Se pregateste constructia unui nou pod peste Dunare

Se pregateste constructia unui nou pod peste Dunare

Hristo Aleksiev si Sorin Grindeanu au decis in cadrul unei intalniri din capitala detalii privind constructia celui de-al treilea pod peste Dunare, care face legatura dintre tara noastra si Bulgaria. Ei au pus cap la cap si acordurile din acest proiect cu sarcini si termene limita astfel incat lucrarile sa fie demarate cat mai curand.

Proiectul se numeste Fast Danube si prevede adancirea senalului navigabil al Dunarii, implmentarea a noi legaturi de feribot si eficientizarea trecerilor de frontiera, construirea a noi poduri.

De asemenea, a fost adusa in discutie si modernizarea tronsonului de cale ferata Craiova-Calafat, care continua calea ferata de la podul Vidin – Calafat.

Cei doi vicepremieri vor avea si o intalnire la Bruxelles pentru prezentarea proiectului Fast Danube si a celui de-al treilea pod peste Dunare. Aceasta colaborare are rezultate bune, tocmai de aceea exista si alte planuri de viitor penru noi constructii comune celor doua tari care sa faciliteze tranzitarea Dunarii.

Aceste planuri includ realizarea de studii de fezabilitate pentru cinci poduri peste Dunare.

Care vor fi responsabilitatile Bulgariei in acest proiect?

Bulgaria se va ocupa de dragarea Dunarii, lucrarile fiind facute din fonduri proprii, a anuntat ministrul bulgar al transporturilor Nikolai Săbev. Fondurile alocate pentru aceasta etapa de adancire a fluviului Dunarea sunt de 15 milioane de leva, iar documentatia este deja transmisa spre verificare la Agentia pentru Achizitii Publice. Fondurile vor putea fi folosite pe o perioada de 3 ani.

Cum se va derula Proiectul Fast Danube, pentru adancirea fluviului

Pana la sfarsitul acestui an, va fi pregatit un grup mixt pentru dezvoltarea proiectului de finantare. Ministrul Nikolai Săbev spune ca Bulgaria este gata de inaugurarea liniei de feribot Ruse-Giurgiu si pregatirea unui control comun de frontiera. Romania lucreaza la un cadru potrivit pentru crearea tuturor conditiilor de punere in aplicare a proiectului.

Podul peste Dunare de la Giurgiu-Ruse este folosit din 1954, cea mai recenta reparatie importanta avand loc in 1997. Din 2013, un nou pod peste Dunare a fost dat in folosinta, cel de la Calafat Vidin, distanta dintre cele doua treceri fiind de 400 de kilometri.

sursa foto: https://www.zf.ro/

Citeste si...
Soferii risipesc in medie peste 1000 de lei pe an din cauza intretinerii gresite a masinii
Soferii risipesc in medie peste 1000 de lei pe an din cauza intretinerii gresite a masinii

Un raport din Anglia arata ca in medie, soferii arunca 1000 de lei pe fereastra din cauza mentenantei facute prost. Acelasi studiu...

ANPC opreste vanzarea a peste 600 de masini. De ce?
ANPC opreste vanzarea a peste 600 de masini. De ce?

Vânzările a peste 600 de mașini sunt oprite în România: ce mesaj transmite acest lucru cumpărătorilor de vehicule second-hand și c...

Maşinile cu peste 100 de cai putere, interzise tinerilor
Maşinile cu peste 100 de cai putere, interzise tinerilor

Șoferii cu vârsta cuprinsă între 18 și 21 de ani sau cei care au mai puțin de un an de experiență de conducere nu vor putea mai co...

Un km/h peste limita legală de viteză, suficient pentru a putea pierde permisul în anumite circumstanțe.
Un km/h peste limita legală de viteză, suficient pentru a putea pierde permisul în anumite circumstanțe.

Mulți conducători auto cred că pot depăși cu 1 km/h limita de viteză fără a se confrunta cu consecințe serioase. Cu toate acestea,...