Tipuri de placute de frana, care sunt mai bune pentru masina ta?
Majoritatea masinilor si a camioanelor vin echipate cu frane pe disc pe toate cele 4 roti. Franele pe disc au 3 componente majore: disc de frana, etrier si placute de frana.
Rolul placutelor de frana este sa creeze frecare atunci cand sunt apasate de etrier pe suprafata discului. Atunci cand pedala de frana este actionata, pistonasele din interiorul etrierelor imping placutele de frana catre disc.
Acest proces uzeaza placutele si discurile de fiecare data cand actionezi frana. Asta inseamna ca periodic trebuie sa le schimbi.
Citeste si despre: la cat timp trebuie schimbate placutele de frana
Ce inseamna o placuta de frana de calitate?
Placuta de frana nu trebuie doar sa opreasca masina. Ea trebuie sa aiba si alte calitati, cum ar fi sa genereze cat mai putina caldura, sa elimine eficient caldura generata in urma franarii, sa nu scoata zgomote prea mari si sa nu creeze foarte mult praf de frana.
Cred ca majoritatea aleg cele mai ieftine placute de frana cand este vorba sa le schimbe. Acest lucru nu este tocmai bun, placutele de o calitate indoielnica sunt zgomotoase, se tocesc foarte repede si pot afecta discul de frana, asta inseamna ca te vor costa mult mai mult pe termen lung decat niste placute de calitate.
Ce tipuri de placute de frana exista?
Cele mai comune sunt placutele de frana organice, ceramice si cele semi-metalice.
Placute de frana organice
Se mai numesc si NAO (organice fara azbest), ele nu polueaza si sunt usor de reciclat. Placutele organice sunt mai moi, mai putin zgomotoase dar in acelasi timp se uzeaza destul de repede si produc mult praf de frana. Se gasesc pe masini mici care nu necesita mare forta de franare pentru a le opri.
Placute de frana ceramice
Placutele ceramice sunt intalnite pe masini mai scumpe si performante. Ele ofera o putere de franare excelenta si se comporta bine la temperaturi mai mari. Sunt foarte durabile, produc putin praf de frana si deloc zgomotoase.
Placute de frana semi-metalice
Daca masina ta nu vine din fabrica echipata cu placute semi-metalice nu monta astfel de placute fara sa schimbi si discurile de frana. Ele uzeaza mai tare discurile normale, din cauza ca sunt mai tari datorita metalului din compozitie. Sunt zgomotoase si creaza destul de mult praf de frana. Cum am zis, pot toca din discurile de frana care nu sunt proiectate pentru ele.
Daca vrei sa schimbi placutele de frana sau este timpul sa faci asta, opteaza pentru acelasi tip de placute pe care le are masina si acum. Daca vrei sa faci un upgrade, ia in considerare si schimbarea discurilor.
Citeste si despre: cost mediu de inlocuire a placutelor si discurilor de frana
Sursa foto: summitcountyvoice.com, depaula.com
- Ce se intampla daca ai mers cu frana de mana trasa la Alfa Romeo 159!
- Ce se intampla daca ai mers cu frana de mana trasa la Alfa Romeo Brera !
- Ce se intampla daca ai mers cu frana de mana trasa la Alfa Romeo Giulietta!
- Ce se intampla daca ai mers cu frana de mana trasa la Alfa Romeo Stelvio!
- Ce se intampla daca ai mers cu frana de mana trasa la Audi A2!
- Ce se intampla daca ai mers cu frana de mana trasa la Audi A4!
- Ce se intampla daca ai mers cu frana de mana trasa la Audi A6!
- Ce se intampla daca ai mers cu frana de mana trasa la Audi A8!
- Ce se intampla daca ai mers cu frana de mana trasa la Audi Q2!
- Ce se intampla daca ai mers cu frana de mana trasa la Audi Q4!
- Ce se intampla daca ai mers cu frana de mana trasa la Audi Q6!
- Ce se intampla daca ai mers cu frana de mana trasa la Audi Q8!