Simptome ale senzorilor de viteza defecti

Exista doua tipuri de senzori de viteza cu care un vehicul este echipat. Exista senzorul de turatie a motorului si senzorul de viteza a transmisiei. Senzorul de turatie a motorului detecteaza cate rotatii pe minut (RPM) face arborele cotit al motorului in timp real. Senzorul de viteza a transmisiei detecteaza cat de repede se deplaseaza masina pe drum. Cand va uitati la tabloul de bord, puteti vedea tahometrul reprezentand turatia motorului si vitezometrul reprezentand viteza de transmisie. Ambii senzori comunica constant cu unitatea de comanda a motorului (ECM). Informatiile pe care modulul motorului pe primeste de la acesti senzori, ii vor permite sa intreprinda actiunile corespunzatoare de functionare a motorului si a transmisiei. Toti senzorii sunt foarte importanti si au un impac indirect asupra altor componente ale vehiculului.

 

 

Top 4 simptome ale unor senzori de viteza defecti

Senzorii de viteza a transmisiei ( se mai numesc senzori de turatie roata ) sunt incorporati in butucii rotilor masinii dumneavoastra, astfel ei pot sa calculeze viteza si miscarea vehiculului. Totusi, transmisia depinde de ambii senzori de viteza pentru a functiona corespunzator. Daca unul sau ambii senzori sunt defecti, atunci veti avea parte de o mare varietate de simptome ale vehiculului. Aceste simptome nu pot fi ignorate pentru mult timp deoarece acestea vor avea un impact grav asupra abilitatii dumneavoastra de a conduce in conditii de siguranta. In continuare va vom prezenta 4 simptome ale defectarii senzorilor de viteza.

 

 

Pilotul automat functioneaza anormal

Senzorii vitezei transmisiei trebuie sa fie functionali pentru ca pilotul automat sa functioneze corect. Daca unitatea de comanda a motorului nu poate primi informatii adecvate despre viteza vehiculului, atunci pilotul automat nu va putea sa mentina aceeasi viteza. Unitatea de comanda a motorului va detecta aceasta problema si va dezactiva pilotul automat pana cand problema va fi remediata. Daca nu folositi pilotul automat dar banuiti ca aveti senzori de viteza defecti, porniti pilotul automat si vedeti ce se intampla.

 

 

"Martorul motor/check engine" aprins in bord

Cand se aprinde martorul motor, acesta se refera la mai multe probleme, cu diferite componente. Dar daca pilotul automat nu merge si este insotit de "check engine", atunci sigur este un indicator clar al unui senzor de viteza defect. La urma urmei, unitatea de comanda a motorului depinde de faptul ca are informatii valide despre viteza cu privire la arborele cotit al motorului, daca aceste informatii nu sunt exacte, va semnala soferul prin iluminarea lampii "check engine".

 

 

 

Intervale lungi de schimbare

Unitatea de comanda a motorului comunica cu transmisia. Daca senzorii de viteza a transmisiei sunt defecti, unitatea de comanda nu va putea sa gestioneze corect actiunile de schimbare a treptelor de viteza. In consecinta, este posibil sa observati ca sincronizarea schimbarii va disparea, va exista o mica perioada de asteptare cand schimbati treapta de viteza.

 

 

 

Dificultate de schimbare

Odata cu intervalele lungi de schimbare pe care le experimentati, veti avea probleme si cu schimbatorul de viteza. O sa observati ca acesta fie se misca prea greu, fie prea repede cand incercati sa schimbati treapta de viteza. Pentru a fi un sofer sigur, schimbarea treptelor trebuie sa fie moale si constanta, nu ar trebui sa fie prea greu sau prea usor.

 

 

Costul inlocuirii senzorilor de viteza

Costul mediu de inlocuire a senzorilor de viteza este intre 100 lei si 200 lei, uneori exista senzori la 70-80 lei dar si la 400 lei, pe langa asta se mai adauga si pretul manoperei.

 

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate