Totul despre daune minore si cum sa le repari de unul singur

Totul despre daune minore si cum sa le repari de unul singur

Stim cu totii ce inseamna in zilele noastre sa ai o masina. Pe langa toate cheltuielile lunare sau anuale aferente mai pot aparea si alte probleme. Chiar daca reusesti si ai noroc sa dai peste o masina care are o durabilitate mare din punct de vedere tehnic, nu exista nici o sansa sa poti opri ca trecerea timpului sa isi puna amprenta pe caroserie.

De multe ori pot aparea urme de rugina, o data cu timpul, insa de alte ori te poti trezi cu simple zgarieturi in vreo parcare, fara sa afli vreodata cine a fost faptasul. Vestea buna e ca in multe din aceste cazuri de “accidente minore”, sa le numim asa, daunele nu sunt atat de mari sau vizibile si le poti repara chiar tu, fara sa apelezi la vreun tinichigiu.

Inainte de a trece insa la treaba, trebuie sa fii constient de faptul ca dupa primele incercari masina nu va arata neaparat ca noua, de parca tocmai ai fi scos-o de la vopsitorie. Insa daca scopul tu e sa readuci masina la starea initiala, inainte de vreo zgarietura sau lovitura minora, cu siguranta vei reusi.

De asemenea, inainte de a cauta pe internet o gramada de video-uri DIY in legatura cu repararea caroseriei, trebuie sa stii ca sunt anumite tipuri de probleme de care e recomandat sa nu te atingi de unul singur, pentru a nu produce daune si mai mari.

Insa vestea buna e ca daunele de tipul zgarieturilor produse in parcare sau usa altei masini s-a lovit de usa ta, s-a dus putin vopseaua de pe spoiler si asa mai departe le poti indrepta de unul singur.

Si hai sa recunoastem, conducand intr-un oras aglomerat, acestea sunt cele mai populare daune mici de care te vei lovi. Insa daca esti implicat intr-un accident mai serios, poate cea mai buna idee ar fi sa consulti un tinichigiu sau mecanic inainte de a sari la o rezolvare de unul singur.

Mici zgarieturi la partea de vopsea

Probabil ca micile probleme la vopseaua masinii sa ocupe primul loc in categoria de daune care apar cel mai des. Si chiar daca la prima vedere pare o interventie relativ minora, sa repari putin vopseaua ce s-a dus cativa milimetri, in realitate umplerea efectiva a locului unde nu mai este vopsea prezinta mici provocari.

Astfel, poate va trebui sa umpli acest mic spatiu gol ramas in mai multe etape, inainte de a finisa efectiv vopseaua. Poti folosi mai multe metode putin cunoscute, care iti vor parea ciudate in prima instanta, insa te vor ajuta sa nu iti strici caroseria si mai mult.

Cea mai importanta parte e sa umpli partea de mici goluri si apoi poti finisa lejer caroseria sa ai vopseaua ca scoasa din fabrica.

Mici lovituri

Al doilea loc in cele mai populare mini daune il ocupa micile lovituri. Se poate ca cineva din greseala sa fi trantit usa de la masina in usa ta cu putere si sa se fi indoit putin caroseria, insa nu intr-un mod extrem de tragic.

De cele mai multe ori cand este indoita caroseria, va trebui sa apelezi la specialisti pentru a indrepta tabla inainte de a finisa orice lucrare. Astfel, inainte de a te apuca de partea de vopsit efectiva, trebuie sa indrepti neaparat tablaria.

Zgarieturi si scobituri minore

Adevarul e ca partea de caroserie la masinile moderne nu este atat de rezistenta cum ne-am astepta. Ai dat prea mult in spate si ai lovit din greseala un gard minuscul? Te poti astepta sa se vada pe masina ta.

Chiar daca nu sunt daune care iti vor pune viata in pericol, zgarieturile sunt un minus la partea estetica a masinii. Insa norocul e ca le poti readuce la starea normala din nou, umpland spatiul liber, gol, ramas fara vopsea si apoi aplicand un strat nou de vopsea.

Stopuri crapate, becuri sparte

Din nou, una dintre cele mai des intalnite daune o vor reprezenta stopurile crapate sau chiar si arderea becurilor de la faruri. Oricine nu vede lumina rosie a semaforului si aluneca in tine chiar si daca putin, iti va crapa stopul, cel mai probabil. Chiar daca procesul de reparatie nu e atat de usor, te va costa mai putin sa il faci de unul singur decat sa apelezi la profesionisti. Ce poti face?

Trebuie sa scoti in prima instanta suruburile cu care e prins stopul. Pe urma trebuie sa ajungi la sticla efectiva (care va fi din plastic), sa scoti becul spart si sa il inlocuiesti cu unul nou. Nu uita sa pui totul la loc si esti gata de drum.

Probleme minore la caroserie pot aparea oricand, chiar daca conduci cu cea mai mare atentie posibila. Pe langa acestea mentionate mai sus, poti sa patesti sa te loveasca pietrele proaspat puse pe drum, care, de asemenea, vor lasa mici scobituri in caroseria ta.

Partea buna e ca acestea sunt doar daune vizuale, nu iti vor pune viata in pericol. Si in cele mai multe cazuri le poti repara de unul singur, fara sa fie nevoie sa apelezi la profesionisti, contra unui cost considerabil.

Sursa foto: scrapality.com, autoguide.com, wrensbodyshop.com, leonsautobody.com, cartreatments.com

Citeste si...
Poti conduce masina cu martorul de ulei aprins?
Poti conduce masina cu martorul de ulei aprins?

Uleiul de motor este poate cel mai important lichid din interiorul angrenajului motor, fara de care motorul nu poate functiona cor...

Poti curata bujiile masinii cu WD-40?
Poti curata bujiile masinii cu WD-40?

Orice sofer sau pasionat de masini trebuie sa detina in masina sau in garaj cel putin un spray WD40. Acesta este poate cel mai uti...

Poti dezactiva permanent Start-Stop-ul masinii?
Poti dezactiva permanent Start-Stop-ul masinii?

Care este rolul sistemului Start-Stop al motorului si cum ar trebui sa il folosim? In primul rand, orice persoana care ar dori sa...

Poti pune apa in rezervorul de AdBlue?
Poti pune apa in rezervorul de AdBlue?

Indiferent de situatia in care ne aflam, chiar daca autoturismul nostru a ramas fara AdBlue si nu putem sa il mai pornim, nu este...