Detalii despre noua norma de poluare Euro 7

Detalii despre noua norma de poluare Euro 7

Noua norma de poluare Euro 7

Potrivit technocars.ro, noile reglementari, care au suportat amanari repetate, ofera beneficiul unui mai bun control al emisiilor, referindu-ne aici la monoxid de carbon, hidrocarburi si particule fine.

Noua norma Euro 7, care reglementeaza limitele emisiilor de gaze de esapament, va inlocui reglementarile Euro 6, in vigoare inca din anul 2014. Aceste noi reguli vor contribui major la restrictionarea emisiilor de poluanti periculosi proveniti de la automobilele si camioanele care functioneaza cu benzina si motorina.

In baza celor mentionate de specialistii de la autocheckcenter.ro, „setul de reguli va fi si mai drastic. Practic, acele valori de emisii vor scadea (…) iar numarul motoarelor cu combustie interna (…) va fi mai mic. Ce se va intampla in acest caz? Exista mai multe optiuni: fie un sistem mild-hibrid la 48 de volti - care e mai eficient decat cel de acum la 12 volti, fie un sistem full-hybrid - asa cum foloseste Toyota pe mai toate modelele din gama, fie un sistem hibrid cu incarcare la priza (plug-in hybrid). Asta pentru ca producatorii sa mai poata comercializa in continuare masini cu motoare termice (…)“.

In situatia in care termenul instituit pentru anul 2035 va fi respectat (an din care se vor comercializa numai autovehicule cu emisii zero), atunci, in urmatorii 13 ani, ar trebui sa se faca cat de cat usor tranzitia inspre autovehicule cu zero emisii in transporturi, in acest mod fiind vizata cresterea independentei in domeniul energiei si protejarea mediului, implicit a sanatatii populatiei.

Conform Acordului de clima de la Paris, emisiile trebuie restrictionate serios in scopul respectarii prevederilor stabilite la reuniunea ce a avut loc in capitala Frantei, in acest mod ajungandu-se la o mai buna calitate a vietii si a aerului respirabil, implicit la o mai buna sanatate a fiecaruia dintre noi.

Potrivit technocars.ro, „in aceste conditii, Euro 7 va servi drept set definitoriu de caracteristici poluante pentru ultima generatie de motoare cu combustie din Europa“.

Intregul proces se dovedeste lung si anevoios

Oficialii de la Comisia Europeana au recunoscut intarzierile existente in acest moment in vederea aprobarii Euro 7. Astfel, potrivit acestora, „Complexitatea elaborarii simultane a reglementarilor pentru automobile, motociclete si camioane comerciale, cerinta de a lua in considerare prioritatile tuturor partilor interesate si chiar si reglementarile Fit for 55, care prevad emisii zero pana in 2035, dar care nu au fost anticipate atunci cand a inceput procesul Euro 7, sunt toti factori care au contribuit“.

In conditiile in care elaborarea, testarea si implementarea acestor standarde se dovedeste a consuma foarte mult timp si resurse, exista producatori din domeniul auto care isi pun mari intrebari cu privire la utilitatea acestor restrictii.

In baza declaratiei facute, la Bruxelles, de Paul Greening, director pentru emisii si carburanti in cadrul grupului de producatori auto ACEA, „Nu suntem prea convinsi de beneficiile Euro 7“.

„Intr-un scenariu realist, reglementarile Euro 7 ar incepe sa se aplice unei singure generatii de modele, in jurul anului 2026, dar pana in 2035 doar o mica parte din vehiculele noi vor mai fi introduse pe piata cu motoare pe benzina sau diesel“.

In cadrul aceluiasi eveniment derulat la Bruxelles, Greening a mai adaugat faptul ca o investitie semnificativa in Euro 7 „nu are sens“, in conditiile in care „multi producatori auto si-au anuntat deja intentia de a lansa doar vehicule cu emisii zero pana in 2030 (…) Realitatea de a investi in Euro 7 pentru un randament scurt si intr-un mediu de afaceri foarte dificil in prezent, cu multe constrangeri asupra industriei, devine din ce in ce mai problematica“.

Mai mult, Panagiota Dilara, liderul diviziei pentru emisii de vehicule a CE, mentioneaza faptul ca Euro 7 nu se refera numai la noxele autovehiculelor, aici fiind inclusi si poluantii care nu tin de carburant (proveniti de la masini), precum praful de frana si particulele din pneuri, in conditiile in care sunt sanse mici pentru o electrificare a tuturor camioanelor comerciale pana in anul 2035.

Efectul asupra sanatatii si mediului inconjurator

Potrivit adeptilor acestor teorii, va mai dura mult pana la momentul la care autovehiculele cu combustie interna, care vor fi comercializate in anul 2030, vor disparea complet din circulatie (undeva dupa anul 2040).

Statisticile sugereaza faptul ca un numar foarte mare de vieti vor fi salvate, scaderea efectului poluant fiind majora odata cu norma Euro 7, diferenta fata de Euro 6 fiind considerabila. Mentionam faptul ca, potrivit Agentiei Europene de Mediu, in anul 2019, fenomenul poluant a cauzat decesul a mai mult de 300000 oameni in Uniunea Europeana.

Acesta este si motivul pentru care la nivel international se cauta solutii urgente si radicale in ceea ce priveste sfarsitul epocii motoarele cu combustie interna, viitorul fiind reprezentat de motoarele electrice.

Este de interes faptul ca poluarea auto creste si pe soselele din Romania, desi trebuie sa raportam U.E. eliminarea din trafic a 250000 autovehicule poluante pana in anul 2026, in conditiile in care in tara noastra se inmatriculeaza, anual, cam 400000 autoturisme folosite, multe mai vechi de 15 ani la momentul achizitiei si inmatricularii.

O statistica simpla ne arata faptul ca mai mult de jumatate dintre masinile de pe soselele noastre au o vechime de peste 16 ani, dintre acestea multe nefiind nici in acord cu vechile norme privind poluarea de la momentul cumpararii lor.

Daca privim consecintele fenomenului poluant prin raportare la Romania observam faptul ca intre 16000 si 26500 romani isi pierd an de an viata mult prea devreme, in baza datelor furnizate de Agentia Europeana de Mediu si O.M.S.

sursa foto: https://www.openpetition.eu/

Citeste si...
Romania: tara unde cu 3.000 de euro te scapa chiar Seful Biroului de Accidente Bucuresti, daca esti prins baut la volan
Romania: tara unde cu 3.000 de euro te scapa chiar Seful Biroului de Accidente Bucuresti, daca esti prins baut la volan

DNA: fostul sef al Biroului de Accidente din Bucuresti a cerut 3000 de euro sa scape un sofer prins beat la volan. Seful in cauza...

Spania INTERZICE ACCESUL autoturismelor poluante (sub EURO 4) in anumite localitati
Spania INTERZICE ACCESUL autoturismelor poluante (sub EURO 4) in anumite localitati

Potrivit Euronews, Franta iese in fata si devine prima tara europeana care sanctioneaza cu pana la 100000 euro reclamele la combus...

Top 5 masini second hand pe benzina sub 10.000 de euro
Top 5 masini second hand pe benzina sub 10.000 de euro

Atunci cand vine momentul sau pur si simplu ne dorim sa schimbam masina, un intreg proces de gandire se dezlantuie. Cel mai import...

Top 5 masini sport pe benzina second hand Euro 6 sub 40.000 euro
Top 5 masini sport pe benzina second hand Euro 6 sub 40.000 euro

Alegerea unei masini sport second hand nu este deloc usoara, mai ales atunci cand este vorba despre o suma importanta de bani, cum...