Noi le scoatem, nemtii le monteaza la loc. La DPF-uri ne referim. Deja e lege nescrisa ca in Romania orice BMW cu peste 300.000 de km sa nu mai aiba DPF. A devenit traditie. Iti iei masina noua ( pentru tine ), ii scoti dpf-ul. Nu te intereseaza ca polueaza, ca miroase urat, ca ajung gaze si la tine in interior, ca sta cu 7 martori aprinsi in bord, ca nu poti trece legal niciun ITP, dpf sa nu mai aiba. Din afara pare masina de lux, din interior un gunoi pe care ar altii nu ar da nici un leu. Si ca sa nu fim rai, nu doar la BMW se intampla asta.
Pe principiul vrem o tara ca in afara, nemtii au inceput si ei sa isi modifice dieselurile. Inainte sa ne umflam in pene ca au inceput sa ne copieze, tinem sa va informam ca ei fac procesul invers. Pentru ca nu vor sa renunte la masinile lor cu motoare diesel, nemtii fac conversie de la euro 5 la euro 6.
Haide sa vedem ce inseamna euro 5 si euro 6:
Masinile produse dupa 1 ianuarie 2011 trebuiau sa respecte normele de poluare Euro 5:
Euro 5 : standarde pentru diesel
- CO: 0.50g/km
- HC + NOx: 0.23g/km
- NOx: 0.18g/km
- PM: 0.005g/km
- PN [#/km]: 6.0x10 ^11/km
Euro 6: standarde pentru diesel
CO: 0.50g/km
HC + NOx: 0.17g/km
NOx: 0.08g/km
PM: 0.005g/km
PN [#/km]: 6.0x10 ^11/km
EURO 1 SAU EURO 0 DPF OFF
CO: 2.72g/km
HC + NOx: 0.97g/km
PM: 0.14g/km
Revenim la nemti. Putini romani stiu ca in Germania au aparut companii care de ceva ani modifica masinile diesel de generatie mai veche cu scopul de a scadea noxele pe care acestea le emit. Din Euro 2 sau Euro 3 pot face usor conversia la Euro 5. Masinile primesc un soft nou si un DPF.
Modificarile sunt oficiale si respecta normativele TUV. Au inceput de curand ca si motoarele Euro 5 sa fie modificate, acestea fiind convertite pentru a respecta normele Euro 6.
Pentru o suma in plus, masinilor li se monteaza si un sistem AdBlue. Germanii fac aceasta conversie pentru ca pur si simplu nu vor sa renunte la masinile lor pe motorina, care sunt si economice si puternice in acelasi timp.