Numarul de kilometri ce pot fi parcursi cu martorul de combustibil aprins si consecintele rularii autovehiculului in aceste conditii

Numarul de kilometri ce pot fi parcursi cu martorul de combustibil aprins si consecintele rularii autovehiculului in aceste conditii

Printre riscurile ramanerii fara carburant in trafic se numara poate cel mai neplacut lucru, respectiv neputinta utilizarii masinii la nevoie, aceasta fiind, in acelasi timp, si cea mai usor de gestionat situatie, neimplicand costuri ulterioare de luat in seama.

Riscul major al unei pene de carburant este reprezentat de afectarea sistemului electronic de aprindere al autoturismului. Aceasta presupune defectarea pompei de benzina, motivul fiind oarecum simplu, componenta regasindu-se in rezervorul autoturismului, carburantul indeplinind, printre altele, si sarcina de racire a pompei; este de la sine inteles ca motorul masinii nu va mai functiona, indiferent ca benzina este in cantitate foarte mica sau este epuizata.

Rularea autoturismului in rampa, condusul pe serpentine sau cu schimbari agresive de directie in timp ce in rezervor se afla o cantitate mica de benzina vor conduce la inecarea motorului si nefunctionarea acestuia, carburantul migrand dintr-o parte in alta in rezervorul masinii, nemaiajungand la pompa de benzina.

Un alt aspect de luat in calcul este reprezentat de murdaria regasita in carburant; in rezervor se regasesc reziduuri in partea de jos a acestuia, astfel ca daca nivelul combustibilului este scazut, atunci parte din aceste depuneri ajung in motor, riscand si blocarea filtrului de benzina.

Obstruarea filtrului de benzina va strica circuitul carburantului si va avea efecte negative asupra performantelor motorului. Mai mult, nefunctionarea brusca a motorului in timpul mersului reprezinta un risc de luat in calcul, masina devenind necontrolabila.

Efectele volumului redus de carburant in rezervorul masinii

Pentru a nu ajunge in aceasta situatie se recomanda urmarirea acului de carburant din bordul masinii, precum si a mesajelor de atentionare. Calculatorul masinii are capacitatea de a estima ce distanta se mai poate parcurge cu carburantul ramas in rezervor.

La autoturismele mai vechi se aprinde un bec, iar la masinile mai noi exista chiar si varianta avertizarii sonore a conducatorului auto. Toate aceste mesaje de avertizare au rolul preintampinarii situatiilor de genul epuizarii carburantului in timp ce masina se afla in trafic.

Daca totusi va regasiti in situatia penei de benzina iar incidentul are loc in oras, atunci va puteti considera norocosi, distantele de parcurs pe jos pana la prima benzinarie fiind mici si neimplicand un efort deosebit.

Situatia deloc fericita consta in pana de benzina in afara orasului, pe un drum national spre exemplu. Situatia poate fi gestionata cu calm, dar este bine sa fim constienti de faptul ca va implica niste costuri extra ce puteau fi evitate daca nu se prelungea momentul alimentarii masinii.

Ultima si cea mai costisitoare varianta de luat in calcul este solicitarea unei platforme in vederea rezolvarii incidentului.

Nu mai detaliem si ora la care se poate intampla incidentul, noaptea nefiind deloc prietenoasa cu sansele dumneavoastra de rezolvare rapida a problemei.

In concluzie, recomandarea noastra este de a evita economia de combustibil, alimentarea cu ultimele resturi ale rezervorului putand implica costuri net superioare (motor, filtru de combustibil).

Referitor la pana de motorina, trebuie retinut faptul ca motorina este mai „murdara“ decat benzina, ceea ce poate aduce reziduuri considerabile in rezervorul masinii; de aici pana la aparitia de probleme nu este decat un pas.

Teoretic, filtrul de motorina are ca scop blocarea acestor reziduuri, ceea ce nu se intampla intotdeauna, cu atat mai mult in conditiile in care filtrul este vechi. Astfel, impuritatile pot conduce in timp la cheltuieli mari, motiv pentru care este bine de evitat aceasta situatie in trafic.

Practic, nu este bine sa se foloseasca masina „pe rosu“ din cauza riscului de incalzire exagerata sau chiar blocare a pompei de carburant. Nu trebuie omis faptul ca aceasta pompa sta inauntrul carburantului tocmai pentru racirea motorasului electric, in situatia in care aceasta nu este scufundata ajungandu-se la folosirea unei cantitati net inferioare de combustibil si la aspirarea de aer; in aceste conditii, componenta va ceda.

Numarul de kilometri care mai pot fi parcursi dupa semnalizarea martorului de combustibil

Indiferent de motivele care ii conduc pe soferi la amanarea momentului alimentarii in conditiile in care martorul din bord semnalizeaza aceasta necesitate, aceasta practica este des intalnita, intrebarea standard fiind legata de numarul de kilometri ce mai pot fi parcursi de respectivul autovehicul in aceste conditii.

Potrivit impact.ro, in primul si in primul rand trebuie cunoscut faptul ca numarul de kilometri ce mai pot fi parcursi in aceasta situatie depinde de fiecare masina in parte, dar si de conditiile de drum, respectiv conditiile meteo, suprafata de rulare, dar si modalitatea de condus.

In vederea deducerii numarului de kilometri care pot fi parcursi dupa semnalizarea martorului de combustibil din bord, se poate realiza un calcul estimativ in conditiile in care se cunoaste volumul rezervorului masinii (regasit in talonul autoturismului), dar si consumul mediu al autovehiculului.

De asemenea, se poate alimenta masina imediat la momentul aprinderii martorului din bord, dupa care se va proceda la scaderea numarului de litri cu care s-a efectuat alimentarea din intreaga capacitate a rezervorului, in acest mod identificandu-se marja de eroare, cu alte cuvinte numarul de kilometri care mai pot fi parcursi la nevoie.

Acest rezultat se va inmulti cu numarul de kilometri rulati cu un litru de carburant, identificandu-se astfel distanta relativa ce mai poate fi parcursa „pe rosu“.

Este de la sine inteles ca, tocmai pentru a va incadra in aceste valori obtinute, este obligatorie adoptarea unui stil de condus preventiv, defensiv, fara accelerari si frane bruste.

sursa foto: https://www.4tuning.ro/

Citeste si...
Incercati aceasta metoda ingenioasa pentru a pune din nou masina in miscare daca este blocata in gheata sau zapada
Incercati aceasta metoda ingenioasa pentru a pune din nou masina in miscare daca este blocata in gheata sau zapada

O data cu iarna, vin si multe alte probleme din diverse domenii. Frigul neplacut, zapada care ingreuneaza traficul sau gheata care...

Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?

Producatorii de automobile continua sa inoveze, ceea ce a condus la aparitia unui sistem de care probabil nu foarte multi soferi a...

Acesta este judetul cu cei mai periculosi soferi din Romania!
Acesta este judetul cu cei mai periculosi soferi din Romania!

Atunci cand vine vorba despre sofat, fiecare sofer considera ca el este cel mai bun. Nu stim daca este vorba despre o chestie de m...

Este necesara detinerea de procura pentru autoturismul care nu este proprietate personala, in conditiile intrarii cu acesta in Grecia?
Este necesara detinerea de procura pentru autoturismul care nu este proprietate personala, in conditiile intrarii cu acesta in Grecia?

In grupurile de profil se remarca, in repetate randuri, o intrebare legata de modalitatea intrarii in Grecia cu un autoturism care...