Descoperire uimitoare a Universității Politehnice din Milano: Mașinile Euro 4, mai puțin poluante decât cele Euro 6!

Descoperire uimitoare a Universității Politehnice din Milano: Mașinile Euro 4, mai puțin poluante decât cele Euro 6!

Colegii de la AutoLaTest.ro vin cu un studiu socant dar adevarat. Universitatea Politehnica din Milano a descoperit că emisiile reale ale mașinilor pot varia semnificativ chiar și în cadrul aceleiași clase. Studiul a arătat că mașinile clasificate ca fiind mai puțin eficiente (Euro 4) sunt responsabile pentru emisii mai mari decât cele clasificate Euro 6 în cel puțin 26% din cazuri. Această descoperire subliniază o discrepanță considerabilă între clasificarea Euro și emisiile reale de CO2 ale vehiculelor.

După scandalul din 2015 în care Volkswagen a fost prins folosind un software special pentru a manipula testele de emisii ale motoarelor TDI, multe țări au decis să testeze mai riguros emisiile autovehiculelor. În acest context, Universitatea Politehnica din Milano a efectuat un studiu amănunțit pe autoturisme Euro 4, Euro 5 și Euro 6 pentru a măsura emisiile reale de noxe. Rezultatul surprinzător al acestui studiu a fost descoperirea că unele autovehicule Euro 4 emiteau cu până la 26% mai puțin CO2 decât modelele Euro 6, considerate anterior mai ecologice.

Inginerii au demonstrat că autovehiculele economice, chiar și cele conform standardului Euro 4, generează emisii mai scăzute de CO2 și alte noxe comparativ cu vehiculele Euro 6, în special SUV-urile compacte, datorită consumului redus. În cazul motoarelor diesel, cele Euro 4 fără filtre de particule (DPF) emiteau mai puțin decât dieselurile Euro 6 cu DPF. Acest lucru se datorează faptului că motoarele mai vechi consumă mai puțin, rezultând în emisii inferioare de NOx și CO2. De asemenea, degradarea filtrelor DPF și OPF pe modelele Euro 6 Temp C și D contribuie la creșterea poluării în cazul mașinilor mai noi.

Studiul de la Universitatea Politehnica din Milano nu sugerează că ar trebui să achiziționăm în masă mașini vechi Euro 4. În schimb, subliniază că autovehiculele moderne conformându-se normelor Euro 6 pot fi mai problematice pentru mediu. Acesta este motivul pentru care inginerii de la Registrul Auto Român (RAR) ar trebui să efectueze teste mai riguroase pe mașinile Euro 6 pe șosea, nu neapărat pe cele Euro 4, dacă acestea din urmă respectă parametrii inițiali de fabricație.

“The Polytechnic University of Milan has shown that real car emissions can vary considerably within the same class and that cars classified as less efficient (Euro 4) are responsible for higher emissions in at least 26% of cases for Euro 6 cars.”

26 % of the Euro 4 cars observed have lower real CO2 emissions than the corresponding Euro 6 cars. This indicates a significant discrepancy between the Euro class and the real CO2 emissions;

a Euro 6 “high emission” vehicle emits up to 6 times more CO2 than a Euro 4 “low emission” vehicle and up to 10 times more in an urban context;

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Șpagă 5.000 de euro la școala de șoferi și a obținut toate categoriile disponibile în permisul auto.
Șpagă 5.000 de euro la școala de șoferi și a obținut toate categoriile disponibile în permisul auto.

A cheltuit 5.000 de euro pentru a-și obține permisul de conducere la școala de șoferi. A dobândit toate categoriile disponibile în...

Fotografia de 1 milion de euro cu Michael Schumacher
Fotografia de 1 milion de euro cu Michael Schumacher

Formula 1, cunoscuta sub prescurtarea generica “F1”, reprezinta intrecerea de automobilism viteza organizata anual sub forma a dou...

Romania: tara unde cu 3.000 de euro te scapa chiar Seful Biroului de Accidente Bucuresti, daca esti prins baut la volan
Romania: tara unde cu 3.000 de euro te scapa chiar Seful Biroului de Accidente Bucuresti, daca esti prins baut la volan

DNA: fostul sef al Biroului de Accidente din Bucuresti a cerut 3000 de euro sa scape un sofer prins beat la volan. Seful in cauza...

Detalii despre noua norma de poluare Euro 7
Detalii despre noua norma de poluare Euro 7

Noua norma de poluare Euro 7 Potrivit technocars.ro, noile reglementari, care au suportat amanari repetate, ofera beneficiul unui...