Renault Twingo I (1993-2007) pareri si probleme comune

Renault Twingo I (1993-2007) pareri si probleme comune

Renault Twingo este un autoturism cu patru locuri fabricat si comercializat de producatorul auto francez Renault, introdus in 1992 si in prezent la a treia generatie.

Prima generatie Twingo (motor cu doua usi, fata) a debutat la Salonul Auto de la Paris la 5 octombrie 1992, primind lansarea oficiala pe piata europeana continentala incepand cu aprilie 1993. Renault a lansat a doua generatie Twingo (motor cu doua usi, fata) in vara anului 2007 - si a treia generatie (cu patru usi, motor spate) a debutat la Salonul Auto de la Geneva din 2014, primind lansarea sa oficiala pe piata in septembrie 2014.

Proiectata sub indrumarea lui Patrick Le Quement, proiectantul sef al Renault, masina a derivat dintr-o serie de concepte dezvoltate prin proiectul W60 cand Gaston Juchet era proiectantul sef al Renault. Proiectul a avut ca scop inlocuirea modelului Renault 4 cu un model de monovolum.

Le Quement a ales un design Jean-Pierre Ploue pentru a dezvolta versiunea de productie. El a inclus un aspect neconventional al aspectului frontal care seamana cu un „zambet“. Echipamentul interior a fost montat pe o consola centrala pentru a elibera spatiu. Renault a participat la proiectul auto „Mono-Box“ ECO 2000 din 1981 pana in 1984, impreuna cu PSA Peugeot Citroen si guvernul francez.

Panoul de instrumente electronic montat central al lui Twingo I avea un vitezometru, un indicator de combustibil si un mic ceas. O banda de lumini de avertizare era amplasata in spatele volanului.

In aprilie 1993, Twingo a fost lansat cu o singura caroserie si patru culori exterioare: rosu, galben, verde si albastru. In iunie 1994, au fost introduse noi culori exterioare impreuna cu modificari minore ale interiorului, precum si geamuri electrice optionale. Patru luni mai tarziu, a fost lansat modelul Twingo Easy, cu o cutie de viteze automata.

In septembrie 1995, a fost lansata prima dintre numeroasele editii speciale Twingo, in timp ce airbagurile incorporate devin optionale. In iulie 1996, un nou motor de 1149 cmc (de la Clio) a fost montat pentru a inlocui motorul anterior de la Renault 5. Alaturi de noul motor a venit si modelul Twingo Matic, echipat cu o cutie de viteze automata cu 3 trepte.

Doi ani mai tarziu, Twingo a suferit primele sale revizuiri majore de schimbare a interiorului si a tabloului de bord. Luminile din fata si din spate au fost revizuite, iar lampile indicatoare portocalii din fata au fost imbinate in carcasa farului. Partea din fata a masinii este intarita pentru siguranta sporita la impactul frontal. Doua luni mai tarziu, a fost lansat modelul de top Twingo Initiale.

In septembrie 2000, Twingo a suferit a doua modificare majora. Aceasta modificare a inclus roti mai mari de 14 inci, o maneta de deschidere a portbagajului negru (in loc de argintiu lucios) si suporturi pentru pahare in fata schimbatorului de viteze.

Lasand prezentarea generala a acestei masini, noi cei de la Dailydriven am citit parerea singurului posesor care a lasat un review la noi pe site despre acest model.

La intrebarea: “De ce ati ales acesta masina?”, domnul Popescu Florin spune ca: “Nu eu am ales, a fost alegerea mamei, dar ca si masina e foarte buna.”

Continuam cu review-ul acestui posesor si l-am intrebat cum i se pare sa o conduca zi de zi. Domnul Florin raspunde: “Imi place sa o conduc, e o masina care se conduce aproape singura, e usor de manevrat. Ce nu suport e faptul ca nu are servodirectie.”

Referitor la piese, posesorul ne spune ca: “Nu sunt scumpe, nu este mai scumpa decat concurenta.” Cat despre costul intretinerii pe an, Florin spune ca pe dumnealui il costa 600 RON.

Cum se conduce?

Ampatamentul scurt o face o masina destul de sigura si chiar daca mergi destul de tare cu ea. Acest lucru ii va ajuta pe adolescenti sa-si impresioneze prietenii si iubitele.

Va exista o versiune RenaultSport mult mai rapida cu aproximativ 140 CP. Acesta ar putea fi salvatorul masinii.

In incercarea de a evalua Renault Twingo am ascultat parerea unui sofer de 70 de ani si a unui incepator. Primul, soferul mai experimentat a fost impresionat de interiorul masinii, in timp ce al doilea, cel fara experienta i-a placut absolut totul la masina. Insa amandoi au sustinut ca este o placere sa o conduci.

Motorizari disponibile

Toate motoarele au fost inlocuite cu o unitate cu 8 supape de 1,15 litri, 60 CP (45 kW). O versiune cu 16 supape de 75 CP (56 kW) a fost adaugata in 2000.

Fabricat la Flins Renault din momentul lansarii sale pana la 28 iunie 2007, Twingo I a fost fabricat si in Taiwan, Spania, Columbia si Uruguay din 1999 pana in 2002, ramanand in productie pana in 8 iunie 2012 in Columbia, de catre conglomeratul Sofasa, strict pentru piata sud-americana.

Fiabilitate

Twingo este departe de a fi urat si arhitectura cabinei este indrazneata. De asemenea, este bine echipat, Renault promite calitatea constructiei si fiabilitatea imbunatatite semnificativ si ar trebui sa se incadreze in bugetele multor cumparatori. Din pacate la drum lung nu este tocmai confortabila asta din cauza ca este o masina de dimensiuni mici. Referitor la fiabiliatea masinii, l-am intrebat tot pe domnul Florin cat de fiabila este aceasta masina. Acesta a raspuns: “E foarte fiabila, timp de 3 ani de zile am facut doar schimburile.”

Cat costa un Renault Twingo I la mana a doua?

Ne-am uitat pe un site din strainatate care se ocupa cu vanzarile auto si pe care majoritatea pasionatilor din Romania il cunosc si am constatat ca pretul se invarte in jurul sumei de 2000-3000 de euro in functie de anul fabricatiei si numarul de kilometrii. De exemplu un Renault Twingo 1.2 Authentique din anul 2007, avand 98.000 de km, benzina cu o cutie de viteza manuala are pretul de 2700 de euro.

Asadar daca doriti sa cumparati un astfel de model, posesorul de Twingo de la noi de pe site va sfatuieste: “O puteti cumpara cu incredere, e fiabila”, dar in acelasi timp Florin va sfatuieste sa aveti grija la numarul de kilometrii si sa va asigurati ca masina nu a fost lovita anterior.

Sursa foto: carmagazine.co.uk, reddit.com