Tot ce trebuie sa stiti despre martorul motor (check engine)

Tot ce trebuie sa stiti despre martorul motor (check engine)

Vi s-a intamplat oare vreodata sa calatoriti cu masina si din senin sa apara in tabloul de bord aprins indicatorul Check-Engine sau mesajul Service Engine Soon?

In cazul in care vi s-a intamplat acest lucru, cu siguranta v-ati pus o multime de intrebari, daca mai puteti sa conduceti pana la destinatie, sau daca se va uza motorul ori daca se va defecta imediat.

Cu siguranta v-ati intrebat daca trebuie sa opriti in prima parcare sau daca trebuie sa duceti masina in cel mai apropiat service auto. De asemenea, mai mult ca sigur v-ati intrebat si cat de scumpa va fi reparatia.

Cu siguranta doar cei care au trecut printr-o asemenea situatie stiu cat de multe intrebari le-au venit in minte, asa ca pentru a stii la ce sa va asteptati atunci cand depistati ca vi se aprinde in tabloul de bord al masinii acest martor, va invitam sa parcurgeti alaturi de noi acest articol.

In primul rand, nu trebuie sa va faceti prea multe griji atunci cand vedeti ca in tabloul de bord se aprinde acest martor, pentru ca nu este nici pe departe atat de periculos precum pare, sau precum credeti dumneavoastra ca ar fi.

Citeste si despre: tot ce trebuie sa stiti despre martorul EPC

Semnificatia martorului check engine

In momentul in care acest martor se aprinde si il vedeti in tabloul de bord al masinii, inseamna ca fie motorul masinii, fie partea electrica are o mica problema, insa lucrurile nu sunt grave. Exista producatori auto de pe piata care folosesc un martor de verificare a motorului si in cazul problemelor minore.

Ca sa fim mai clari si ca sa intelegeti mai bine, se poate ca acest martor al motorului sa apara in tabloul de bord al masinii datorita faptului ca trebuie sa mergeti in curand cu masina in service pentru a schimba bujiile, sau pentru a face schimbul de ulei. Asadar, nu trebuie sa intrati in panica atunci cand vi se aprinde in tabloul de bord al masinii acest senzor.

Motive pentru care se aprinde acest martor in bord mai pot fi si urmatoarele: mici probleme ale motorului precum un capac al rezervorului de combustibil care trebuie inlocuit, mici probleme in ceea ce priveste emisiile de gaze de esapament.

Se poate de asemenea ca acest martor sa se aprinda si sa fie vizibil in tabloul de bord al masinii atunci cand unul dintre lichidele masinii are nevoie de completare, indiferent ca discutam despre ulei, lichid de frana, lichid de racire sau lichid de transmisie.

Ce ramane de facut atunci cand se aprinde martorul check engine in bord?

Cel mai probabil, atunci cand plecati la drum alaturi de cei dragi, nu va asteptati sa vi se aprinda in tabloul de bord acest martor, asa ca mai mult ca sigur nu aveti in masina instrumentele de diagnosticare care va pot fi de mare ajutor.

In aceste conditii, este extrem de important sa studiati cu atentie martorul aprins in bord, si sa cunoasteti cat mai multe detalii despre acesta.

Asadar, in cazul in care martorul motorului care se aprinde in tabloul de bord al masinii are culoarea galbena, atunci nu prea aveti motive de ingrijorare pentru ca problema este una minora, asa ca puteti merge cu masina fara probleme pana la primul service auto pentru diagnosticarea si apoi remedierea problemei.

In cazul in care insa constatati ca in tabloul de bord al masinii se aprinde martorul motorului care are culoarea rosie, atunci trebuie sa opriti motorul cat mai repede cu putinta, pentru ca aceasta este o problema foarte grava.

In caz contrar riscati deteriorarea motorului, iar reparatia fie va fi extrem de scumpa, fie va fi nevoie de un alt motor. Pentru a depista problema este necesar sa gasiti o solutie pentru remorcarea masinii pana la cel mai apropiat service, pentru ca masina sa fie inspectata, si chiar si pentru ca problema sa fie remediata.

Citeste si despre: cauzele aprinderii martorului ABS

Verificari necesare cand se aprinde martorul check engine in tabloul de bord

In momentul in care in tabloul de bord al masinii se aprinde martorul motorului, este necesar sa studiati cu atentie cartea service a masinii daca o aveti la indemana.

Este de asemenea foarte important sa verificati si daca rezervorul de combustibil este inchis corect, si trebuie sa ascultati daca nu cumva se aud sunete ciudate de la motor.

Apoi, este necesar sa efectuati cate o verificare pentru fiecare tip de lichid pe care masina il foloseste, iar aici discutam despre ulei de motor, lichid de racire, lichid de transmisie, lichid pentru spalarea parbrizului, lichid de frana sau lichid de servodirectie.

Studiati cu atentie cartea service a masinii pentru a stii cu exactitate cand ati fost ultima data cu masina in service pentru revizie. Se poate ca acest martor sa se aprinda si atunci cand se apropie perioada necesara pentru pleca din nou cu masina in service.

In cazul in care nu depistati probleme nici in ceea ce priveste nivelul lichidelor, nici la strangerea capacului de la rezervorul de carburant, si nici nu se apropie timpul pentru revizia urmatoare, atunci cu siguranta trebuie sa mergeti cu masina in service pentru a citi memoria codului de eroare al masinii.

In cazul in care detineti acasa un scaner OBD2, puteti face si dumneavoastra aceasta operatiune, iar astfel veti descoperi eroarea. In momentul in care depistati eroarea, puteti sa cautati pe Google codul aparut, si cu siguranta va va aparea tot ce este necesar sa stiti.

Exista in prezent scanere OBD2 care dispun de biblioteca lor de coduri de eroare, care contin cauzele problemelor dar si solutiile pentru rezolvarea acestora.

Ce inseamna martorul check engine?

Cei mai multi dintre producatorii auto folosesc o singura lumina "verificati motorul", in timp ce lumina de service este programata separat. De precizat este faptul ca aceasta lampa de verificare se apropie in momentul in care unitatea de comanda a transmisiei sau in momentul in care unitatea de comanda a motorului depisteaza o problema sistemului de transmisie sau a motorului.

In conditiile in care se aprinde acest martor in bord, se poate depista rapid problema folosind scanerul OBD2. De precizat este faptul ca niciodata acest martor nu se va aprinde planificat in tabloul de bord al masinii, ci numai atunci cand este depistata o eroare.

De ce se aprinde din nou martorul motor in tabloul de bord, daca acesta a fost resetat recent?

In cazul in care v-ati confruntat deja cu o astfel de problema, este important sa stiti ca martorul motor efectueaza testari pentru fiecare componenta a motorului atat la pornirea acestuia cat si atunci cand acestea sunt incalzite.

In cazul in care un test efectuat de catre martorul motor nu are rezultatul perfect, adica o anumita componenta nu functioneaza la parametri optimi, martorul motor va depista aceasta problema si se va aprinde in tabloul de bord al masinii pentru a va avertiza in legatura cu acest lucru.

In cazul in care exista o problema electrica, aceasta va putea fi depistat rapid, si nici macar nu este nevoie ca motorul masinii sa fie pornit pentru a depista o asemenea problema. In cazul in care se aprinde din nou martorul si dupa acest pas, este necesara recitirea memorii codului de eroare pentru a gasi si mai multe informatii pentru remedierea problemei.

Ei bine, in concluzie trebuie precizat faptul ca nu este necesar sa intrati in panica atunci cand constatati faptul ca acest martor al motorului s-a aprins in tabloul de bord al masinii, daca lumina sa este de culoare galbena.

In cazul unei lumini rosii a martorului, atunci intr-adevar pot exista probleme, asa ca trebuie sa duceti masina cat mai repede in service.

Oricum, puteti sa folositi un scaner OBD2 chiar si acasa pentru a diagnostica problema masinii, si eventual pentru a incerca o reparatie a acestuia pe cont personal, iar astfel veti economisi niste bani. La service veti plati pentru scanarea cu instrumentul OBD2, dar si pentru diferite alte testari efectuate asupra masinii.

Citeste si despre: simptome defectiune sonda lambda

Sursa foto: autolablibertyville.com, carfromjapan.com, bartowford.com, twelfthroundauto.com

Articole similare
Tot ce trebuie sa stiti despre pompa de apa

Tot ce trebuie sa stiti despre pompa de apa

In ceea ce priveste functionarea sanatoasa a motorului, un rol extrem de important il are pompa de apa.

Despre martorul "cheie" la Ford

Despre martorul "cheie" la Ford

Modelele mai noi de la Ford, mai ales cele cu tractiune AWD sau 4WD au un martor de avertizare care are forma unei chei (wrench light).

Tot ce trebuie sa stiti despre conectorul compresorului de AC

Tot ce trebuie sa stiti despre conectorul compresorului de AC

Sistemul de aer conditionat al masinii este extrem de important si realizam asta de fiecare data cand nu functioneaza, mai ales vara in trafic bara la bara.

Tot ce trebuie sa stiti despre uzura placutelor de frana

Tot ce trebuie sa stiti despre uzura placutelor de frana

Sistemul de franare al masinii este extrem de important, ei bine, placutele de frana reprezinta o componenta importanta a sistemului de franare a masinii.

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Ce face galeria de admisie? Simptomele unei garnituri de galerie de admisie pe cale sa se defecteze?

Tot ce trebuie sa stiti despre dispozitivele de etansare ale scurgerilor AC

Tot ce trebuie sa stiti despre dispozitivele de etansare ale scurgerilor AC

Chiar daca probabil vi se pare greu de crezut ca este posibil acest lucru, exista diferite tipuri de agenti de etansare pentru scurgerile AC ale masinii.

Tot ce trebuie sa stii despre racordul flexibil

Tot ce trebuie sa stii despre racordul flexibil

In acest articol vom vorbi despre o piesa destul de simpla, de care foarte multi poate nu ati auzit. Vom vorbi despre racordul flexibil.

Tot ce trebuie sa stii despre cauciucurile uzate

Tot ce trebuie sa stii despre cauciucurile uzate

Multi considera ca o data ce masina e achizitionata s-a terminat partea de cheltuieli. Insa adevaratele cheltuieli incep abia dupa.

Tot ce trebuie sa stii despre franarea regenerativa

Tot ce trebuie sa stii despre franarea regenerativa

Poate ai auzit si pana acum de acest concept de franare regenerativa. Mai ales daca esti pasionat de motoare si curse cu masini.

Tot ce trebuie sa stii despre imobilizatorul masinii

Tot ce trebuie sa stii despre imobilizatorul masinii

Ca siguranta vehiculului dumneavoasta sa fie sustinuta, sistemul de imobilizare auto si cipul transponderului din cheie trebuie sa functioneze corect.

Tot ce trebuie sa stii despre masini ca incepator

Tot ce trebuie sa stii despre masini ca incepator

Odata ce ai luat permisul si te numesti sofer, trebuie sa stii cateva lucruri de baza despre masina pe care o vei conduce.

Cum sa stergi martorul de la Airbag - Cu sau fara tester

Cum sa stergi martorul de la Airbag - Cu sau fara tester

Cauzele aprinderii martorului airbag pot fi multe, insa cele mai comune ar fi din cauza cablajului sistemului sau a spiralei airbag.

Ce trebuie sa stiti despre bratul de control al bucsei?

Ce trebuie sa stiti despre bratul de control al bucsei?

Motorul unei masini este alcatuit din mai multe piese, care lucreaza impreuna pentru a crea o unitate pe care cu totii o cunoastem sub numele de motor.

6 probleme care vor aprinde martorul sistemului de franare

6 probleme care vor aprinde martorul sistemului de franare

Pentru siguranta dumneavoastra si a celor din jur ar fi bine sa diagnosticati problema atunci cand un martor lumineaza in tabloul de bord al masinii.

Ce semnifica martorul SRS?

Ce semnifica martorul SRS?

Sistemul airbag este alcatuit dintr- un sistem de control al airbag-urilor, mai multi senzori de avarie si un numar diferit de airbag-uri.

Tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

Tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

Daca nu ai in masina o roata de rezerva de dimensiuni normale, ar trebui sa utilizezi roata compacta doar pentru distante scurte.

Ce trebuie sa stim despre temperatura de la nivelul motorului?

Ce trebuie sa stim despre temperatura de la nivelul motorului?

Problemele cu supraincalzirea motorului pot sa determine aparitia unor probleme destul de grave.

Tot ce trebuie sa stii despre scurgerile de ulei de la masina

Tot ce trebuie sa stii despre scurgerile de ulei de la masina

Ce poate fi mai nasol decat sa mergi dimineata linistit la masina si sa observi o balta mare de ulei fix sub masina?

Tot ce trebuie sa stii despre cilindrul central de frana

Tot ce trebuie sa stii despre cilindrul central de frana

Chiar daca in momentul in care tu pui in functiune sistemul de franare al masinii tale apesi pe o singura pedala si observi efectele.

7 defectiuni care vor aprinde martorul bateriei

7 defectiuni care vor aprinde martorul bateriei

Daca bateria nu se reincarca sau se descarca complet, atunci vehiculul dumneavoastra nu va putea functiona.

Cand trebuie sa schimbi filtrul de aer?

Cand trebuie sa schimbi filtrul de aer?

Cum se comporta masina cand filtrul de aer este infundat? Cel mai bine este sa il verifici cand faci revizia masinii si daca este cazul sa il schimbi atunci

Care sunt semnele ca trebuie sa schimbi cureaua de distributie?

Care sunt semnele ca trebuie sa schimbi cureaua de distributie?

Cureaua de distributie este una dintre principalele componente ale unei masini. Ce se intampla cand se uzeaza si cum ne dam seama de asta?

Este sigur sa conduci cu martorul TPMS aprins?

Este sigur sa conduci cu martorul TPMS aprins?

Martorul TPMS ( Tire Pressure Monitoring System ) te alerteaza atunci cand presiunea din pneu ( sau pneuri ) este prea mica.

Curea distributie: Ce este cureaua de distributie si ce rol are?

Curea distributie: Ce este cureaua de distributie si ce rol are?

Semnele unei curele de distributie care nu functioneaza corect. Cureaua de distributie joaca un rol extrem de important, ea sincronizand cei doi arbori.

Cand trebuie sa schimbi uleiul de motor?

Cand trebuie sa schimbi uleiul de motor?

In cazul in care iti doresti ca masina ta sa functioneze la parametrii optimi este indicat sa schimbi uleiul la termenul indicat de producator.

Care sunt cele mai comune defectiuni ce apar la motor?

Care sunt cele mai comune defectiuni ce apar la motor?

Orice apare sau pare in neregula la masina, apeleaza cat de curand la ajutor specializat, inainte sa devina mai grave lucrurile.

Martorii din bord - ce problema anunta fiecare

Martorii din bord - ce problema anunta fiecare

In acest articol vei gasi peste 200 de martori de bord explicati fiecare in parte si la final o lista cu toti martorii din bord de la Volkswagen. Speram sa iti fie de folos articolul.

P0008 Senzor pozitie motor

P0008 Senzor pozitie motor

Atunci cand senzorii trimit informatii diferite si care nu sunt in parametrii, check-engine-ul se va aprinde si in calculatorul masinii va fi memorat codul P0008.

Ce inseamna martorul luminos ABS?

Ce inseamna martorul luminos ABS?

S-a aprins martorul ABS si nu mai functioneaza. Este sigur sa conduc cu martorul luminos al ABS-ului aprins?

Cum sa folosesti un tester auto

Cum sa folosesti un tester auto

Exista varianta in care poti repara singur masina. Daca ai mai facut mici reparatii si problema nu este una atat de grava poti incerca sa o repari singur