Uniunea Europeana cere producatorilor din domeniul auto sa fabrice autoturisme dotate cu multiple tehnologii de asistenta in trafic

Uniunea Europeana cere producatorilor din domeniul auto sa fabrice autoturisme dotate cu multiple tehnologii de asistenta in trafic

Potrivit economie.hotnews.ro, incepand cu data de 06.07. a.c. a intrat in vigoare Noul Regulament care priveste siguranta generala a vehiculelor. Prin intermediul acestuia se implementeaza un intreg sir de modalitati avansate de asistenta in trafic, cu caracter obligatoriu pe noile autoturisme, potrivit Comisiei Europene.

Acest Regulament implementeaza si cadrul juridic de omologare a vehiculelor in integralitate autonome in spatiul european. Parte dintre aceste norme au aplicabilitate imediata, pe cand celelalte se vor implementa incepand cu anii 2024 si 2029.

Noul Regulament vine cu o lista de ansambluri avansate de asistenta rutiera cu caracter obligatoriu, al caror scop este acela de crestere a sigurantei in trafic. De asemenea, acesta stabileste cadrul legal necesar omologarii vehiculelor automatizate, in integralitate autonome in spatiul european.

Aceste masuri recent implementate vizeaza protejarea vietii si integritatii corporale a conducatorilor auto si partenerilor de trafic, a pietonilor si biciclistilor din Uniunea Europeana, studiile in domeniu vorbind despre o estimare de aproximativ 25000 de vieti salvate, respectiv 140000 de vatamari corporale grave evitate pana in anul 2038.

Ca urmare a faptului ca intrarea in vigoare a Regulamentului in discutie da voie Comisiei sa procedeze la completarea cadrului legal pentru autoturisme automatizate, aceasta trebuie sa puna la dispozitie, in decursul acestei veri, normele tehnice necesare omologarii vehiculelor in integralitate autonome, Uniunea Europeana jucand astfel rol de pionier in domeniu.

Prin intermediul acestor norme se va ajunge la o mai mare incredere din partea cetatenilor, la cresterea inovarii, respectiv la o mai mare competitivitate in industria auto din spatiul european.

Potrivit economie.hotnews.ro, din data de 06.07. a.c. se implementeaza urmatoarele sisteme de asistenta rutiera de siguranta, respectiv:

In ceea ce priveste vehiculele rutiere (incluzand aici autoturismele, camionetele, autobuzele si camioanele), se va implementa sistemul de asistenta in vederea gestionarii vitezei de rulare, sistemul de avertizare la condusul in marsarier, fie el prin camera sau senzori, sistemul de avertizare in caz de oboseala a conducatorului auto sau de lipsa de atentie a acestuia, sistemul de inregistrare a datelor in ceea ce priveste evenimentele produse, precum si sistemul care obliga la emitere semnal la oprirea de urgenta;

In ceea ce priveste camionetele si autoturismele, se vor implementa functii extra precum sistemul de rulare respectand banda de circulatie sau franarea automata;

In ceea ce priveste camioanele si autobuzele, se vor implementa sisteme in vederea detectarii facile a unghiului mort, sisteme de atentionare in vederea evitarii ciocnirii cu pietoni / biciclete, precum si sisteme de observare a presiunii de la nivelul anvelopelor.

Mentionam faptul ca aceste norme vor intra in vigoare pentru noile masini incepand din 06.07. a.c. , respectiv din 07.07.2024 pentru toate vehiculele noi; de asemenea, exista masuri care vor fi prelungite in vederea aplicarii pe mai multe modele de vehicule pana in anul 2029.

Aspecte tehnice implementate in cazul autovehiculelor automatizate

Potrivit economie.hotnews.ro, in baza Noului Regulament Comisia doreste sa implementeze, in decursul acestei veri, normele tehnice care vizeaza vehiculele automatizate si conectate, referindu-ne aici la vehiculele automatizate care nu mai necesita pilot uman in timpul rularii pe autostrada (automatizare nivel 3) si la vehiculele in integralitate autonome, precum navetele urbane sau robotaxiurile (automatizare nivel 4).

Aceste norme ce urmeaza a fi implementate vor alinia legislatia Uniunii Europene cu noile norme ONU in legatura cu automatizarea de nivel 3 si vor conduce la elaborarea unui nou cadru legal tehnic al Uniunii pentru vehicule complet autonome; vorbim, de fapt, despre primele reguli de acest gen la nivel mondial.

Aceste noi norme vor ingloba proceduri de incercare, cerinte obligatorii privind securitatea cibernetica, norme de inregistrare a datelor, dar si monitorizarea performantei in ceea ce priveste siguranta si cerintele de raportare a incidentelor de catre producatorii de vehicule in integralitate autonome.

Textul actualizat al Regulamentului privind siguranta generala a fost pus la dispozitie de catre Comisie in anul 2018. Aceste norme vin ca urmare a studiilor elaborat, care au demonstrat faptul ca erorile umane reprezinta factorul declansator a 95% dintre accidente, necesitatea cresterii sigurantei in trafic fiind obligatorie. In cele din urma, Regulamentul a fost adoptat in noiembrie 2019.

sursa foto: https://www.autovit.ro/