Semne ca racitorul de la EGR trebuie inlocuit

Semne ca racitorul de la EGR trebuie inlocuit

Racitorul EGR tine temperatura gazelor de evacuare sub control inainte de a ajunge in EGR. Gazele de evacuare sunt apoi recirculate in motor cu scopul de a scadea temperatura cilindrilor. Gazele de evacuare pot ajunge la temperaturi extrem de mari, lucru care ii ofera o importanta foarte mare racitorului EGR.

De unde stim cand racitorul EGR trebuie inlocuit?

Iata cateva simptome comune care pot indica acest lucru:

  • Motorul se supraincalzeste: primul simptom pe care o sa il observati cand racitorul EGR nu mai functioneaza este incalzirea excesiva a motorului. Orice blocare a fluxului de aer care ajunge in racitor poate supraincalzi EGR-ul si implicit motorul. De exemplu, depunerile de carbon se pot acumula in timp in interiorul racitorului ceea ce va limita fluxul de aer si nu va mai lasa gazele sa curga libere. Daca gazele nu trec prin racitor, nu se racesc si motorul incepe sa se incalzeasca puternic.
  • Pierderi de gaze de evacuare: sunt o cauza destul de comuna cand vine vorba de a afecta garnitura egr-ului dar si a racitorului. Daca masina incepe sa suiere, fluiere, zgomote venite de sub capota, aveti pierderi de gaze. Astfel de pierderi vor scadea eficienta EGR-ului si posibil vor afecta si performantele motorului.
  • Emisii de carbon crescute: problemele la egr duc la emisii mai multe. Aveti grija sa nu ajungeti cu masina la ITP cand banuiti ca aveti probleme cu EGR-ul, sau va trebui sa mai faceti inca un drum dupa ce reparati masina.
  • Se aprinde Check-Engine: cand aveti probleme cu egr-ul trebuie sa stiti ca sigur se va aprinde martorul check-engine in bord. Daca computerul masinii va vedea un flux mai mic de gaze care trece prin egr sau o temperatura marita in ansamblu va aprinde martorul pentru a te atentiona ca ai o problema. Banuim ca deja stiti ca orice problema la motor va aprinde check-ul, asa ca atunci cand se ilumineaza martorul puneti un tester si asigurati-va ca egr-ul este cel cu probleme.

Nu toate masinile vin cu racitor la EGR. Insa cele care vin cu el din fabrica trebuie sa stiti ca au nevoie de o mai mare grija.

Asadar, daca aveti motive sa credeti ca racitorul de la EGR are probleme aveti 3 variante: desfaceti si curatati racitorul si egr-ul acasa, schimbati-l cu totul sau mergeti la un mecanic sa constate si sa va rezolva problema.