Semnificatia a patru indicatoare de circulatie care pot crea probleme conducatorilor auto din Romania

Semnificatia a patru indicatoare de circulatie care pot crea probleme conducatorilor auto din Romania

Cu totii cunoastem faptul ca rularea pe drumurile publice presupune acordarea unei atentii sporite semnelor de circulatie, acestea existand in numar mare, multe dintre ele fiind destul de rar intalnite sau nu atat de cunoscute de catre conducatorii auto.

Desi nu sunt intru totul o noutate, semnele de circulatie la care facem referire in acest articol provoaca, in anumite situatii, reale neplaceri, existand inca conducatori auto care nu le cunosc semnificatia sau nu acorda suficienta atentie normelor obligatorii impuse de acestea.

Acesta este motivul pentru care vom prezenta, in cele de mai jos, obligatiile impuse de aceste semne de circulatie in sarcina conducatorilor auto.

In ceea ce priveste diferitele tipuri de indicatoare rutiere existente in trafic, cunoscute si sub numele de semne de circulatie, facem mentiunea ca acestea se clasifica in:

Indicatoarele rutiere sunt indispensabile sistemului rutier de circulatie. Ele au forme specifice si sunt menite sa mentina circulatia intr-un ritm acceptabil in locurile unde nu sunt politisti care sa dirijeze traficul. In general, unul dintre factorii de distingere ai indicatoarelor este forma, care poate fi:

  • triunghiulara, pentru indicatoarele de atentionare / avertizare;
  • rotunda, pentru toate indicatoarele care interzic ceva;
  • distincta, care confera prioritate si care au forme mai deosebite.

Indicatoarele rutiere corespund indicatoarelor europene, Romania fiind semnatara a Conventiei asupra Traficului Rutier de la Viena (1968) si a Acordului European (1971).

Trebuie mentionat faptul ca semnele de circulatie de pe caile de rulare din Romania suporta, la anumite intervale de timp, actualizari sau modificari, in functie de regulile de trafic stabilite in respectivele perimetre.

  1. Unul dintre semnele de circulatie care ridica probleme soferilor, prin simplu fapt ca nu i se cunoaste cu exactitate semnificatia, este triunghiul rosu cu bulina de culoare neagra, cunoscut sub numele de „ZONA CU RISC CRESCUT DE ACCIDENTE“.

61577431

Sursa foto: stirileprotv.ro

Acest semn de circulatie, care face parte din categoria indicatoarelor de avertizare si care a fost introdus mai tarziu pe drumurile publice din Romania, are o semnificatie aparte, el semnalizand un perimetru de drum cu risc crescut de accidente rutiere.

Notiunea de „zona cu risc crescut de accidente“ se traduce prin faptul ca pe respectiva cale de rulare, in decursul a cinci ani consecutivi, au avut loc minim 10 accidente rutiere grave soldate cu minim 10 victime, fie ele ranite sau decedate.

Astfel, conduita obligatorie de urmat in momentul sesizarii unui astfel de semn de circulatie este aceea de a manifesta prudenta crescuta in trafic, de a diminua viteza de rulare, dar si de a creste atentia la tronsonul de drum.

Potrivit greatnews.ro si playtech.ro, mentionam faptul ca numai in Bucuresti exista 33 de zone unde acest indicator a fost instalat, el regasindu-se si in multe alte orase ale tarii. De exemplu, un astfel de semn este regasit si in Cluj, pe Dealul Feleacului.

Mentionam faptul ca DN 1, DN 2 si DN 7 sunt caile de rulare pe care se gasesc cele mai multe astfel de buline negre. Astfel DN1 are 37 astfel de semne, DN2 are 21, iar DN 7 are 16.

  1. Un alt semn de circulatie caruia nu multi soferi ii cunosc, cu exactitate, semnificatia in trafic, este dreptunghiul de culoare albastra, pe care este inscriptionat simbolul „@“, pe fundal alb, intitulat „CENTRU DE CONECTARE LA INTERNET“.

Sursa foto: capital.ro

Potrivit greatnews.ro si capital.ro, semnul de circulatie dreptunghiular, de culoare albastra, pe care este inscriptionat simbolul „@“, pe fundal alb, este, in mod sigur, familiar conducatorilor auto care au obtinut permisul de conducere in ultimii ani.

Pentru ceilalti, mentionam faptul ca acest semn de circulatie informeaza cu privire la imediata proximitate a unui centru cu acces la internet, pe indicatorul in sine putandu-se regasi inscriptionata inclusiv distanta pana la respectivul centru.

  1. Cel de-al treilea semn de circulatie care ridica probleme soferilor din Bucuresti sau celor care tranziteaza Capitala este cel care reprezinta un „Inel“, respectiv un cerc de culoare neagra, pe fundal alb – acesta este cunoscut sub numele de „INEL PRINCIPAL“.

C:\Users\Marilena\Desktop\semne-de-circulatie-noi-inel-principal-bucuresti.jpg

Sursa foto: wordpress.com

Potrivit greatnews.ro, „semnele au fost montate in mai multe locuri din Bucuresti in anul 2015. Inelul Principal defineste urmatorul traseu: bd. Iancu de Hunedoara – sos. Stefan cel Mare – sos. Mihai Bravu – Calea Vacaresti – sos. Oltenitei – sos. Viilor, strada Progresului, bd. Geniului, sos. Grozavesti, pasajul Basarab, sos. Nicolae Titulescu si pasajul Victoriei, pana la refacerea cercului, la intersectia cu bd. Iancu de Hunedoara“.

Aducem la cunostinta cititorilor faptul ca localitatea Bucuresti va beneficia, in viitorul apropiat, de alte doua inele, din care unul Median si unul Central.

Astfel, „Inelul Central“ va avea ruta: bd. Uranus – Calea 13 Septembrie – bd. Libertatii – strada Mitropolit Nifon – str. 11 Iunie – strazile din zona Serban Voda (unde se vor face mai multe sensuri unice) – bd. Marasesti – bd. Nerva Traian si strazile din aceasta zona, unde se va circula in sens unic – bd. Dacia – str. Mihai Eminescu – str. Mircea Vulcanescu – revenire in zona bd. Uranus.

De cealalta parte, „Inelul Median“ va fi situat intre “Inelul Principal” si soseaua de Centura.

  1. Ultimul semn de circulatie prezentat in articolul de fata, care nu a fost inca implementat in legislatia rutiera din Romania, insa este foarte posibil sa fie introdus in viitorul apropiat, este cunoscut sub numele de „ATENTIE LA TELEFON / SMARTPHONE“.

C:\Users\Marilena\Desktop\semne-de-circulatie-noi.jpg

Sursa foto: greatnews.ro

In conditiile avansului tehnologic, dar si din cauza atentiei din ce in ce mai scazute acordata de pietoni traficului auto, tocmai ca urmare a dependentei de gadget-uri, dar si in contextul fenomenului migratiei, consideram de cuviinta sa prezentam un nou indicator auto, aparut in Stockholm, in anul 2016.

Acesta a fost, ulterior, preluat de multe alte orase din Suedia si nu numai, sansele ca el sa ajunga in Romania fiind destul de mari.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...