Poate crapa parbrizul masinii de la frig?

Poate crapa parbrizul masinii de la frig?

Exista multe motive pentru care parbrizul unei masini poate ajunge sa se crape. De obicei, vom observa acest lucru doar atunci cand este prea tarziu. Simpla trecerea peste o denivelare sau o groapa va poate fisura parbrizul. In acel moment va parea ca parbrizul a facut implozie fara un motiv anume, dar defapt exista o serie de factori care au condus la producerea acelui eveniment. In acest articol vom vorbi despre modul in care frigul afecteaza parbrizul masinii.

Ce determina spargerea spontana a unui parbriz?

Cele mai multe spargeri “spontane” se produc din cauza unor deteriorari ale geamului masinii care au trecut neobservate sau au fost ignorate anterior. Poate fi vorba de o fisura mica, aproape invizibila, sau de o crapatura in apropierea marginii. Orice ar fi motivul, a slabit geamul pana la punctul in care ceva la fel de nesemnificativ ca si trecerea peste o denivelare este suficient pentru a face ca parbrizul sa se sparga.

Deteriorarea termica a geamurilor auto

Odata ce apare imperfectiunea initiala, parbrizul auto este susceptibil la deteriorari suplimentare. Nu numai asta, dar orice lucru care compromite integritatea parbrizului, spre exemplu o pietricica care a lovit geamul si a cauzat o fisura, va compromite si siguranta. Astfel, ar trebui sa intervi imediat ce observi ca parbrizul masinii tale are o problema.

Stresul termic este una dintre cauzele majore ale spargerii parbrizului. Sticla auto este proiectata sa suporte foarte multa presiune, dar cu o limita. Cu toate acestea, schimbarile extreme si/sau neuniforme de temperatura pe o sticla deja deteriorata reprezinta uneori o presiune prea mare pentru ca aceasta sa poata face fata.

Temperaturile extrem de reci sau de calde pot face ca sticla din geamurile masinii dumneavoastra sa se contracte sau sa se dilate. Este mai probabil ca acest lucru sa se intample cu sticla curbata a parbrizului dumneavoastra.

Atunci cand parbrizul dumneavoastra se contracta la temperaturi foarte scazute, acesta exercita o presiune suplimentara asupra oricaror fisuri mici din sticla. Acesta presiune suplimentara este adesea suficienta pentru a face ca orice crapatura sa se extinda. Desi mai putin frecvente, daca aceste fisuri se extind suficient de mult, iar in unele cazuri parbrizul va crapa.

Din punct de vedere tehnic, nu exista nici o sansa ca un parbriz care se afla ins tare perfecta si nu prezinta nici o deteriorare sa se sparga. In cazul in care lucrurile stau altfel, va puteti astepta oricand la craparea intentionata a parbrizului. Geamul se va dilata in mod neuniform daca soarele straluceste mai mult pe o parte decat pe cealalta. Aceasta expansiune neuniforma va cauza cu siguranta si mai multe daune geamului.

Deteriorarile termice apar adesea in jurul perimetrului parbrizului mai intai, deoarece acolo temperatura sticlei se schimba cel mai repede. Diferenta de temperatura dintre marginile si centrul parbrizului este uneori suficienta pentru a provoca formarea unei fisuri. Un parbriz grav crapat poate chiar sa se sparga in urma unui soc, a unei lovituri sau a unei scuturari bruste.

Alte cauze de spargere a geamurilor auto si a parbrizului

Un tip de deteriorare non-termica a parbrizului este cauzat de reparatii sau instalari neglijente sau necorespunzatoare. Abraziunile sau crestaturile cauzate de utilizarea dezordonata a uneltelor ar putea sa nu se vada imediat, dar ar putea duce in cele din urma la o fisura care apare brusc de nicaieri.

O alta cauza a spargerii se afla in calitatea sticlei in sine. Nu toti producatorii de sticla fabrica parbrizele in acelasi mod. Sticla care nu are grosimea potrivita nu se va potrivi corect si este supusa deteriorarii timpurii. Daca sticla contine impuritati dure sau a dezvoltat imperfectiuni in timpul procesului de fabricatie, este, de asemenea, probabil sa se defecteze mai devreme decat mai tarziu.

Din aceste motive, veti dori sa va asigurati ca o piesa de schimb indeplineste sau depaseste specificatiile producatorului vehiculului privind sticla si ca nu a fost retrasa de pe piata. In momentul in care parbrizul auto prezinta semne de deteriorare, lucrurile se vor inrautati. In aceasta situatie, ar trebui sa apelati imediat la un service auto de specialitate.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...