Maşinile cu peste 100 de cai putere, interzise tinerilor

Maşinile cu peste 100 de cai putere, interzise tinerilor

Șoferii cu vârsta cuprinsă între 18 și 21 de ani sau cei care au mai puțin de un an de experiență de conducere nu vor putea mai conduce autoturisme care dezvoltă mai mult de 100 de cai putere, sau 75 de kw în cazul mașinilor electrice.

Ana Grigore, reporter la Observator: Autoturismele puternice ar urma să fie conduse exclusiv de șoferi experimentați, deoarece șoferii începători pot avea dificultăți în a le controla corespunzător. În schimb, cei fără experiență vor avea permisul de a conduce doar mașini mici, cunoscute și sub numele de mașini de oraș.

Tiberiu a obținut permisul de conducere cu doar câteva ore în urmă și știe deja ce mașină va conduce.

Articolul menționează că acest lucru face ca mașinile cu peste 100 de cai putere să fie în afara limitelor pentru șoferii începători și că Tiberiu ar trebui să-și caute o altă mașină, deoarece noul regulament îl va împiedica să conducă un autovehicul atât de puternic. Conform acestor reglementări, orice autoturism cu 70 de cai putere poate să aibă o putere suficientă pentru a prezenta un risc semnificativ pentru viața oamenilor în mâinile unui șofer fără experiență.

Silviu Toma, expert în conducere defensivă, susține că aceste reguli limitează opțiunile șoferilor în ceea ce privește alegerea modelelor de mașini, deoarece majoritatea autoturismelor premium sunt echipate cu motoare mai puternice de 130-140 de cai putere. În schimb, el subliniază importanța educației și formării șoferilor pentru a-i învăța cum să conducă în siguranță, indiferent de puterea mașinii.

Această modificare a regulilor vine în contextul în care unii șoferi tineri și începători au fost observați conducând mașini foarte puternice, uneori de peste 300 de cai putere, cu comportamente iresponsabile în trafic.

Textul menționează și alte posibile schimbări în ceea ce privește examenul auto, cum ar fi necesitatea a 25 de ore de pregătire teoretică și 45 de ore de pregătire practică, ceea ce ar duce la creșterea costurilor școlilor de șoferi. De asemenea, se discută despre posibilitatea ca traseul de examinare să fie supervizat de examinatori aleși prin tragere la sorți.

Aceste propuneri sunt semnate de 20 de deputați și senatori din partea UDMR.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Noi modificari ale Codului Rutier in ceea ce priveste utilizarea luminilor autovehiculelor in timpul zilei, pe drumurile publice
Noi modificari ale Codului Rutier in ceea ce priveste utilizarea luminilor autovehiculelor in timpul zilei, pe drumurile publice

Proiectul de lege care urmeaza a fi aprobat in Parlament, privind regimul circulatiei pe drumurile publice din Romania, aduce noi...

Propunere de modificare a Codului Rutier in ceea ce priveste permisele de conducere suspendate
Propunere de modificare a Codului Rutier in ceea ce priveste permisele de conducere suspendate

Urmatorii ani vor aduce o serie intreaga de modificari legislative in domeniu, punctul de amenda ramanand inghetat, in anul 2023 P...

Soc la Toyota - subsidiara Toyota depistata cu frauda in ceea ce priveste trucarea testelor de emisii din ultimele doua decenii
Soc la Toyota - subsidiara Toyota depistata cu frauda in ceea ce priveste trucarea testelor de emisii din ultimele doua decenii

Potrivit dcnews.ro, subsidiara Hino Motors a Toyota, recunoscuta pentru fabricarea de autobuze si camioane, este cea responsabila...

Vesti proaste pentru Romania – primul loc din coada clasamentului in ceea ce priveste calitatea drumurilor publice din Uniunea Europeana
Vesti proaste pentru Romania – primul loc din coada clasamentului in ceea ce priveste calitatea drumurilor publice din Uniunea Europeana

Cei de la impact.ro au dat publicitatii vesti dintre cele mai proaste legate de tara noastra, de data aceasta cu privire la calita...