motorului pentru resetarea martorului de bord. Martorul se aprinde pentru ca detecteaza o pierdere in sistemul de emisii, desi multe modele de autovehicule mai noi includ un martor special pentru busonul rezervorului. 

Poate fi deranjant daca martorul se aprinde in timp ce conduceti. Nu va panicati, totusi! Pentru cateva momente urmariti daca masina se comporta diferit sau daca masina se conduce altfel decat in mod obisnuit.

4. Se simt trepidatii? Se aud sunete neobisnuite?

Daca totul pare in regula, va puteti continua drumul. Problema ar putea fi de la senzorul lamda sau de la un senzor de debit de aer defect. De asemenea ar putea indica o problema a catalizatorului.

Aprinderea acestui martor indica o problema undeva in sistemul de emisii. In orice caz, puteti conduce in siguranta o perioada, atata timp cat masina nu functioneaza necorespunzator. Trebuie doar sa verificati motivul aprinderii acestui martor si sa remediati problema. Nerezolvarea problemei poate duce la deteriorari mai grave si mai costisitoare odata cu trecerea timpului.

Citeste si despre: care sunt cele mai comune sisteme de siguranta ale masinii

Sursa foto: leithcars.com, youtube.com, knowyourparts.com, digitaltrends.com, farrishdodgejeep.net

Articole similare
Martor de bord al airbag-ului aprins?

Martor de bord al airbag-ului aprins?

S-a aprins in bord martorul airbag-ului si nu se mai stinge? Afla ce probleme are masina si cum poti remedia situatia. Este periculos sa mergi asa?

Martor ABS aprins. Este in regula sa conduci?

Martor ABS aprins. Este in regula sa conduci?

S-a aprins martorul luminos al ABS-ului in bord? Ce trebuie sa faci? Este bine sa conduci mai departe sau trebuie sa mergi cu masina in service? Afla aici.

Probleme comune la DSG-ul in 6 trepte

Probleme comune la DSG-ul in 6 trepte

Indiferent care este problema aparuta la DSG, te sfatuim sa o tratezi la timp. Orice amanare te poate costa atat bani, cat si deteriorari grave ale masinii.

Despre martorul "cheie" la Ford

Despre martorul "cheie" la Ford

Modelele mai noi de la Ford, mai ales cele cu tractiune AWD sau 4WD au un martor de avertizare care are forma unei chei (wrench light).

Simptome senzor de impulsuri aprindere defect

Simptome senzor de impulsuri aprindere defect

Cum se comporta masina cand senzorul de impulsuri aprindere ( senzorul pozitie ax cu came ) este defect? Ce trebuie sa faci? Cum sa il cureti?

Simptome ale senzorilor de viteza defecti

Simptome ale senzorilor de viteza defecti

Costul mediu de inlocuire a senzorilor de viteza este intre 100 lei si 200 lei, uneori exista senzori la 70-80 lei, dar si la 400 lei.

Probleme cu modulul de comanda a sistemului ABS

Probleme cu modulul de comanda a sistemului ABS

Modulul de comanda a sistemului ABS, lucreaza pentru a preveni blocarea rotilor in timp ce conduceti.

Simptome ale bujiilor incandescente defecte

Simptome ale bujiilor incandescente defecte

Pentru a porni cu succes un motor diesel, va avea nevoie de o componenta speciala de incalzire numita bujie incandescenta.

Despre motorul duratec HE de la Ford

Despre motorul duratec HE de la Ford

Aplicabilitate: Ford S-Max, Ford C-Max Mk I, Ford Mondeo Mk III and Mk IV, Ford Focus Mk II, Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6, Ford Galaxy Mk III.

Sonda lambda: simptome defectiune, definitie, inlocuire

Sonda lambda: simptome defectiune, definitie, inlocuire

Senzorul galvanit de oxigen, denumit si sonda lambda are rolul de a determina nivelul de oxigen din gazele de evacuare emise si a transmite catre ECU.

Injector: Ce este injectorul si ce face?

Injector: Ce este injectorul si ce face?

Injectoarele pot ceda cu timpul de aceea o sa enumaram cateva simptome ale unui injector care nu functioneaza corespunzator.

Cum sa stergi martorul de la Airbag - Cu sau fara tester

Cum sa stergi martorul de la Airbag - Cu sau fara tester

Cauzele aprinderii martorului airbag pot fi multe, insa cele mai comune ar fi din cauza cablajului sistemului sau a spiralei airbag.

Este sigur sa conduci cu martorul TPMS aprins?

Este sigur sa conduci cu martorul TPMS aprins?

Martorul TPMS ( Tire Pressure Monitoring System ) te alerteaza atunci cand presiunea din pneu ( sau pneuri ) este prea mica.

Cum sa folosesti un tester auto

Cum sa folosesti un tester auto

Exista varianta in care poti repara singur masina. Daca ai mai facut mici reparatii si problema nu este una atat de grava poti incerca sa o repari singur

Senzor coloana de directie: ce este si defectiuni comune

Senzor coloana de directie: ce este si defectiuni comune

Senzorul coloana de directie are rolul de a evalua stabilitatea si tractiunea autoturismului.

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Ce face galeria de admisie? Simptomele unei garnituri de galerie de admisie pe cale sa se defecteze?

Top 12 cele mai comune probleme auto

Top 12 cele mai comune probleme auto

Ai probleme cu masina? Afla care sunt cele mai comune probleme care pot aparea.

Ce este OBD2?

Ce este OBD2?

Probabil ati vazut in bordul masinii un martor luminos aprins. Acest lucru va informeaza ca exista o problema. Daca mergeti la un mecanic, acesta va folosi un scaner OBD2.

Merita sa cumperi o masina cu piese aftermarket?

Merita sa cumperi o masina cu piese aftermarket?

Nu e intotdeauna posibil sau practic sa cumperi sau sa inchiriezi o masina noua. Uneori esti in situatia in care trebuie sa cumperi o masina folosita.

Cod eroare OBD2 P0218

Cod eroare OBD2 P0218

P0218 - Acest cod de eroare OBD2 se refera la o temperatura a transmisiei depasita.

Senzor de pozitie arbore cotit defect

Senzor de pozitie arbore cotit defect

Senzorul de pozitie al arborelui cotit este o componenta de gestionare a motorului gasita pe aproape toate vehiculele cu motoare cu combustie interna.

Top 12 cele mai frecvente probleme ale masinii

Top 12 cele mai frecvente probleme ale masinii

Efectuarea unei revizii si vizita la un service din cand in cand, este vitala pentru a mentine vehiculul in stare de functionare.

6 probleme care vor aprinde martorul sistemului de franare

6 probleme care vor aprinde martorul sistemului de franare

Pentru siguranta dumneavoastra si a celor din jur ar fi bine sa diagnosticati problema atunci cand un martor lumineaza in tabloul de bord al masinii.

Despre motorul LF-DE de la Mazda

Despre motorul LF-DE de la Mazda

A fost pentru prima data introdus in anul 2003 model al Mazda3. Acest motor are si alte versiuni mai vechi - LF-VE si LF-VD.

Care este diferenta dintre PCM si ECM?

Care este diferenta dintre PCM si ECM?

Am scris mult despre PCM si ECM si probabil ati auzit si in alta parte despre cele doua componente care sunt vitale intr-un vehicul.

Ce este mecatronicul?

Ce este mecatronicul?

Astazi vom vorbi despre mecatronic. Vom afla ce este el, ce rol are si cum se poate defecta el.

Cum se testeaza senzorii de viteza ai transmisiei?

Cum se testeaza senzorii de viteza ai transmisiei?

vMajoritatea masinilor moderne sunt dotate cu 2 senzori de viteza ai transmisiei, unul la arborele de intrare si altul la arborele de iesire.

Semne ca filtrul de aer trebuie inlocuit

Semne ca filtrul de aer trebuie inlocuit

In timp, filtrul de aer se poate murdari si infunda, iar lipsa aerului poate afecta starea generala de functionare a masinii.

P0008 Senzor pozitie motor

P0008 Senzor pozitie motor

Atunci cand senzorii trimit informatii diferite si care nu sunt in parametrii, check-engine-ul se va aprinde si in calculatorul masinii va fi memorat codul P0008.

P0009 Senzor pozitie motor, serie cilindru 2

P0009 Senzor pozitie motor, serie cilindru 2

Atunci cand senzorii trimit informatii diferite si care nu sunt in parametrii, check-engine-ul se va aprinde si in calculatorul masinii va fi memorat codul P0009.