Studiul potrivit caruia colapsul industriei internationale a asigurarilor este aproape

Studiul potrivit caruia colapsul industriei internationale a asigurarilor este aproape

Potrivit stiripesurse.ro, care citeaza rezultatele studiului elaborat de Accenture, rezultatele slabe in ceea ce priveste gestionarea cererilor pentru despagubire ar putea reprezenta punctul de pornire al declinului a pana la 170 miliarde de dolari din primele de asigurare internationale, pana in anul 2027.

Astfel, industria de asigurari se afla in situatia in care poate pierde cei 170 miliarde de dolari in urmatorii cinci ani, nemailuand in calcul si alti 160 miliarde de dolari, potentiala pierdere ca urmare a ineficientei proceselor de subscriere.

Cei de la stiripesurse.ro mentioneaza Raportul „Why A.I. in Insurance Claims and Underwriting?“, care se fundamenteaza pe sondaje elaborate cu mai mult de 6.700 asigurati din 25 de tari, respectiv peste 120 de directori de asigurari din 12 tari si peste 900 companii de asigurari cu sediul in S.U.A.

Acest studiu se fundamenteaza pe modalitatea in care industria asigurarilor se muleaza pe recentele modificari din piata, respectiv pe raspunsul industriei asigurarilor la presiunea noilor actori si la situatiile limita cu care dau piept asiguratorii, nu in ultimul rand pe modalitatea in care tehnologia inteligentei artificiale poate fi implementata pentru rezultate mai bune in domeniu.

Potrivit stiripesurse.ro, „Raportul a constatat ca o treime (31%) dintre reclamanti nu au fost multumiti de experientele lor in materie de solutionare a cererilor de despagubire pentru asigurarile auto si de locuinta din ultimii doi ani. Din acest procent de 31%, sase din zece (60%) au mentionat probleme legate de timpul de solutionare, iar 45% au mentionat probleme legate de procesul de incheiere.

Nemultumirea legata de experienta de solutionare a cererilor de despagubire este un motiv cheie care ii determina pe clienti sa schimbe asiguratorul. Aproape o treime (30%) dintre reclamantii nemultumiti au declarat ca au schimbat asiguratorul in ultimii doi ani, iar alti 47% au declarat ca intentioneaza sa faca acest lucru.

In general, consumatorii care au declarat ca nu sunt pe deplin multumiti ar putea reprezenta pana la 34 de miliarde de dolari in prime anuale, sau pana la 170 de miliarde de dolari in urmatorii cinci ani.

Raportul arata ca tehnologiile pe baza de inteligenta artificiala ar putea imbunatati procesul de solutionare a cererilor de despagubire. Spre exemplu, 79% dintre directorii de despagubiri intervievati au declarat ca sunt de parere ca automatizarea, AI si analiza datelor bazata pe invatarea automata pot aduce valoare pe intregul lant valoric al despagubirilor - de la semnalarea despagubirilor frauduloase, la evaluarea daunelor si estimarea pierderilor, rezervarea, ajustarea, optimizarea procesarii si subrogarea.

Cu toate acestea, adoptarea acestor tehnologii a fost lenta pana in prezent, doar aproximativ o treime (35%) dintre directorii de despagubiri declarand ca organizatiile lor sunt avansate in utilizarea acestor tehnologii.

Totusi, acest lucru s-ar putea schimba, deoarece aproape doua treimi (65%) dintre companiile de asigurari intentioneaza sa investeasca 10 milioane de dolari sau mai mult in aceste tehnologii in urmatorii trei ani, acordand prioritate aplicatiilor bazate pe inteligenta artificiala si tehnologiilor de automatizare, potrivit directorilor de daune intervievati.“

De asemenea, raportul a aratat faptul ca asiguratorii ar putea diminua costurile operationale legate de asigurari prin implementarea inteligentei artificiale, aducand astfel beneficii de maxim 160 miliarde dolari pana in anul 2027.

Astfel, potrivit studiului elaborat de Accenture, „intrucat in prezent asiguratorii se confrunta cu sisteme imbatranite si procese ineficiente, cercetarea a constatat ca pana la 40% din timpul lor este petrecut in activitati secundare si administrative - o pierdere anuala de eficienta cuprinsa intre 17 si 32 de miliarde de dolari.

Mai mult de jumatate (60%) dintre asiguratorii chestionati considera ca ar putea fi aduse imbunatatiri calitatii proceselor si instrumentelor organizatiilor lor.“

Potrivit lui Kenneth Saldanha, sefa grupului Accenture pentru industria asigurarilor la nivel global, „Inteligenta artificiala nu mai este o tehnologie a viitorului, ci o capacitate pe care multi inovatori in domeniul asigurarilor o pun deja la treaba pentru a oferi experiente mai bune clientilor si pentru a-si creste forta de munca. (…)

Pe masura ce oamenii si inteligenta artificiala colaboreaza din ce in ce mai strans in domeniul asigurarilor, companiile vor putea sa remodeleze modul in care opereaza, devenind mai eficiente, mai fluide si mai adaptabile. Companiile care au luat decizia de a implementa tehnologiile AI vor putea crea un avantaj competitiv sustinut.“

sursa foto: https://www.1asig.ro/

Citeste si...
Expirarea ITP-ului ar putea cauza suspendarea înmatriculării unui vehicul.
Expirarea ITP-ului ar putea cauza suspendarea înmatriculării unui vehicul.

Dacă un proiect de ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea unor acte normative cu scopul de a spori siguranța rutie...

Valabilitatea ITP ar putea fi redusă la 6 luni. Categorie de mașini afectate de modificarea legislației în 2024.
Valabilitatea ITP ar putea fi redusă la 6 luni. Categorie de mașini afectate de modificarea legislației în 2024.

Potrivit unui proiect de ordonanță de Guvern care se află în prezent în dezbatere publică, se ia în considerare ca anumite categor...

6 trucuri esentiale pentru a putea circula pe zapada sau gheata
6 trucuri esentiale pentru a putea circula pe zapada sau gheata

O data cu scaderea drastica a temperaturii, iarna isi face simtita prezenta prin lapovita, ninsoare si, nu in ultimul rand, prin g...

Oficial: soferii nu vor mai putea accelera peste limita legala!
Oficial: soferii nu vor mai putea accelera peste limita legala!

Uniunea Europeana lucreaza la masuri prin care sa poata limita viteza prin mijloace tehnice, adica prin pedala de acceleratie. In...