Cu totii cunoastem faptul ca rularea pe drumurile publice presupune acordarea unei atentii sporite semnelor de circulatie, acestea existand in numar mare, multe dintre ele fiind destul de rar intalnite sau nu atat de cunoscute de catre conducatorii auto.
Astfel, unul dintre semnele de circulatie care ridica probleme soferilor prin simplu fapt ca nu i se cunoaste cu exactitate semnificatia este triunghiul rosu cu bulina, acesta reprezentand subiectul articolului nostru de astazi.
Potrivit wikipedia.org, „In Romania, indicatoarele, marcajele rutiere si semafoarele cad sub incidenta Ordonantei de Urgenta 195 din 12 decembrie 2002 si a Standardului Romanesc 1848 din 23 decembrie 2011.“
In ceea ce priveste diferitele tipuri de indicatoare rutiere existente in trafic, cunoscute si sub numele de semne de circulatie, facem mentiunea ca acestea sunt, dupa cum urmeaza:
- Indicatoare de avertizare;
- Indicatoare prioritare;
- Indicatoare de interzicere / restrictie;
- Indicatoare de obligare;
- Indicatoare orientative;
- Indicatoare de informare;
- Panouri aditionale.
Indicatoarele rutiere sunt de departe cele mai importante piese ale sistemului rutier de circulatie. Ele au forme specifice si sunt menite sa mentina circulatia intr-un ritm acceptabil in locurile unde nu sunt politisti care sa dirijeze traficul. In general, unul dintre factorii de distingere ai indicatoarelor este forma, care poate fi:
- triunghiulara, pentru indicatoarele de atentionare / avertizare;
- rotunda, pentru toate indicatoarele care interzic ceva;
- distincta, care confera prioritate si care au forme mai deosebite.
Cei de la odat.ro mentioneaza faptul ca, „de regula, indicatoarele rutiere se monteaza pe dreapta, astfel incat soferii care le intalnesc sa isi dea seama ca le sunt adresate. Totusi, ele pot fi amplasate si pe partea cealalta a drumului, dar numai daca se considera ca astfel se ofera o vizibilitate mai buna. Indicatoarele pot fi amplasate si deasupra benzilor, ceea ce semnifica ca li se adreseaza doar benzii de circulatie pe care se face trecerea.“
Indicatoarele rutiere corespund indicatoarelor europene, Romania fiind semnatara a Conventiei asupra Traficului Rutier de la Viena (1968) si a Acordului European (1971).
Potrivit playtech.ro, semnele de circulatie de pe caile de rulare din Romania suporta, la anumite intervale de timp, actualizari sau modificari, in functie de regulile de trafic stabilite in respectivele perimetre.
Astfel, fie ca vorbim de semne de circulatie noi sau de inlocuirea celor vechi, inca din anul 2014 a aparut, pe drumurile publice din Romania, un semn de circulatie distinct, usor de recunoscut dupa bulina neagra incadrata intr-un triunghi rosu, dupa cum se poate observa in imaginea de mai sus.
Semnificatia semnului de circulatie sub forma de triunghi cu bulina neagra in mijloc
Acest semn de circulatie care face parte din categoria indicatoarelor de avertizare si care a fost introdus mai tarziu pe drumurile publice din Romania are o semnificatie aparte, acesta semnalizand un perimetru de drum cu risc crescut de accidente rutiere.
Notiunea de „risc crescut de accidente“ se traduce prin faptul ca pe respectiva cale de rulare, in decursul a cinci ani consecutivi, au avut loc minim 10 accidente rutiere grave soldate cu minim 10 victime, fie ele ranite sau decedate.
Astfel, conduita obligatorie de urmat a soferilor in momentul sesizarii unui astfel de semn de circulatie este aceea de a manifesta prudenta crescuta in trafic, de diminuare a vitezei de rulare, dar si de crestere a atentiei.
Potrivit playtech.ro, mentionam faptul ca numai in Bucuresti exista 33 de zone unde a fost instalat, acesta regasindu-se si in multe orase ale tarii. De exemplu, un astfel de semn este regasit si in Cluj, pe Dealul Feleacului.
sursa foto: stirileprotv.ro