Opel Corsa C (2000 – 2006) pareri si probleme comune

Opel Corsa C (2000 – 2006) pareri si probleme comune

Opel Corsa este o masina supermini proiectata si produsa de producatorul german de automobile Opel inca din 1982. A fost vanduta sub o varietate de alte marci (mai ales Vauxhall, Chevrolet si Holden) si, de asemenea, a generat diverse alte derivate.

Corsa C a fost dezvaluit in 1999 si introdus pe piata europeana in octombrie 2000, iar facelifting-ul a sosit in august 2003. General Motors a numit noul sasiu Gamma si intentiona sa-l foloseasca pentru o serie de alte modele. O versiune a fost oferita si in America Latina, Africa de Sud si Orientul Mijlociu.

Brazilia a oferit, de asemenea, o versiune de camioneta a Corsa numita Chevrolet Montana (vanduta pe unele piete sub numele de Tornado), care, la fel ca si berlina, a fost exportata intr-o forma complet dezasamblata in Africa de Sud pentru asamblare locala.

In 2007, berlina Corsa C a fost abandonata in Africa de Sud. Corsa hatchback din Africa de Sud nu avea aceeasi fata ca si Corsa europeana.

In Japonia, unde masina a fost vanduta prin Yanase sub numele de Opel Vita, productia sa incheiat in aprilie 2004, din cauza vanzarilor scazute.

Sa trecem peste prezentarea generala a acestei masini, noi, cei de la Dailydriven, am cumuluat raspunsurile posesorilor de Corsa C pe care acestia le-au dat in review-urile lor facute la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Opel Corsa 1.0 12V (60 Hp)?”:

Ion Catalin a raspuns: “Am ales acest model pentru naveta. Consum mic, piese acceptabile la pret. Per total usor de intretinut.”

Constantin Adi a raspuns: “O masina destul de ieftina, fiabila si foarte buna pentru oras.”

Sa trecem si la alt model, la intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Opel Corsa 1.2 16V (75 Hp)?”:

Madalin Petrisor a raspuns: “Sotia a decis sa o cumparam pentru ca i-a placut foarte mult si eu am fost foarte multumit de masina, s-a dovedit a fi o alegere bunicica.”

Mircea Rusu a raspuns: “La momentul achizitiei a fost cea mai ieftina si mai buna varianta, stiam ca motorul de 1.2 este ok din punct de vedere al consumului si al fiabilitatii si nu m-a dezamagit, a facut fata tuturor provocarilor (putin off-road, carat materiale pentru renovat casa, inclusiv o usa, carat bagaje pentru vacanta). Este o masina mica si iute, mai ales pentru oras, iar daca nu iti este frica de turele mari (acolo se trezeste, de la 4000 rpm in sus se misca foarte bine), e buna si in exterior. Consumul il am undeva la 6,6 exterior, sunt mulumit de el, avand in vedere si stilul de condus.”

Moise Razvan a raspuns: “Practic am luat-o de la bunicu. Este o masinuta minunata din mai multe aspecte: e micuta si in traficul din Bucuresti ma strecor lejer fiind micuta, in Pantelimon parchez unde alte masini au dezavantajul dimensiunii, labradorul meu (Sasha) si al prietenei se urca imediat in spate dintr-o saritura si suntem gata de plimbare, are A/C, are ABS, are 5 viteze + da si in spate, tine la zgarieturi, citeste coduri obd deci am computer de bord pe telefon deci tin consumul sub control, ma ajuta sa fiu mult mai atent la volan pentru ca nu merge radio in urma caderii si inlocuirii bateriei si uitarii codului de la radio. Per total pe langa toate de mai sus, are si stergator la luneta fapt ce ma amuza fata de alte masini noi care nu dispun de asa ceva, in ultimul rand distributia ei pe lant cat si motorul de 1.2 ecotec traiesc intr-o armonie perfecta putand duce proba monezii pe motor nemiscata fara nici o problema.”

Probleme comune Opel Corsa C (2000 – 2006)

Cele mai des intalnite probleme sunt la:

  • ECU;
  • martor Check engine;
  • distributia;
  • consumul de ulei;
  • debitmetru aer.

Motorizari disponibile

Corsa C a fost introdus cu un motor turbodiesel DTI Ecotec de 1,7 L furnizat de Isuzu (Circle L) cu 75 CP. La acesta s-a alaturat mai tarziu motorul turbodiesel Ecotec de 1,7 L DI furnizat tot de Isuzu. Ecotecul 1.7 L DI nu a inclus un intercooler si aceasta a redus puterea la 65 CP. Din 2003, un nou motor turbodiesel de 1,3 L CDTI Ecotec a fost furnizat de Fiat (MultiJet), care producea 70 CP, iar un turbodiesel CDTI Ecotec de 1,7 L a fost furnizat de Isuzu, care producea 100 CP. Acest nou 1.7 L CDTI Ecotec avea un turbocompresor cu geometrie variabila.

Motoarele 1.0 L si 1.2 L Ecotec Family 0 sunt transferate de la Corsa B; motorul 1.4 L Family 1 a fost inlocuit cu un nou model 1.4 L Family 0. Motorul 1.8 L Family 1 este un upgrade pentru motorul anterior cu 1.6, 16 valve si produce 125 CP si un cuplu de 165 Nm. Editia cu motorul de 1,8 L a fost numita Corsa GSi si a fost predecesorul noului Corsa OPC.

In 2003, Opel a introdus versiuni actualizate ale motoarelor Family 0 cu tehnologie TwinPort, iar motorul de 1,2 L a castigat 30 cmc, avand o putere de 80 CP.

Cum se conduce si cat consuma Opel Corsa C?

Masina este economica si fiabila. O masina cu volan usor, servo confortabil, manevrabilitate buna. Suspensia Opel Corsa C nu este moale, dar in acelasi timp nu foarte rigida, o masina cu o stabilitate buna, dar acest lucru se aplica doar la intervalul de viteza de pana la 130 km / h, iar daca este mai mare, atunci incepe a se balansa din plin.

Ca sa aflam cat mai multe detalii despre experienta de condus a unei astfel de masini, am intrebat posesorii de Corsa C si am cumulat raspunsurile lor in ceea ce priveste condusul in oras cat si in afara acestuia.

Madalin Petrisor ne-a raspuns: “Masina in oras se conduce foarte usor, fiind o masina mica te strecori cu ea pe oriunde. La drum lung masina este cam inceata, dar ce sa zic, este ok.”

Sava Daniel a raspuns: “In oras extrem de usor, servodirectie asistata electronic, roti inguste, abs, ofera tot confortul unei masini mai noi. La drum lung nu are cele mai confortabile scaune, dar atata timp cat nu se face naveta cu ea 200km zilnic nu este nicio problema. Tocmai am facut 600km in doua zile si n-a fost rau.”

Mircea Rusu a raspuns: “E un fel de kart, ideala pentru oras. La drum lung e cam galagioasa la mers la constanta, insa ii plac curbele la nebunie, mai ales sa fie si putin calcata pe coada:D. Recomand pentru mers la munte cu ea, data talpa, de la 4000 rpm in sus incepe sa prinda viata si chiar te ajuta sa te relaxezi.”

Costache Giovanni a raspuns: “In oras foarte usor, este foarte silentioasa si foarte nervoasa cand te dai la ea. La drum lung are un mic dezavantaj, eu am mers cu ea la Constanta si au fost 500km si nu mi s-a parut deloc obositor poate ca la distante mai mari s-ar simti.”

Lasand experienta de condus la o parte sa vedem ce spun posesorii despre consumul unui Corsa C. La intrebarea “Ce consum are Opel Corsa 1.0 12V (60 Hp)?”:

Ion Tirlescu a raspuns: “In afara orasului este foarte buna consum de maxim 5%, in schimb in oras motorul de 1.0 trebuie mai turat si atunci se simte si la rezervor, insa nu foarte mult, cred ca undeva in jur de 6-8% pe oras. Daca mergi si sportiv creste.”

Constantin Adi a raspuns: “Oras 7-8, depinde de stilul de condus/in afara orasului 5/6.”

La intrebarea “Ce consum are Opel Corsa 1.2 16V (75 Hp)?”:

Sava Daniel a raspuns: “In oras 12-14, afara in jur de 6-6.5, eu am GPL toroidal pe ea si parcurg 100km urban cu aproximativ 35-40 de lei la pretul de 2.7 al gazului.”

Mircea Rusu a raspuns: “6,6% in exterior la mers relativ tare, pe autostrada ajunge la un 7, oras cam 9, depinde de oras si de stilul de mers, frana de motor m-a ajutat sa economisec ceva combustibil plus ca e sanatoasa si pentru motor.”

Fiabilitate

Ieftina si usor de condus, astfel de caracteristici fac din Corsa o achizitie convingatoare si, atunci cand generati costuri reduse de functionare, devine si mai buna. Este destul de cautata si datorita faptului ca are un pret bun si o calitate pe masura. Pentru a afla cat mai multe lucruri despre fiabilitatea masinii, i-am rugat pe posesorii de Corsa C sa ne spuna ce probleme au intampinat la aceasta masina.

La intrebarea “Cat de fiabil este Opel Corsa 1.2 16V (75 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Madalin Petrisor a raspuns: “Problema cea mai mare este ca imi consuma ulei foarte mult si pe fiecare luna trebuie sa ii completez cam 1 litru, depinde cat merg cu ea. Si mai este si trapa care s-a defectat si trebuie schimbata cu totul.”

Stroe Cristian a raspuns: “Dupa un an si jumatate de la cumparare a trebuit sa cumpar o baterie noua, schimbat incuietoare usa dreapta spate si pompa spalator parbriz, in rest totul a fost in regula.”

Mircea Rusu a raspuns: “Probleme majore nu am avut cu ea, una recenta a fost cauzata de carcasa filtrului de ulei, care are in interior o supapa de presiune, si care a cedat in urma unei curatari, a fost necesata inlocuirea ei, dar nu foarte costisitoare. Cea mai mare problema a ei este lantul de distributie care e sensibil la tipul de ulei.”

Ionut Octavian a raspuns: “Daca ai grija de ea este foarte fiabila, totul depinde de piesele cumparate. Pompa de apa la 70lei a tinut 1 an, pompa la 150 inca tine, de exemplu.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Opel Corsa 1.8 16V (125 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea“, unul dintre posesori ne raspunde: “Intretinere anuala + combustibil=majoritatea cheltuielilor. O singura problema majora in 6 ani de zile. S-a defectat ECU motorului. Acesta este montat direct pe motor. Din cauza vibratiilor si a caldurii in timp este piesa de schimb.”

In timp ce Cujba Alexandru, un alt posesor, ne spune: “Nu am avut nicio problema majora, doar consumabilele au fost schimbate si articulatii.”

Cat costa Opel Corsa C (2000-2006) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne face o idee despre pretul unui Corsa C. Preturile sunt destul de avantajoase, bineinteles tinand cont ca este si o masina destul de veche. De exemplu un Opel Corsa, 1.0i, benzina, din anul 2006 cu 111.000 km la bord are un pret de 1800 de euro. In timp ce un Opel Corsa C, 1.0, benzina, din anul 2002 cu 190.000 de km la bord are un pret de 1400 de euro.

Sfaturi achizitie

Am vrut sa aflam ce ne sfatuiesc posesorii de Corsa C in cazul in care vrem sa cumparam un astfel de model. In continuare va prezentam raspunsurile lasate de posesori despre sfaturile lor de achizitie:

Cujba Alexandru a raspuns: “Sa aleaga o masina intretinuta, caroseria poate sa nu fie in stare foarte buna datorita vechimii. Sa fie foarte atenti la caroserie si sasiu, motorul se schimba relativ ieftin.”

Mircea Rusu a raspuns: “Sa fie atenti la motor, care este sensibil din cauza lantului de distributie, daca pica ala, e jale. In rest, apa, paie si bataie! si sa caute una care sa aiba cat mai multe dotari.”

Ionut Tirlescu a raspuns: “Sa fie atenti la motorizare si de preferat sa cumpere un model cu motorizare 1.2 nu 1.0. Daca ii curge apa la pedale, o problema des intalnita la Corsa, o garnitura care nu etanseaza bine te face ca dupa o ploaie severa sa te trezesti cu o balta pe covoras sub pedale si sa nu stii de unde vine.”

Sava Daniel a raspuns: “Sa caute una fara probleme la motor + cutie, cu interiorul intr-o stare buna si fara rugina. Sa fie atenti la rugina, motor sau cutie uzate, articulatii cu probleme, batai de planetare, caseta de directie care curge.”

Sursa foto: car.info, youtube.com