Hristo Aleksiev si Sorin Grindeanu au decis in cadrul unei intalniri din capitala detalii privind constructia celui de-al treilea pod peste Dunare, care face legatura dintre tara noastra si Bulgaria. Ei au pus cap la cap si acordurile din acest proiect cu sarcini si termene limita astfel incat lucrarile sa fie demarate cat mai curand.
Proiectul se numeste Fast Danube si prevede adancirea senalului navigabil al Dunarii, implmentarea a noi legaturi de feribot si eficientizarea trecerilor de frontiera, construirea a noi poduri.
De asemenea, a fost adusa in discutie si modernizarea tronsonului de cale ferata Craiova-Calafat, care continua calea ferata de la podul Vidin – Calafat.
Cei doi vicepremieri vor avea si o intalnire la Bruxelles pentru prezentarea proiectului Fast Danube si a celui de-al treilea pod peste Dunare. Aceasta colaborare are rezultate bune, tocmai de aceea exista si alte planuri de viitor penru noi constructii comune celor doua tari care sa faciliteze tranzitarea Dunarii.
Aceste planuri includ realizarea de studii de fezabilitate pentru cinci poduri peste Dunare.
Care vor fi responsabilitatile Bulgariei in acest proiect?
Bulgaria se va ocupa de dragarea Dunarii, lucrarile fiind facute din fonduri proprii, a anuntat ministrul bulgar al transporturilor Nikolai Săbev. Fondurile alocate pentru aceasta etapa de adancire a fluviului Dunarea sunt de 15 milioane de leva, iar documentatia este deja transmisa spre verificare la Agentia pentru Achizitii Publice. Fondurile vor putea fi folosite pe o perioada de 3 ani.
Cum se va derula Proiectul Fast Danube, pentru adancirea fluviului
Pana la sfarsitul acestui an, va fi pregatit un grup mixt pentru dezvoltarea proiectului de finantare. Ministrul Nikolai Săbev spune ca Bulgaria este gata de inaugurarea liniei de feribot Ruse-Giurgiu si pregatirea unui control comun de frontiera. Romania lucreaza la un cadru potrivit pentru crearea tuturor conditiilor de punere in aplicare a proiectului.
Podul peste Dunare de la Giurgiu-Ruse este folosit din 1954, cea mai recenta reparatie importanta avand loc in 1997. Din 2013, un nou pod peste Dunare a fost dat in folosinta, cel de la Calafat Vidin, distanta dintre cele doua treceri fiind de 400 de kilometri.
sursa foto: https://www.zf.ro/