Probleme cu garnitura de chiulasa?

Probleme cu garnitura de chiulasa?

In momentul in care va confruntati cu probleme ale garniturii de chiulasa, primul pas este acela de a merge la mecanicul auto pentru a rezolva problema. Pana a ajunge insa in acest punct va trebui sa reusiti sa identificati sursa problemei, si asta o puteti face chiar singur.

La orice model de masina, garnitura de chiulasa este o componenta importanta. In ceea ce priveste costul unei astfel de componente, preturile sunt unele destul de mici situandu-se intre cateva zeci de lei si chiar pana la cateva sute.

Costuri mari sunt insa cele percepute la service, manopera, deoarece dureaza destul de mult sa demontezi partea de sus a motorului, pentru a putea vedea daca intr-adevar garnitura este defecta.

Daca exista o problema minora sau scurgeri, atunci motorul poate consuma mai mult ulei sau lichid de racire decat in mod normal. Intr-un caz mai sever, lichidul de racire si uleiul se pot amesteca.

Exista diverse tehnici pentru a detecta daca exista o problema cu garnitura de chiulasa. In general, este nevoie de un test de compresie pentru a diagnostica daca un motor are probleme cu aceasta.

In motor ajunge antigel

Consumul de lichid este cel mai mare cosmar al unui sofer. Instalatiile de racire de pe autovehicule, dupa natura fluidului utilizat, sunt de doua feluri: cu aer sau cu lichid de racire. Instalatia de racire cu lichid este cea mai raspandita la majoritatea tipurilor de autovehicule.

O astfel de instalatie de racire este compusa din radiator cu termostat si senzor de temperatura, ventilator, pompa de apa, conductele de legatura si indicatoarele de semnalizare a temperaturii aflate la bord.

Cand garnitura de chiulasa este deteriorata, lichidul de racire va ajunge la motor. Ca sa fiti sigur de acest lucru, verificati si nivelul lichidului de racire ca sa confirmati ca de acolo a ajuns apa/antigelul in motor.

Daca gasesti fie apa in ulei, fie ulei in apa, inseamna ca garnitura este arsa. De asemenea, verifica si scurgerile de lichide pe exteriorul motorului, mai exact intre bloc si chiulasa, adica la garnitura.

Daca observati apa excesiva sau aburul care iese din tevile de esapament, este posibil sa existe o problema. Sau, puteti pur si simplu puneti mana in fata tevii pentru a vedea daca este prea mult abur sau este umeda.

Dupa aceea, verificati sub capota in timp ce motorul functioneaza inca, pentru a vedea daca exista bule de spuma acumulate. Unul sau mai multe dintre aceste aspecte indica cu precizie ca aveti o garnitura defecta.

Motorul consuma ulei

Verificati periodic sistemul de ulei. In orice motor, numarul de treceri de lichid de racire este acelasi cu numarul de cilindri. Datorita faptului ca racirea motoarelor se face cu lichid, intre camasa cilindrilor si blocului motor trebuie creat un spatiu prin care sa circule acesta.

Acest spatiu comunica cu orificiile din chiulasa astfel incat sa se asigure circulatia lichidului. Pe masura ce uleiul se deplaseaza intre capul cilindrului si blocul motor, garnitura de chiulasa inchide aceste pasaje.

O garnitura defecta poate provoca un consum excesiv de ulei. Simptomul comun este o evacuare de gaze de culoare alb-albastra. Daca gasiti oricare dintre aceste semne, ar trebui sa verificati daca exista o problema la garnitura.

Amestecarea uleiului cu lichid de racire

Daca gasiti acest amestec in interiorul vehiculului dumneavoastra, nu este un semn bun, cu siguranta. Multi oameni subestimeaza aceasta problema si este una dintre cele mai frecvente greseli pe care o fac.

Amestecarea lichidului de racire si a uleiul inseamna ca masina dumneavoastra are o problema destul de mare si ar trebui verificata cat mai repede.

Cand lichidul de racire se amesteca, provoaca daune semnificative proprietatilor uleiului. Treptat, defecteaza rulmentii si alte parti ale motorului. Orice semn ce indica nereguli in joja de ulei inseamna ca exista o problema grava a garniturii.

Inlocuirea garniturii de chiulasa cu una noua

Garnitura veche si deteriorata trebuie schimbata imediat. Procesul de schimbare poate varia in functie de specificatiile masinii pe care o detineti. Dar, in general, este nevoie de urmatorul proces pentru a inlocui garnitura de chiulasa.

Instrumente si materiale:

  • O garnitura noua care sa se potriveasca cu cea veche;
  • Manualul vehiculului;
  • Un set de chei;
  • O cheie dinamometrica.

Accesarea garniturii de chiulasa

Accesul la garnitura de chiulasa este cea mai dificila sarcina in acest proces. Pentru a face acest lucru, trebuie sa aveti o cunoastere solida in ceea ce priveste motorul propriu zis si componentelor acestuia.

Daca nu va pricepeti si nu aveti deloc cunostinte in domeniu, atunci mergeti mai bine la mecanic. Primul lucru pe care trebuie sa-l stitii este ca garnitura se afla in cea mai adanca parte a cadrului motorului.

Acesta este momentul in care ar trebui sa aveti la indemana manualul masinii si in care ar trebui sa il studiati cu foarte mare atentie pentru a afla cum sa ajungeti la garnitura. Este necesara o atentie deosebita atunci cand scoateti componentele, deoarece acestea sunt foarte fragile.

De asemenea, pastrati-le intr-o anumita ordine, astfel incat sa nu aveti problema mai tarziu cand va trebuie sa le reatasati.

Scoateti garnitura veche

In primul rand, va trebui sa folositi o cheie pentru a slabi suruburile pentru ca apoi sa puteti indeparta garnitura.

In manual se specifica faptul ca in astfel de situatii este obligatoriu sa schimbati si prezoanele/suruburile de chiulasa, desi majoritatea nu o prea fac.

Atentie insa! Prezoanele se strang cu o cheie dinamometrica, respectand specificatiile producatorului. Apoi, luati cheia dinamometrica pentru a demonta garnitura defecta si stergeti cu atentie locul. In acest fel, sigiliile vor fi potrivite pentru o garnitura noua.

Verificati chiulasa si inlocuiti garnitura

O inspectie vizuala este suficient de buna pentru a detecta orice fel de rupere, deteriorare sau uzura. Daca totul pare in regula, tot ce ramane de facut este sa reglati cu atentie noua garnitura pentru a va asigura ca sigiliul este strans.

Asigurati-va ca noua garnitura si chiulasa sunt reglate corespunzator, fara nici un gol. Apasati apoi colturile garniturii cu o forta de presare mai mare pentru a fi sigur de etansitate, iar daca o zona ramane neacoperita, strangeti inca o data cu ajutorul cheii dinamometrice.

Cand ati terminat intreaga operatiune, puneti impreuna toate componentele si incercati sa porniti motorul, pentru a vedea daca problema a fost rezolvata.

Sursa foto: mobiloil.com, kseal.com, autobutler.co.uk

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...