Stim ca atunci cand apesi pe pedala de frana nu vizualizezi tot procesul de franare, dar de fiecare data cand faci asta, pot sa fi sigur ca placutele de frana vor apasa pe discuri.
Daca placutele de frana sunt subtiri si uzate nu vei avea acceasi putere de franare ca atunci cand sunt in conditii bune.
Afla de la noi cum poti verifica placutele de frana chiar tu. In primul rand asigura-te ca franele sunt reci inainte de a incerca sa le inspectezi, franele lucreaza la temperaturi de peste 200 de grade Celsius.
Lasa franele cam 45 de minute - o ora sa se raceasca inainte de a te apuca sa le inspectezi.
Important: nu incerca sa le racesti cu apa. Daca tot ai o ora la dispozitie poti sa verifici si lichidul de frana. In mod normal, un lichid de frana trebuie sa fie galben transparent, asemanator unui ulei de floarea soarelui mai consistent. Daca acesta este negru sau foarte inchis la culoare, este timpul sa il schimbi.
Verifica jantele. In mod normal, chiar daca masina este curata pe jante trebuie sa se depuna praf de frana. Daca acest praf nu se mai depune inseamna ca placutele trebuie schimbate.
Daca gasesti urme de pilitura inseamna ca placutele au ajuns la minim si au inceput sa toace din disc. Schimba-le cat mai repede, pana nu distrugi si discurile.
Verifica placutele de frana fara sa scoti jantele. La multe masini poti vedea placutele fara sa dai jantele jos. Poti sa le verifici cu o lanterna sau cu lumina de la telefon.
Trebuie sa te uiti intre etriere si discurile de frana. Daca vezi intre ele placutele si ele mai au doar 0,5 cm grosime e timpul sa le schimbi. Unele masini au senzori de uzura pe placute care sunt conectate la un martor luminos din bord, cand placutele trebuie schimbate senzorul te va anunta.
Daca nu poti sa vezi placutele prin janta, atunci va trebui sa dai roata jos. Ridica masina pe cric si da roata jos. Acum poti sa vezi liber placutele, daca ti se par foarte subtiri ele trebuie schimbate.
Placutele de frana uzate nu numai ca nu mai franeaza masina cum trebuie dar pot distruge discurile si vor crea supra-presiune in sistemul de franare, pentru ca pistonasele etrierelor trebuie sa faca o cursa mult mai mare pana placutele ating discul de frana.
Sursa foto: planet-9.com, artsautomotive.com