Pasi despre cum sa scapi de rugina masinii

Pasi despre cum sa scapi de rugina masinii

Un punct de rugina poate cauza probleme structurale. Repara singur o gaura produsa de rugina pentru a preveni raspandirea ei.

valoarea masinii

.

Din motivul acesta si multe altele este necesara o reparatie; rugina cu siguranta nu va disparea de la sine.

Reparatia unei gauri produse de rugina nu este un proces dificil, insa necesita putina rabdare, mai ales daca doriti sa revopsiti masina pe cont propriu.

Daca gaura produsa de rugina nu se afla intr-o zona unde sustine greutatea, cum este sasiul, este posibila repararea cu fibra de sticla sau substanta de umplere a caroseriei. Acest lucru va readuce masina la aspectul initial si va impiedica raspandirea ruginei.

: Acest ghid este destinat reparatiilor de mici dimensiuni ale caroseriei. Daca v-au fost afectate componente structurale, adica orice portiune care sustine greutatea sau face parte din suspensia ori structura de suport, aveti nevoie de ajutorul specializat.

Mai jos gasiti pasii pentru indepartarea ruginii de pe caroseria masinii dumneavoastra.

Folosirea unui kit de umplere pentru caroserie

Materiale necesare:

  • Set de umplere pentru caroserie

  • Masca de protectie
  • Polizor electric cu perie de sarma sau cu disc de slefuit
  • Ciocan cu cap rotund
  • Primer

  • Vopsea
  • Ochelari de protectie
  • Primer rezistent la rugina
  • Smirghel de granulatie 180

Nota: Indepartarea ruginii cu o substanta chimica nu este necesara, insa aceasta asigura indepartarea definitiva. Astfel, puteti folosi substanta chimica in loc de smirghel daca rugina nu este prea extinsa; urmariti instructiunile producatorului.

Este dificil sa gasiti vopseaua potrivita culorii masinii, dar a gasi o culoare similara nu e imposibil. Pentru asta, apelati la un magazin de piese auto.

Pregatirea spatiului de lucru

Aveti nevoie de un spatiu potrivit. In mod ideal un garaj sau un spatiu similar. Spatiul unde urmeaza sa vopsiti masina trebuie sa fie unul acoperit.

Garajul trebuie sa fie bine luminat si ventilat, iar orice obiect ce s-ar putea murdari sau pata trebuie indepartat. Nu este o procedura curata.

Pregatiti-va instrumentele

Indepartarea ruginii se poate face manual, insa este mult mai usor daca aveti un slefuitor/polizor electric/orbital. In cazul in care nu detineti instrumentele, le puteti inchiria. Asigurati-va ca aveti discurile potrivite (granulatia de 80 este potrivita pentru metal, 120 sau 150 este folosita pentru indepartarea vopselei si modelarea zonei de reparat) si roata de slefuit.

Pregatiti echipamentul de protectie

Protectia ochilor

Toxicitate: Trebuie sa folositi cel putin o masca chirugicala. Reparatia implica mult praf care va poate afecta plamanii. Ideal ar fi sa cumparati sau sa inchiriati o masca de gaze pentru ca veti lucra cu substante chimice toxice.

: Pantalonii lungi si bluza cu maneca lunga sunt ideale pentru aceasta procedura, chiar daca este cald afara. Scanteia produsa de polizor nu omoara, dar nici placut nu este sa iti cada direct pe piele. Aveti nevoie, de asemenea, de o pereche de manusi de lucru. Acestea va vor proteja impotriva eventualelor taieturi provocate de marginile ascutite ale zonei de slefuit si impotriva substantelor chimice cu care veti lucra.

Pregatiti masina

Acoperiti toata masina, mai putin zona pe care urmeaza sa o reparati, cu ziare sau hartie pentru mascat.

Daca veti folosi numai primer-ul, acoperiti cu hartie cat mai mult posibil, lasand doar cativa milimetri in jurul ruginii.

Daca veti vopsi toata portiunea carosabila pentru a obtine potrivirea de culoare cu restul masinii, atunci rezultatul cu siguranta va fi unul mai estetic. Alegerea optiunii depinde in mare parte de cat de mult s-a extins rugina.

De fapt, chiar daca veti folosi varianta doi, cel mai bine este sa acoperiti cat mai mult din suprafata masinii cu hartie, pentru ca exista riscul ca scanteile sa afecteze restul suprafetei masinii.

Asigurati-va ca ati acoperit si celelalte parti ale masinii, anvelopele, geamurile si cromul.

Daca reparati o zona mai delicata a masinii, cum este cea din jurul anvelopei, acoperiti anvelopa cu ceva mai zdravan pentru a o proteja in cazul in care va scapa sau va aluneca polizorul.

Sablarea vopselei din jurul ruginii

Indepartati vopseaua din jurul zonei ruginite.

Un smirghel cu granulatie intre 80 si 150 poate fi folosit pentru aceasta procedura. Fie o folie de smirghel fie, in mod ideal, un polizor electric.

Sablati pana ce ati indepartat toata vopseaua din jurul intregii suprafetei ruginite.

Indepartati rugina

Este recomandat sa folositi o masina de slefuit pentru a putea indeparta toata rugina.

Este absolut necesar sa nu ramana rugina deloc, asa ca nu va opriti din acest proces pana cand nu vedeti stratul metalic lucios al caroseriei.

Chiar daca rugina nu a produs o gaura efectiv, nu va faceti griji daca suprafata se va gauri in procesul acesta pentru ca veti aplica oricum substanta de umplere pentru caroserie.

Atentie: Purtati ochelarii de protectie in tot acest timp pentru a evita contactul cu praful raspandit de vopsea.

Asigurati-va ca ati indepartat toata rugina

Dupa ce vedeti stratul metalic lucios al caroseriei, aplicati substanta chimica pentru indepartat rugina, daca o aveti. Astfel va asigurati ca ati indepartat definitiv rugina.

Aplicati primer-ul

Aplicati primerul rezistent la rugina sau folositi convertorul de rugina in jurul portiunii afectate.

Un convertor de rugina va transforma rugina intr-o pelicula polimerica ce se va comporta ca un primer/grund. Pelicula va etansa si proteja impotriva umiditatii si va preveni reaparitia ruginii.

Aceste produse sunt disponibile sub forma de spray sau vopsea. Aplicati in functie de instructiunile producatorului si asteptati timpul recomandat de acesta inainte de a trece la pasul urmator.

Niveleaza marginile suprafetei afectate

Daca este necesar, foloseste un ciocan cu cap rotund pentru a nivela caroseria.

Urmeaza aplicarea substantei de umplere.

Pregatiti substanta de umplere a caroseriei.

Urmariti pasii cu atentie – adaugand prea mult intaritor va face ca amestecul sa se intareasca prea repede.

Substanta de umplere poate fi achizitionata sub forma de kit din orice magazin auto. In mod normal kitul contine pasta de umplere, intaritorul si o bucata metal zincat expandat sau o carpa din fibra de sticla care este folosita drept suport la reparatie.

Inserati bucata de metal in spatele gaurii

Tineti in loc bucata de metal zincat, in spatele orificiului, in timp ce aplicati pasta in cantitati mici. Metalul va stabiliza pasta.

Aplicati pasta

Folositi aplicatorul de plastic care vine impreuna cu kitul.

Continuati sa adaugati pasta pana ce orificiul a fost acoperit in intregime.

Nivelati pasta pe suprafata caroseriei.

Permiteti uscarea solutiei aplicate

Lasati solutia sa se usuce cateva minute pentru a putea fi smirgheluita.

Neteziti cu smirghelul de 180 granulatie

Folositi smirghelul de 180 granulatie si finisati intreaga suprafata afectata.

Sablarea

Dupa uscare, suprafata trebuie uscata pana la nivelarea cu restul panoului caroseriei.

Pentru asta veti avea nevoie de smirghel sau rotite cu granulatie mai fina (120-150 pentru inceput, apoi din ce in ce mai fin pentru a obtine o suprafata mai neteda). Frecati usor zona evitand sablarea excesiva.

Netezirea suprafetei

Daca aplicati primer (ar trebui aplicat daca nu doriti ca rugina sa revina), trebuie sa sablati cu smirghel de granulatie de pana la 240. Ideal ar fi sa folositi polizorul electric de aici incolo.

Asigurati-va ca suprafata este curata si uscata

Suprafata trebuie sa fie complet uscata si lipsita de praf.

Pulverizarea primer-ului

Acum pulverizati primer-ul intr-un strat subtire. Nu va faceti griji in privinta grosimii stratului, oricum este necesara pulverizarea in doua, chiar trei straturi.

Lasati primer-ul sa se usuce

Lasati primerul sa se usuce complet apoi neteziti prin sablare.

Curatati si aplicati un al doilea strat

Curatati (nu trebuie sa exista praf deloc) si aplicati un al doilea strat de primer. Apoi neteziti din nou.

Decideti daca continuati cu vopsirea

Dupa o a doua sau chiar a treia pulverizare cu primer, fie continuati cu vopsirea propriu-zisa, fie ati terminat procesul.

Neteziti si mai mult

Daca urmeaza sa aplicati vopseaua, ideal este sa sablati si mai neted – 400 granulatia smirghelului – cu un bloc flexibil; nu folositi masina electrica de slefuit.

Vopsitul propriu-zis

Dupa netezire, indepartarea prafului si uscare, aplicati vopseaua. Vopseaua se aplica cu miscari uniforme si lungi, evitand ingrosarea excesiva sau picaturile.

Vopseaua trebuie aplicata in straturi subtiri si uniforme; aplicarea vopselei se va face in repetate randuri.

Uscarea si repetarea netezirii

Acum este nevoie sa folositi din nou smirghelul de 400. Asigurati-va ca ati indepartat picaturile sau straturile mai groase de vopsea.

Curatati, uscati si repetati

Curatati si uscati zona reparata si repetati acest proces de inca doua ori pana ce ati aplicat trei straturi (cu netezire intre repetari).

Netezirea umeda

Neteziti pentru ultima oara, de data aceasta, numai cu apa – folositi smirghelul cu granulatie de 400.

Aplicati stratul transparent

Stratul final este cel transparent; acesta protejeaza celelalte straturi oferind un aspect fin si lucios. Pentru aplicarea acestuia, folositi aceeasi tehnica de aplicare precum in aplicarea vopselei. Cu miscari uniforme si lungi.

Curatarea

Curatati totul si rezultatele vor aparea in scurt timp.

Nota: Vopsirea unei masini poate fi dificila. Trebuie sa apelati la profesionisti daca doriti un finisaj de calitate.

Folosirea unui kit de reparatii cu fibra de sticla

Materiale necesare:

  • Kit reparatii fibra de sticla
  • Polizor electric cu perie de sarma sau disc de slefuit
  • Ciocan cu cap rotund
  • Primer
  • Vopsea auto
  • Ochelari de protectie
  • Primer rezistent la rugina
  • Smirghel, granulatie 180

Setul de fibra de sticla este similar cu cel de umplere, insa necesita cateva straturi bune de fibra de sticla si slefuirea acestora intre aplicari.

Indepartarea ruginii

Acest lucru se poate face folosind o foarfeca de taiat tabla, un polizor electric care are in varf, fie perie de sarma, fie roata de slefuit, fie un disc rotativ.

Atentie: Purtati ochelarii de protectie in tot acest timp pentru a evita contactul cu praful care provine de la vopsea.

Aplicarea primer-ului

Vopsiti marginea orificiului afectat cu primer rezistent la rugina sau folositi convertorul de rugina.

Un convertor de rugina va transforma rugina intr-o pelicula polimerica ce se va comporta ca un primer/grund. Pelicula va etansa si proteja impotriva umiditatii si va preveni aparitia pe viitor a ruginii.

Aceste produse sunt disponibile sub forma de spray sau vopsea. Aplicati in functie de instructiunile producatorului si asteptati timpul recomandat de acesta inainte de a trece la pasul urmator.

Nivelarea suprafetei din jurul orificiului

Daca este necesar, folositi un ciocan cu cap rotund pentru a nivela suprafata caroseriei.

Acum putem trece la pasul urmator, umplerea orificiului cu fibra de sticla.

Pregatirea rasinei din fibra de sticla

Amestecati rasina si intaritorul conform instructiunilor producatorului.

Taiati o bucata de tesatura/ carpa din fibra de sticla; aceasta trebuie sa abia dimensiunea putin mai mare decat orificiul ce trebuie acoperit.

Majoritatea kit-urilor contin: rasina de fibra de sticla, intaritor lichid, tesatura din fibra de sticla, un plastic folosit pentru distribuirea materialului, un recipient in care sa amestecati si o paleta pentru a amesteca.

Atentie: Fibra de sticla poate provoca iritatii ale pielii, de aceea este bine sa folositi manusi din cauciuc in timpul procesului.

Aplicarea stratului de tesatura din fibra de sticla

Aplicati stratul de tesatura din fibra de sticla peste orificiu, dar pe interiorul acestuia.

Folositi o pensula de vopsit pentru a aplica amestecul peste tesatura/carpa.

Aceasta va ajuta la fixarea rasinei.

Aplicarea rasinei din fibra de sticla

Folositi aplicatorul din plastic pentru a aplica rasina din fibra de sticla peste tesatura.

Permiteti uscarea, conform instructiunilor producatorului.

Sablati stratul cu smirghel de granulatie 180 pana ce devine neted

Repetati procedura pana la nivelarea cu suprafata masinii.

Sablati pentru ultima data cu smirghelul de granulatie 180 pana la netezire

Smirgheluiti pana cand suprafata devine neteda, iar apoi aplicati un strat de primer.

Vopsiti suprafata cu o culoare identica masinii

Vopseaua trebuie aplicata cu un pistol pulverizator.

Nota: Vopsirea unei masini poate fi dificila. Trebuie sa apelati la profesionisti daca doriti un finisaj de calitate.

Orificiul cauzat de rugina a fost reparat. Daca intampinati dificultati in utilizarea acestor metode sau daca nu va simtiti confortabil sa reparati dumneavoastra, apelati la un profesionist pentru a evalua gradul de deteriorare.

Sursa foto: goauto.ca, qmotor.com, drifting.com, senis-law.com, philkotse.com, haynes.com

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...