Mici trucuri de reparat daune minore la masina

Mici trucuri de reparat daune minore la masina

Avand o masina deja stii ca e inevitabil sa eviti absolut orice dauna minora ce se poate ivi. Si adevarul e ca in majoritatea cazurilor aceste daune nu se intampla din vina soferului ci din vina circumstantelor. Masina de langa tine nu e atenta in parcare si iti buseste usa.

Sau poate tocmai s-au pus pietre noi pe drum, pietre care au sarit si ti-au facut mici gauri in caroserie in timp ce conduceai. Aceste daune minore te pot costa o avere daca te decizi sa apelezi la un profesionist pentru a le repara.

Insa vestea buna e ca in cazul in care nu a avut loc un accident major (caz in care trebuie neaparat sa duci masina la verificat) poti repara si retusa de unul singur aceste mici detalii vizuale.

Ce fel de daune minore poti sa repari de unul singur fara sa fie nevoie sa apelezi la ajutor specializat?

Cum si de unde sa te apuci de aceste mici reparatii?

Deja am vorbit intr-un articol anterior despre cum poti sa te ocupi de mici daune cum ar fi zgarieturi sau scobituri aparute in caroserie si cum poti sa schimbi becul de la stop. Astfel, de aceasta data ne vom axa mai mult pe partea de mici lovituri, busituri minore aparute sau cu un alt autovehicul sau la partea de bara de protectie.

Reparatii minore la bara de protectie

Partea cea mai buna legata de reparatiile la bara de protectie e ca nu vei avea nevoie nici de ustensile super specializate nici de prea mult timp, insa trebuie sa urmezi cativa pasi specifici pentru a te asigura ca totul va fi ok la final.

1. Razuieste zona afectata

Inainte de a trece mai departe la orice reparatii, trebuie sa te asiguri ca partea afectata este curata si pregatita pentru interventii. Dupa ce reusesti sa slefuiesti zona lovita, poti sa o speli cu apa si solutie specializata si apoi sa o usuci. In cele din urma poti sa pui mana pe smirghel si sa-i dai bataie.

2. Ocupa-te de spatiile crapate

Pentru a putea repara crapaturile din bara de protectie vei avea nevoie de fibra de sticla si o substanta adeziva. Pentru a te asigura ca totul va ramane intact pe o perioada mai indelungata poti repeta acest pas de doua ori.

Dupa ce ai terminat, poti pune din nou mana pe smirghel pana zona ramane slefuita complet. Poti aplica pe urma o substanta de etansare si pe urma sa smirgheluiesti iar zona.

3. Vopsitul zonei afectate

Inainte de a vopsi zona afectata trebuie sa te asiguri ca aceasta e curatata complet si nu sunt urme de mizerie. Pe urma tot ce ramane de facut e sa aplici o vopsea cat de asemanatoare cu culoarea originala a masinii si sa o lasi sa se usuce.

Nu uita sa adaugi un invelis transparent si sa lasi combinatia sa se usuce inainte sa dai din nou cu smirghelul pentru un retus final.

Cum sa repari mici “busituri”?

Dupa cum spuneam, in majoritatea cazurilor busiturile cu un alt autovehicul nu sunt extrem de grave, insa daca a fost afectata si partea tehnica a masinii, nu doar caroseria, trebuie neaparat sa apelezi la un specialist.

Daca insa doar caroseria a fost lovita, te poti ocupa de unul singur. Vestea buna e ca in majoritatea situatiilor vopseaua este cea mai afectata, un proces care nu e nici greu nici de durata de reparat.

1. Mici adancituri in caroserie

Zonele infundate din caroserie le poti repara lejer utilizand un fel de ventuza care va ajuta adancitura sa revina la starea ei initiala. Pe urma poti utiliza un mic ciocan pentru a readuce tablaria la forma ei veche, avand insa grija sa nu o afectezi mai tare.

2. Zgarieturi la bara de protectie

Trebuie sa fii constient ca zona cea mai predispusa la zgarieturi si mici lovituri va fi mereu bara de protectie. Insa vestea buna e ca nu ai nevoie de unelte specializate pentru a repara aceste mici detalii.

Vei avea nevoie doar de o combinatie specifica pentru bara de protectie pe care sa o aplici pe zona afectata. Dupa uscarea acestea poti utiliza din nou smirghelul si sa oferi un look final.

Trebuie sa fii constient ca o reparatie facuta acasa la masina nu va arata niciodata la fel ca una realizata profesional, intr-un service auto. Insa, in acelasi timp, nici costurile nu se vor putea compara.

Astfel, daca ai nevoie de o solutie pe moment care sa ofere un plus la look-ul masinii tale, poti apela lejer la aceasta varianta. Daca insa cauti o solutie perfecta, service-ul e solutia.

Sursa foto: keithmichaels.co.uk, confused.com, ecosportdiyseries.com

Citeste si...
Poti dezactiva permanent Start-Stop-ul masinii?
Poti dezactiva permanent Start-Stop-ul masinii?

Care este rolul sistemului Start-Stop al motorului si cum ar trebui sa il folosim? In primul rand, orice persoana care ar dori sa...

Poti pune apa in rezervorul de AdBlue?
Poti pune apa in rezervorul de AdBlue?

Indiferent de situatia in care ne aflam, chiar daca autoturismul nostru a ramas fara AdBlue si nu putem sa il mai pornim, nu este...

Poti pune direct apa in rezervorul de antigel?
Poti pune direct apa in rezervorul de antigel?

Asa cum probabil majoritatea soferilor stiu deja, antigelul este al doilea cel mai important lichid din angrenajul motorului dupa...

Poti curata manual-singur DPF-ul masinii tale?
Poti curata manual-singur DPF-ul masinii tale?

Te poti intreba daca poti realiza curatarea periodica a filtrului DPF de la masina ta singur sau trebuie sa mergi de fiecare data...