Probleme cu garnitura de chiulasa?

Probleme cu garnitura de chiulasa?

In momentul in care va confruntati cu probleme ale garniturii de chiulasa, primul pas este acela de a merge la mecanicul auto pentru a rezolva problema. Pana a ajunge insa in acest punct va trebui sa reusiti sa identificati sursa problemei, si asta o puteti face chiar singur. 

La orice model de masina, garnitura de chiulasa este o componenta importanta. In ceea ce priveste costul unei astfel de componente, preturile sunt unele destul de mici situandu-se intre cateva zeci de lei si chiar pana la cateva sute.

Costuri mari sunt insa cele percepute la service, manopera, deoarece dureaza destul de mult sa demontezi partea de sus a motorului, pentru a putea vedea daca intr-adevar garnitura este defecta.

Citeste si despre: inlocuirea garniturii de chiulasa

Daca exista o problema minora sau scurgeri, atunci motorul poate consuma mai mult ulei sau lichid de racire decat in mod normal. Intr-un caz mai sever, lichidul de racire si uleiul se pot amesteca.

Exista diverse tehnici pentru a detecta daca exista o problema cu garnitura de chiulasa. In general, este nevoie de un test de compresie pentru a diagnostica daca un motor are probleme cu aceasta.

In motor ajunge antigel

Consumul de lichid este cel mai mare cosmar al unui sofer. Instalatiile de racire de pe autovehicule, dupa natura fluidului utilizat, sunt de doua feluri: cu aer sau cu lichid de racire. Instalatia de racire cu lichid este cea mai raspandita la majoritatea tipurilor de autovehicule.

O astfel de instalatie de racire este compusa din radiator cu termostat si senzor de temperatura, ventilator, pompa de apa, conductele de legatura si indicatoarele de semnalizare a temperaturii aflate la bord.

Cand garnitura de chiulasa este deteriorata, lichidul de racire va ajunge la motor. Ca sa fiti sigur de acest lucru, verificati si nivelul lichidului de racire ca sa confirmati ca de acolo a ajuns apa/antigelul in motor.

Daca gasesti fie apa in ulei, fie ulei in apa, inseamna ca garnitura este arsa. De asemenea, verifica si scurgerile de lichide pe exteriorul motorului, mai exact intre bloc si chiulasa, adica la garnitura.

Daca observati apa excesiva sau aburul care iese din tevile de esapament, este posibil sa existe o problema. Sau, puteti pur si simplu puneti mana in fata tevii pentru a vedea daca este prea mult abur sau este umeda.

Dupa aceea, verificati sub capota in timp ce motorul functioneaza inca, pentru a vedea daca exista bule de spuma acumulate. Unul sau mai multe dintre aceste aspecte indica cu precizie ca aveti o garnitura defecta.

Motorul consuma ulei

Verificati periodic sistemul de ulei. In orice motor, numarul de treceri de lichid de racire este acelasi cu numarul de cilindri. Datorita faptului ca racirea motoarelor se face cu lichid, intre camasa cilindrilor si blocului motor trebuie creat un spatiu prin care sa circule acesta.

Acest spatiu comunica cu orificiile din chiulasa astfel incat sa se asigure circulatia lichidului. Pe masura ce uleiul se deplaseaza intre capul cilindrului si blocul motor, garnitura de chiulasa inchide aceste pasaje.

O garnitura defecta poate provoca un consum excesiv de ulei. Simptomul comun este o evacuare de gaze de culoare alb-albastra. Daca gasiti oricare dintre aceste semne, ar trebui sa verificati daca exista o problema la garnitura.

Citeste si despre: simptomele unei garnituri de chiulasa arse

Amestecarea uleiului cu lichid de racire

Daca gasiti acest amestec in interiorul vehiculului dumneavoastra, nu este un semn bun, cu siguranta. Multi oameni subestimeaza aceasta problema si este una dintre cele mai frecvente greseli pe care o fac.

Amestecarea lichidului de racire si a uleiul inseamna ca masina dumneavoastra are o problema destul de mare si ar trebui verificata cat mai repede.

Cand lichidul de racire se amesteca, provoaca daune semnificative proprietatilor uleiului. Treptat, defecteaza rulmentii si alte parti ale motorului. Orice semn ce indica nereguli in joja de ulei inseamna ca exista o problema grava a garniturii.

Inlocuirea garniturii de chiulasa cu una noua

Garnitura veche si deteriorata trebuie schimbata imediat. Procesul de schimbare poate varia in functie de specificatiile masinii pe care o detineti. Dar, in general, este nevoie de urmatorul proces pentru a inlocui garnitura de chiulasa.

Instrumente si materiale:

• O garnitura noua care sa se potriveasca cu cea veche;

• Manualul vehiculului;

• Un set de chei;

• O cheie dinamometrica.

Accesarea garniturii de chiulasa

Accesul la garnitura de chiulasa este cea mai dificila sarcina in acest proces. Pentru a face acest lucru, trebuie sa aveti o cunoastere solida in ceea ce priveste motorul propriu zis si componentelor acestuia.

Daca nu va pricepeti si nu aveti deloc cunostinte in domeniu, atunci mergeti mai bine la mecanic. Primul lucru pe care trebuie sa-l stitii este ca garnitura se afla in cea mai adanca parte a cadrului motorului.

Acesta este momentul in care ar trebui sa aveti la indemana manualul masinii si in care ar trebui sa il studiati cu foarte mare atentie pentru a afla cum sa ajungeti la garnitura. Este necesara o atentie deosebita atunci cand scoateti componentele, deoarece acestea sunt foarte fragile.

De asemenea, pastrati-le intr-o anumita ordine, astfel incat sa nu aveti problema mai tarziu cand va trebuie sa le reatasati.

Scoateti garnitura veche

In primul rand, va trebui sa folositi o cheie pentru a slabi suruburile pentru ca apoi sa puteti indeparta garnitura.

In manual se specifica faptul ca in astfel de situatii este obligatoriu sa schimbati si prezoanele/suruburile de chiulasa, desi majoritatea nu o prea fac.

Atentie insa! Prezoanele se strang cu o cheie dinamometrica, respectand specificatiile producatorului. Apoi, luati cheia dinamometrica pentru a demonta garnitura defecta si stergeti cu atentie locul. In acest fel, sigiliile vor fi potrivite pentru o garnitura noua.

Verificati chiulasa si inlocuiti garnitura

O inspectie vizuala este suficient de buna pentru a detecta orice fel de rupere, deteriorare sau uzura. Daca totul pare in regula, tot ce ramane de facut este sa reglati cu atentie noua garnitura pentru a va asigura ca sigiliul este strans.

Asigurati-va ca noua garnitura si chiulasa sunt reglate corespunzator, fara nici un gol. Apasati apoi colturile garniturii cu o forta de presare mai mare pentru a fi sigur de etansitate, iar daca  o zona ramane neacoperita, strangeti inca o data cu ajutorul cheii dinamometrice.

Cand ati terminat intreaga operatiune, puneti impreuna toate componentele si incercati sa porniti motorul, pentru a vedea daca problema a fost rezolvata.

Citeste si despre: care sunt semnele ca trebuie sa schimbi garnitura de chiulasa

Sursa foto: mobiloil.com, kseal.com, autobutler.co.uk

Articole similare
Simptomele unei cutii de viteze automata cu probleme

Simptomele unei cutii de viteze automata cu probleme

In principiu, acestea sunt cauzele prin care va puteti da seama ca exista o problema cu transmisia automata a masinii dumneavoastra.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Probleme cu modulul de comanda a sistemului ABS

Probleme cu modulul de comanda a sistemului ABS

Modulul de comanda a sistemului ABS, lucreaza pentru a preveni blocarea rotilor in timp ce conduceti.

Probleme cu aerul conditionat al masinii?

Probleme cu aerul conditionat al masinii?

In acest articol vei afla care sunt cauzele obisnuite ale intreruperii in functionare ale incalzirii sau aerului conditionat.

Masina nu porneste. Probleme cu demarorul?

Masina nu porneste. Probleme cu demarorul?

Folositi un starter sau puteti chiar sa va indreptati spre cabluri jumper ca sa porniti masina, iar astfel veti depista daca problema provine de la baterie.

Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Vi s-a intamplat vreodata sa simtiti ca masina dumneavoastra intra mult mai greu in viteze decat o facea de obicei, sau chiar sa nu intre in viteza?

Despre motorul QR20DE de la Nissan

Despre motorul QR20DE de la Nissan

Motorul Nissan QR20DE este un motor de 2.0 litri, care inlocuieste vechiul motor renumit SR20DE.

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Probleme care au legatura cu transmisia masinii

Probleme care au legatura cu transmisia masinii

Orice problema legata de transmisie face parte din acea categorie de probleme care se vor vedea la functionarea corecta a masinii tale.

Probleme cu clapetele swirl la Alfa Romeo?

Probleme cu clapetele swirl la Alfa Romeo?

Ce sunt clapetele swirl si de ce este cea mai comuna problema la Alfa Romeo?

Masina nu mai porneste. Ai probleme cu bateria sau cu alternatorul?

Masina nu mai porneste. Ai probleme cu bateria sau cu alternatorul?

Ce se intampla cand bateria sau alternatorul masinii nu mai functioneaza? Care sunt simptomele cand se defecteaza?

Despre motorul 2.3 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 2.3 Ecoboost de la Ford

Impreuna cu a doua generatie de 2.0L EcoBoost, in 2015, Ford a introdus versiunea 2.3L EcoBoost - cel mai puternic motor din familia EcoBoost.

Despre motorul 1KD-FTV de la Toyota

Despre motorul 1KD-FTV de la Toyota

1KD-FTV nu este foarte durabil si fiabil comparativ cu vechile motoare diesel Toyota, dar putem sublinia ca motorul 1KD este mai puternic.

Despre 5VZ-FE de la Toyota

Despre 5VZ-FE de la Toyota

Motorul V6 de 3,4 litri denumit 5VZ-FE a fost lansat in 1995. Acest motor a fost dezvoltat special pentru SUV-urile Toyota si vehiculele off-road.

Semne ale unei garnituri ale colectorului de admisie uzate

Semne ale unei garnituri ale colectorului de admisie uzate

O scurgere de vacuum din cauza unei garnituri defecte poate schimba proportia amestecului de aer-combustibil si cauza probleme de performanta a motorului.

Probleme cu bateria? Cum sa ii dai curent?

Probleme cu bateria? Cum sa ii dai curent?

Ai ramas fara baterie? Masina nu mai porneste? Afla cum trebuie sa folosesti cablul auto cu clesti pentru a primi curent de la o alta masina.

Probleme la cutie automata cu comutatorul N sau Neutru

Probleme la cutie automata cu comutatorul N sau Neutru

Probleme sau oscilatii pot aparea in momentul in care stationezi si pui masina in ralanti, pozitia neutru a schimbatorului de viteze.

Despre motorul 1.2 TSI / TFSI de la Volkswagen AG

Despre motorul 1.2 TSI / TFSI de la Volkswagen AG

1.2 TSI / TFSI este un motor turbo de 1,2 litri, cu patru cilindri, care a fost introdus pentru VW Golf Mk6 si Polo Mk5 la sfarsitul anului 2005.

Despre motorul 3VZ-FE de la Toyota

Despre motorul 3VZ-FE de la Toyota

Toyota a inceput productia motorului de 3.0 litri 3VZ-FE in 1987 ca motor nou pentru Toyota 4Runner.

De ce se supraincalzeste motorul?

De ce se supraincalzeste motorul?

In acest articol vom vorbi despre o problema destul de intalnita la masinile cu un numar mai mare de kilometri si anume despre supraincalzirea motorului.

Despre motorul QG18DE de la Nissan

Despre motorul QG18DE de la Nissan

Motorul QG18DE este identic cu motorul QG16DE de 1,6 litri, dar are diametrul mai mare (80,0 mm). Ca urmare, deplasarea este de 1,8 litri.

Despre motorul N42B20 de la BMW

Despre motorul N42B20 de la BMW

Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19.

Ce trebuie sa faci daca gasesti urme de ulei sub masina?

Ce trebuie sa faci daca gasesti urme de ulei sub masina?

De ce curge ulei pe la garnituri sau simeringuri? Ce se intampla daca mergi cu un nivel scazut de ulei?

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Probleme cu rozatoarele? Au ajuns sa manance firele masinii?

Probleme cu rozatoarele? Au ajuns sa manance firele masinii?

De ce ataca rozatoarele cablurile masinii? La ce semne ar trebui sa fiti atenti? Cum pot opri soriceii sa intre si sa mestece componentele electrice?

Despre motorul 2TR-FE de la Toyota

Despre motorul 2TR-FE de la Toyota

Motorul de 2.7 litri Toyota, numit 2TR-FE, a aparut in 2003. Acesta este un motor pe benzina cu patru cilindri, folosit mai ales in SUV-urile Toyota si RWD.

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI PD

Despre motorul Volkswagen Audi 2.0 TDI PD

TDI-ul de 2.0 litri a fost primul motor diesel Volkswagen cu patru supape pe cilindru utilizat in 2004 pe Golf si Passat.

Despre anvelopele cu camera de aer

Despre anvelopele cu camera de aer

Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere.

Simptome probleme la evacuarea masinii

Simptome probleme la evacuarea masinii

Ce se intampla atunci cand evacuarea masinii nu se mai aude ca inainte? Vezi ce probleme ascunse poate avea masina ta in acest caz.

Intretinerea sistemului de alimentare cu combustibil

Intretinerea sistemului de alimentare cu combustibil

Sfaturi de intretinere pentru sistemului de alimentare cu combustibil. Cum poti sa cureti piesele sistemului de alimentare cu combustibil?