Tipuri de placute de frana, care sunt mai bune pentru masina ta?

Tipuri de placute de frana, care sunt mai bune pentru masina ta?

Majoritatea masinilor si a camioanelor vin echipate cu frane pe disc pe toate cele 4 roti. Franele pe disc au 3 componente majore: disc de frana, etrier si placute de frana.

Rolul placutelor de frana este sa creeze frecare atunci cand sunt apasate de etrier pe suprafata discului. Atunci cand pedala de frana este actionata, pistonasele din interiorul etrierelor imping placutele de frana catre disc.

Acest proces uzeaza placutele si discurile de fiecare data cand actionezi frana. Asta inseamna ca periodic trebuie sa le schimbi.

Ce inseamna o placuta de frana de calitate?

Placuta de frana nu trebuie doar sa opreasca masina. Ea trebuie sa aiba si alte calitati, cum ar fi sa genereze cat mai putina caldura, sa elimine eficient caldura generata in urma franarii, sa nu scoata zgomote prea mari si sa nu creeze foarte mult praf de frana.

Cred ca majoritatea aleg cele mai ieftine placute de frana cand este vorba sa le schimbe. Acest lucru nu este tocmai bun, placutele de o calitate indoielnica sunt zgomotoase, se tocesc foarte repede si pot afecta discul de frana, asta inseamna ca te vor costa mult mai mult pe termen lung decat niste placute de calitate.

Ce tipuri de placute de frana exista?

Cele mai comune sunt placutele de frana organice, ceramice si cele semi-metalice.

Placute de frana organice

Se mai numesc si NAO (organice fara azbest), ele nu polueaza si sunt usor de reciclat. Placutele organice sunt mai moi, mai putin zgomotoase dar in acelasi timp se uzeaza destul de repede si produc mult praf de frana. Se gasesc pe masini mici care nu necesita mare forta de franare pentru a le opri.

Placute de frana ceramice

Placutele ceramice sunt intalnite pe masini mai scumpe si performante. Ele ofera o putere de franare excelenta si se comporta bine la temperaturi mai mari. Sunt foarte durabile, produc putin praf de frana si deloc zgomotoase.

Placute de frana semi-metalice

Daca masina ta nu vine din fabrica echipata cu placute semi-metalice nu monta astfel de placute fara sa schimbi si discurile de frana. Ele uzeaza mai tare discurile normale, din cauza ca sunt mai tari datorita metalului din compozitie. Sunt zgomotoase si creaza destul de mult praf de frana. Cum am zis, pot toca din discurile de frana care nu sunt proiectate pentru ele.

Daca vrei sa schimbi placutele de frana sau este timpul sa faci asta, opteaza pentru acelasi tip de placute pe care le are masina si acum. Daca vrei sa faci un upgrade, ia in considerare si schimbarea discurilor.

Sursa foto: summitcountyvoice.com, depaula.com

Citeste si...
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?

Frana de motor este o tehnica foarte buna de folosit atunci cand avem nevoie de un nivel mare de putere de franare si este gresit...

„Frana de motor” sau modalitatea la indemana oricui de economisire a carburantului
„Frana de motor” sau modalitatea la indemana oricui de economisire a carburantului

In conditiile in care economia de carburant reprezinta unul dintre subiectele preferate ale conducatorilor auto, consideram de int...

Ferodou frana: ce este si cand trebuie schimbat?
Ferodou frana: ce este si cand trebuie schimbat?

Ce este un ferodou de frana? Ferodoul de frana este practic o garnitura de frana si la fel ca orice alta componenta din interiorul...

Comutator lumini frana: Ce este comutatorul si ce face?
Comutator lumini frana: Ce este comutatorul si ce face?

Comutatorul este practic un intrerupator montat in spatele pedalei ( nu la toate masinile este montat in spate ) de frana. Atunci...