Cu siguranta ati facut asta sau ati vazut de multe ori soferi, care in parcare, rotesc volanul fara ca masina sa se miste catusi de putin. Anvelopele masinii se vor lupta efectiv cu asfaltul sau pietrisul pana in momentul in care soferul apasa pedala de acceleratie si paraseste parcarea.
Actul de a roti volanul in timp ce masina nu se afla in miscare se numeste dry steering. Daca tineti la masina dumneavoastra evitati sa faceti asta.
Cand anvelopele se misca pe asfalt in timp ce masina stationeaza, ele pot suferi daune. In plus pietre sau alte resturi se pot impregna in cauciuc. Daca virati cand masina sta pe loc veti pune un stres suplimentar pe peretele lateral al anvelopelor fata.
Pe langa anvelope veti pune un stres suplimentar si pe sistemul de directie. Rulmentii de la roata dar si alte componente ale directie si sistemului de suspensie pot suferi.
Daca masina dumneavoastra nu are servodirectie, este foarte usor sa va dati seama cat de mult efort suplimentar trebuie depus atunci cand doriti sa virati rotile atunci cand masina sta pe loc, comparativ cu virarea lor cand masina a inceput sa se miste.
Agentia pentru standarde pentru soferi si vehicule din UK sustine ca virarea pe loc afecteaza anvelopele si sistemul de directie chiar daca masina are servo.
Cum evitati virarea pe loc?
Simplu. Miscati masina in timp ce rotiti volanul. O viteza si de 2 km/h va diminua foarte mult stresul aplicat anvelopelor si sistemului de directie.
Si atunci cand efectuati o parcare paralela, miscati volanul cand masina se afla si ea in miscare. Nu trebuie sa luati maxim de volan cand masina este in paralel cu cea in spatele careia vreti sa parcati.
In anumite situatii, cum ar fi atunci cand nu prea aveti mult spatiu de manevra cand vreti sa iesiti din parcare, tot trebuie sa miscati un pic masina inainte de a vira la maxim.