Un punct de rugina poate cauza probleme structurale. Repara singur o gaura produsa de rugina pentru a preveni raspandirea ei.
Rugina: daca masina ta a ruginit, cel mai probabil nu esti multumit de acest aspect. Pe langa faptul ca nu arata bine, scade si valoarea masinii tale.
Netratata, rugina poate provoca probleme structurale. In unele tari, indiferent unde a ruginit sau cat extinsa este pata de rugina, o masina nu va trece inspectia tehnica.
Din motivul acesta si multe altele este necesara o reparatie; rugina cu siguranta nu va disparea de la sine.
Reparatia unei gauri produse de rugina nu este un proces dificil, insa necesita putina rabdare, mai ales daca doriti sa revopsiti masina pe cont propriu.
Daca gaura produsa de rugina nu se afla intr-o zona unde sustine greutatea, cum este sasiul, este posibila repararea cu fibra de sticla sau substanta de umplere a caroseriei. Acest lucru va readuce masina la aspectul initial si va impiedica raspandirea ruginei.
Nota: Acest ghid este destinat reparatiilor de mici dimensiuni ale caroseriei. Daca v-au fost afectate componente structurale, adica orice portiune care sustine greutatea sau face parte din suspensia ori structura de suport, aveti nevoie de ajutorul specializat.
Mai jos gasiti pasii pentru indepartarea ruginii de pe caroseria masinii dumneavoastra.
Citeste si despre: cum sa indepartezi cu usurinta zonele infundate ale caroseriei
Materiale necesare:
- Set de umplere pentru caroserie
- Masca de protectie
- Polizor electric cu perie de sarma sau cu disc de slefuit
- Ciocan cu cap rotund
- Primer
- Vopsea
- Ochelari de protectie
- Primer rezistent la rugina
- Smirghel de granulatie 180
Nota: Indepartarea ruginii cu o substanta chimica nu este necesara, insa aceasta asigura indepartarea definitiva. Astfel, puteti folosi substanta chimica in loc de smirghel daca rugina nu este prea extinsa; urmariti instructiunile producatorului.
Este dificil sa gasiti vopseaua potrivita culorii masinii, dar a gasi o culoare similara nu e imposibil. Pentru asta, apelati la un magazin de piese auto.
Aveti nevoie de un spatiu potrivit. In mod ideal un garaj sau un spatiu similar. Spatiul unde urmeaza sa vopsiti masina trebuie sa fie unul acoperit.
Garajul trebuie sa fie bine luminat si ventilat, iar orice obiect ce s-ar putea murdari sau pata trebuie indepartat. Nu este o procedura curata.
Indepartarea ruginii se poate face manual, insa este mult mai usor daca aveti un slefuitor/polizor electric/orbital. In cazul in care nu detineti instrumentele, le puteti inchiria. Asigurati-va ca aveti discurile potrivite (granulatia de 80 este potrivita pentru metal, 120 sau 150 este folosita pentru indepartarea vopselei si modelarea zonei de reparat) si roata de slefuit.
Protectia ochilor: Pentru aceasta reparatie nevoia de ochelari de protectie este imperioasa si trebuie luata in serios. Slefuirea produce scantei, de aceea este absolut necesar sa va protejati ochii, asa ca, purtati ochelari de protectie. Daca purtati ochelari de vedere nu este indeajuns, folositi ochelarii de protectie inchisi, care vin peste ochelarii de vedere.
Toxicitate: Trebuie sa folositi cel putin o masca chirugicala. Reparatia implica mult praf care va poate afecta plamanii. Ideal ar fi sa cumparati sau sa inchiriati o masca de gaze pentru ca veti lucra cu substante chimice toxice.
Altele: Pantalonii lungi si bluza cu maneca lunga sunt ideale pentru aceasta procedura, chiar daca este cald afara. Scanteia produsa de polizor nu omoara, dar nici placut nu este sa iti cada direct pe piele. Aveti nevoie, de asemenea, de o pereche de manusi de lucru. Acestea va vor proteja impotriva eventualelor taieturi provocate de marginile ascutite ale zonei de slefuit si impotriva substantelor chimice cu care veti lucra.
Citeste si despre: cum putem sa reparam vopseaua afectata de gainat
Acoperiti toata masina, mai putin zona pe care urmeaza sa o reparati, cu ziare sau hartie pentru mascat.
Daca veti folosi numai primer-ul, acoperiti cu hartie cat mai mult posibil, lasand doar cativa milimetri in jurul ruginii.
Daca veti vopsi toata portiunea carosabila pentru a obtine potrivirea de culoare cu restul masinii, atunci rezultatul cu siguranta va fi unul mai estetic. Alegerea optiunii depinde in mare parte de cat de mult s-a extins rugina.
De fapt, chiar daca veti folosi varianta doi, cel mai bine este sa acoperiti cat mai mult din suprafata masinii cu hartie, pentru ca exista riscul ca scanteile sa afecteze restul suprafetei masinii.
Asigurati-va ca ati acoperit si celelalte parti ale masinii, anvelopele, geamurile si cromul.
Daca reparati o zona mai delicata a masinii, cum este cea din jurul anvelopei, acoperiti anvelopa cu ceva mai zdravan pentru a o proteja in cazul in care va scapa sau va aluneca polizorul.
Citeste si despre: cum sa repari micile probleme la vopseaua masinii
Indepartati vopseaua din jurul zonei ruginite.
Un smirghel cu granulatie intre 80 si 150 poate fi folosit pentru aceasta procedura. Fie o folie de smirghel fie, in mod ideal, un polizor electric.
Sablati pana ce ati indepartat toata vopseaua din jurul intregii suprafetei ruginite.
Este recomandat sa folositi o masina de slefuit pentru a putea indeparta toata rugina.
Este absolut necesar sa nu ramana rugina deloc, asa ca nu va opriti din acest proces pana cand nu vedeti stratul metalic lucios al caroseriei.
Chiar daca rugina nu a produs o gaura efectiv, nu va faceti griji daca suprafata se va gauri in procesul acesta pentru ca veti aplica oricum substanta de umplere pentru caroserie.
Atentie: Purtati ochelarii de protectie in tot acest timp pentru a evita contactul cu praful raspandit de vopsea.
Dupa ce vedeti stratul metalic lucios al caroseriei, aplicati substanta chimica pentru indepartat rugina, daca o aveti. Astfel va asigurati ca ati indepartat definitiv rugina.
Aplicati primerul rezistent la rugina sau folositi convertorul de rugina in jurul portiunii afectate.
Un convertor de rugina va transforma rugina intr-o pelicula polimerica ce se va comporta ca un primer/grund. Pelicula va etansa si proteja impotriva umiditatii si va preveni reaparitia ruginii.
Aceste produse sunt disponibile sub forma de spray sau vopsea. Aplicati in functie de instructiunile producatorului si asteptati timpul recomandat de acesta inainte de a trece la pasul urmator.
Daca este necesar, foloseste un ciocan cu cap rotund pentru a nivela caroseria.
Urmeaza aplicarea substantei de umplere.
Urmariti pasii cu atentie – adaugand prea mult intaritor va face ca amestecul sa se intareasca prea repede.
Substanta de umplere poate fi achizitionata sub forma de kit din orice magazin auto. In mod normal kitul contine pasta de umplere, intaritorul si o bucata metal zincat expandat sau o carpa din fibra de sticla care este folosita drept suport la reparatie.
Tineti in loc bucata de metal zincat, in spatele orificiului, in timp ce aplicati pasta in cantitati mici. Metalul va stabiliza pasta.
Folositi aplicatorul de plastic care vine impreuna cu kitul.
Continuati sa adaugati pasta pana ce orificiul a fost acoperit in intregime.
Nivelati pasta pe suprafata caroseriei.
Lasati solutia sa se usuce cateva minute pentru a putea fi smirgheluita.
Folositi smirghelul de 180 granulatie si finisati intreaga suprafata afectata.
Dupa uscare, suprafata trebuie uscata pana la nivelarea cu restul panoului caroseriei.
Pentru asta veti avea nevoie de smirghel sau rotite cu granulatie mai fina (120-150 pentru inceput, apoi din ce in ce mai fin pentru a obtine o suprafata mai neteda). Frecati usor zona evitand sablarea excesiva.
Daca aplicati primer (ar trebui aplicat daca nu doriti ca rugina sa revina), trebuie sa sablati cu smirghel de granulatie de pana la 240. Ideal ar fi sa folositi polizorul electric de aici incolo.
Suprafata trebuie sa fie complet uscata si lipsita de praf.
Acum pulverizati primer-ul intr-un strat subtire. Nu va faceti griji in privinta grosimii stratului, oricum este necesara pulverizarea in doua, chiar trei straturi.
Lasati primerul sa se usuce complet apoi neteziti prin sablare.
Curatati (nu trebuie sa exista praf deloc) si aplicati un al doilea strat de primer. Apoi neteziti din nou.
Dupa o a doua sau chiar a treia pulverizare cu primer, fie continuati cu vopsirea propriu-zisa, fie ati terminat procesul.
Daca urmeaza sa aplicati vopseaua, ideal este sa sablati si mai neted – 400 granulatia smirghelului – cu un bloc flexibil; nu folositi masina electrica de slefuit.
Dupa netezire, indepartarea prafului si uscare, aplicati vopseaua. Vopseaua se aplica cu miscari uniforme si lungi, evitand ingrosarea excesiva sau picaturile.
Vopseaua trebuie aplicata in straturi subtiri si uniforme; aplicarea vopselei se va face in repetate randuri.
Citeste si despre: pareri Suzuki Swift II
Acum este nevoie sa folositi din nou smirghelul de 400. Asigurati-va ca ati indepartat picaturile sau straturile mai groase de vopsea.
Curatati si uscati zona reparata si repetati acest proces de inca doua ori pana ce ati aplicat trei straturi (cu netezire intre repetari).
Neteziti pentru ultima oara, de data aceasta, numai cu apa – folositi smirghelul cu granulatie de 400.
Stratul final este cel transparent; acesta protejeaza celelalte straturi oferind un aspect fin si lucios. Pentru aplicarea acestuia, folositi aceeasi tehnica de aplicare precum in aplicarea vopselei. Cu miscari uniforme si lungi.
Curatati totul si rezultatele vor aparea in scurt timp.
Nota: Vopsirea unei masini poate fi dificila. Trebuie sa apelati la profesionisti daca doriti un finisaj de calitate.
Materiale necesare:
- Kit reparatii fibra de sticla
- Polizor electric cu perie de sarma sau disc de slefuit
- Ciocan cu cap rotund
- Primer
- Vopsea auto
- Ochelari de protectie
- Primer rezistent la rugina
- Smirghel, granulatie 180
Setul de fibra de sticla este similar cu cel de umplere, insa necesita cateva straturi bune de fibra de sticla si slefuirea acestora intre aplicari.
Acest lucru se poate face folosind o foarfeca de taiat tabla, un polizor electric care are in varf, fie perie de sarma, fie roata de slefuit, fie un disc rotativ.
Atentie: Purtati ochelarii de protectie in tot acest timp pentru a evita contactul cu praful care provine de la vopsea.
Vopsiti marginea orificiului afectat cu primer rezistent la rugina sau folositi convertorul de rugina.
Un convertor de rugina va transforma rugina intr-o pelicula polimerica ce se va comporta ca un primer/grund. Pelicula va etansa si proteja impotriva umiditatii si va preveni aparitia pe viitor a ruginii.
Aceste produse sunt disponibile sub forma de spray sau vopsea. Aplicati in functie de instructiunile producatorului si asteptati timpul recomandat de acesta inainte de a trece la pasul urmator.
Daca este necesar, folositi un ciocan cu cap rotund pentru a nivela suprafata caroseriei.
Acum putem trece la pasul urmator, umplerea orificiului cu fibra de sticla.
Citeste si despre: cum sa iti pregatesti masina pentru depozitare pe termen lung
Amestecati rasina si intaritorul conform instructiunilor producatorului.
Taiati o bucata de tesatura/ carpa din fibra de sticla; aceasta trebuie sa abia dimensiunea putin mai mare decat orificiul ce trebuie acoperit.
Majoritatea kit-urilor contin: rasina de fibra de sticla, intaritor lichid, tesatura din fibra de sticla, un plastic folosit pentru distribuirea materialului, un recipient in care sa amestecati si o paleta pentru a amesteca.
Atentie: Fibra de sticla poate provoca iritatii ale pielii, de aceea este bine sa folositi manusi din cauciuc in timpul procesului.
Aplicati stratul de tesatura din fibra de sticla peste orificiu, dar pe interiorul acestuia.
Folositi o pensula de vopsit pentru a aplica amestecul peste tesatura/carpa.
Aceasta va ajuta la fixarea rasinei.
Folositi aplicatorul din plastic pentru a aplica rasina din fibra de sticla peste tesatura.
Permiteti uscarea, conform instructiunilor producatorului.
Repetati procedura pana la nivelarea cu suprafata masinii.
Smirgheluiti pana cand suprafata devine neteda, iar apoi aplicati un strat de primer.
Vopseaua trebuie aplicata cu un pistol pulverizator.
Nota: Vopsirea unei masini poate fi dificila. Trebuie sa apelati la profesionisti daca doriti un finisaj de calitate.
Orificiul cauzat de rugina a fost reparat. Daca intampinati dificultati in utilizarea acestor metode sau daca nu va simtiti confortabil sa reparati dumneavoastra, apelati la un profesionist pentru a evalua gradul de deteriorare.
Citeste si despre: pasi pentru a elimina petele din tapiterie
Sursa foto: goauto.ca, qmotor.com, drifting.com, senis-law.com, philkotse.com, haynes.com
Vopseaua masinii va avea nevoie intotdeauna de un tratament special pentru a-si mentine stralucirea mult timp.
Daca nu va spalati masina in mod regulat, acesti contaminati ar putea diminua vopseaua si aspectul general al vehiculului.
Atat de simplu este sa scapi de mirosul de benzina. Aceeasi pasi ii poti aplica si in cazul in care ai varsat ulei sau motorina.
Cum sa schimbi uleiul si filtrul de ulei chiar acasa? Citeste acest tutorial si asigura-te ca faci totul ca la carte.
Bateriile moderne de astazi sunt fiabile si durabile. Cand inceteaza sa functioneze corespunzator este cel mai probabil din cauza sulfatarii.
Cand vine vorba de revopsirea caroseriei, vei avea nevoie sa urmezi cativa pasi, pentru a te asigura ca faci o treaba buna si nu aduci mai multe daune.
Coroziunea la baterie poate aparea si in momentul in care nu iti folosesti masina pentru o perioada indelungata.
De ce este important sa verifici seria de sasiu a masinii inainte de a o cumpara, cum poti face o astfel de verificare, cat te costa si mai ales, de ce sa dai banii pentru a verifica vin-ul .
Daca stergatoarele nu functioneaza corect, va fi dificil ca ploaia si umezeala de pe parbriz sa fie indepartata.
Ca sa prelungesti viata anvelopelor tale este ideal sa le rotesti la fiecare 10.000 de kilometri parcursi.
Economia de combustibil, manevrabilitatea, stabilitatea si cel mai important, puterea motorului.
Indepartati in totalitate aerul din sistemul de racire al masinii , pentru ca in caz contrar, exista sanse foarte mari ca motorul sa se deterioreze.
Exteriorul autoturismului este de asemenea important deoarece componentele de caroserie se pot degrada in timp sub actiunea prafului.
Pentru a se racori in zilele calde de vara, motorul dvs. trebuie sa aiba un flux constant de lichid de racire furnizat de radiator peste tot prin motor.
Probleme minore la caroserie pot aparea oricand, chiar daca conduci cu cea mai mare atentie. Afla detalii despre facilitatea de a repara daune minore.
Intr-o asemenea categorie se incadreaza si schimbarea conductelor de frana. Exista multe motive pentru care ignoram importanta acestei manopere
Bateriile sunt disponibile intr-o mare varietate de modele si dimensiuni, incarcatoarele fiind la fel de variate pentru a se potrivi.
Inchirierea auto este un proces care implica destui pasi si destule aspecte la care trebuie sa tii cont, pe care ti le vom prezenta in continuare.
In acest articol o sa gasesti 23 de sfaturi utile despre cum sa faci ca masina ta sa aibe un consum redus.
Anvelopele se tocesc prin contact cu solul. Orice derapaj, controlat sau nu, pierdere a aderentei solicita mult anvelopa.
In acest articol o sa iti oferim cateva sfaturi despre cum sa cresti valoarea masinii pentru a o vinde si mai repede. La ce trebuie sa fii atent?
Ca sa lubrifiati incuietorile si balamalele usii masinii, utilizati spray cu silicon, vaselina alba sau grafit lubrifiant.
Nimanui nu ii place sa cheltuie bani pentru reparatii auto. Afla cum poti evita aceste lucruri.
Chiar daca faci tot posibilul ca filtrul masinii tale sa ramana cat mai curat, nu poti influenta mediul sau conditiile de trafic.
Majoritatea recomanda sa inlocuiti filtrul cand acesta este murdar sau putin infundat. Ce trebuie sa stiti este ca filtrul nu este infundat in totalitate.
Incuietorile inghetate sunt o pacoste cand trebuie sa pornesti la drum. Nu folosi apa fierbinte pentru a le debloca.
Vremea rece afecteaza randamentul unui vehicul. Luati-va anvelope de iarna, verificati bateria vehiculului, spalati-va si lustruiti-va vehiculul.
Filtrul de combustibil reprezinta una dintre cele mai importante componente ale sistemului de alimentare cu carburant al masinii.
Cu cat esti mai informat in privinta problemelor care pot interveni la sistemul de franare cu atat vei reusi sa identifici mai rapid o eventuala problema.
Fiecare tip de inmatriculare auto contine acte in plus sau in minus deoarece, in decursul ultimilor ani, acest proces a suferit numeroase modificari.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login