Propunerea inutilă a MAI de majorare a sancțiunilor rutiere. De ce sfidează șoferii români legea? Deoarece asta este voința statului. Punctul de amendă pentru încălcări rutiere rămâne aproape neschimbat de șase ani, stagnând la 145 de lei, ceea ce bucură șoferii care încalcă regulile de circulație. Ministerul de Interne intenționează să îl crească cu 20 de lei.
Amenzile pentru încălcări rutiere rămân aproape la fel de dure ca înainte. Un proiect de ordonanță propus de Ministerul de Interne prevede majorarea punctului de amendă la 165 de lei. Acesta a fost plafonat la 145 de lei încă din 2017, ceea ce reprezintă 10% din salariul minim brut din acea perioadă. Chiar dacă salariul minim pe economie a crescut de atunci, guvernele succesive au menținut această limitare. Plafonarea la 145 de lei va continua până la 31 decembrie 2023. Punctul de amendă se calculează în funcție de salariul minim și reprezintă 10% din salariul minim brut.
Recent, salariul minim brut pe economie a fost majorat cu 10%, începând cu 1 octombrie 2023, ajungând la 3.300 de lei.
Ministerul Afacerilor Interne dorește să schimbe modul de calcul al punctului de amendă, propunând ca acesta să fie de 5% din salariul minim brut, nu 10% ca în prezent. Deși aceasta reprezintă o scădere procentuală, punctul de amendă va crește în termeni monetari, ajungând la 165 de lei (5% din 3.300 de lei), eliminând astfel plafonarea. Această schimbare este menită să evite practica anuală de plafonare a valorii punctului de amendă.
Lucian Diniță, fostul șef al Direcției Rutiere din Poliția Română, a explicat că plafonarea punctului de amendă a fost folosită până acum ca instrument electoral, iar schimbarea propusă nu va schimba în mod semnificativ situația. El a subliniat că procedura de validare și colectare a amenzilor este ineficientă și că un sistem de contestare a amenzilor în instanță este specific României, în timp ce în Occident există proceduri mai eficiente pentru soluționarea acestor cazuri.
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!