Uniunea Europeana a anuntat ca urmeaza sa introduca normele Euro 7 incepand cu anul 2025. Normele de poluare stabilesc modul de clasificare al motoarelor in functie de nivelul de emisii al acestora. Specialistii in domeniu au studiat noile conditii de incadrare in normele Euro 7 si sunt de parere ca acestea sunt atat de drastice incat vor conduce la disparitia motoarelor cu ardere interna.
Normele Euro 7 isi propun sa duca motoarele diesel sau pe benzina la un alt nivel, in ce priveste emisiile de noxe. Acestea ar trebui sa devina mult mai curate si mai putin poluante incepand cu anul 2025, momentul in care Comisia Europeana a propus sa introduca Euro 7.
In contextul schimbarilor climatice, Uniunea Europeana si-a propus sa abordeze direct problema poluarii motoarelor cu ardere interna. Normele Euro 7 antipoluare ar trebui sa fie ultimele introduse inainte ca masinile electrice sa ia locul celor cu motoare termice. Acestea trebuie sa faca masinile cat mai curate posibil pe intreaga lor durata de viata, indiferent de modul de utilizare.
Se intentioneaza ca autoturismele sa fie construite in asa fel incat sa poata utiliza traficul de date al retelelor de telefonie, prin intermediul caruia sa transmita autoritatilor date despre combustibilul utilizat si cantitatea de noxe emise, in timp real. Pe langa emisiile care ajung in mediul inconjurator prin intermediul sistemului de evacuare, noile reglementari vor urmari si reziduurile produse in urma utilizarii franelor sau a uzarii pneurilor.
Odata cu trecerea la normele Euro 7 de poluare, valorile limita pentru gazele de esapament vor fi mai stricte. Sunt in discutie doua praguri, conform carora limita actuala, Euro 6, de 80 mg/km pentru motoarele diesel, ar trebui sa ajunga la 10 sau 30 mg/km. Pragul de 80 mg este in vigoare din anul 2014, dar cele mai bune propulsoare diesel au coborat de multa vreme sub 20 mg, ba chiar sub 10mg.
Pana in anul 2025 cand vor fi introduse normele Euro 7, proprietarii de vehicule ar trebui sa aiba suficient timp pentru a se pune in ordine. Cu toate acestea, problemele nu constau in limitele propuse, ci in conditiile in care ar trebui sa fie atinse. Se solicita ca valorile limita ale emisiilor sa poata fi obtinute in orice moment, chiar si in conditii extreme, de acceleratie maxima, viteza maxima, incarcare la limita sau imediat dupa pornirea, la rece, a motorului.
In mod teoretic, producatorii de automobile ar trebui sa detina tehnologiile necesare pentru a gasi solutii tehnice prin care sa poata respecta aceste reglementari. Cu toate acestea, aceste solutii tehnice vor veni cu un consum mult mai ridicat de energie electrica decat cel actual, ceea ce inseamna ca autovehiculele vor avea nevoie de baterii mult mai puternice. Avand in vedere ca atunci cand masina depune un efort suplimentar pentru a incarca bateriile consuma mai mult combustibil si polueaza mai mult, este greu de crezut ca se va putea face ceva pentru a construi autoturismele care sa respecte aceste normative, dar sa ramana si eficiente.
Este evident faptul ca de cativa ani Uniunea Europeana si-a propus sa elimine autoturismele care functioneaza pe baza principiului de ardere interna. Prin aceste noi normative se incearca eliminare treptata a acestui tip de motoare, premergator interzicerii totale a acestora in anul 2035, atunci cand se vor putea achizitiona doar masini electrice. Chiar daca se va ajunge la un consens intre Comisia Europeana si producatorii de autovehicule, acestia vor trebui sa faca investitii foarte mari pentru a dezvolta astfel de motoare, asa incat este foarte probabil sa foloseasca acei bani pentru a isi imbunatati productia de motoare electrice.
sursa foto: https://tekdeeps.com/